تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801491192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غناي تمدني و فرهنگي ايران عامل موفقيت گفتگوهاي ديني است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه سفير واتيكان در تهران:
غناي تمدني و فرهنگي ايران عامل موفقيت گفتگوهاي ديني است
"لئو بوكاردي" سفير واتيكان در ديدار با رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: غناي مذهبي، تمدني و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران عامل موفقيت گفتگوهاي ديني فيمابين است.



به گزارش خبرگزاری مهر، "لئو بوكاردي" سفير واتيكان در تهران ظهر امروز 19 اسفندماه با حضور در سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي با دكتر ابراهيمي تركمان ديدار و گفتگو كرد.
 
در ابتداي اين ديدار دكتر ابوذر ابراهيمي تركمان با اشاره به برگزاري موفق  هشت دور گفتگوي ديني ميان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و واتيكان با هدف بسط و گسترش تفاهم ميان اديان الهي، گفت:  يشه و اصل همه اديان توحيدي  و آموزه هاي ديني آنها يك حقيقت است و آن عالم وجود و يكتاپرستي است.
 
وي با اشاره به برگزاري نهمين دور گفتگوهاي ديني با واتيكان در سال آينده، از نقش سازنده سفارت واتيكان در انجام موفق دوره هاي پيشين گفتگوها تشكر نمود.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي رونق و گستردگي موضوع گفتگوهاي بيناديني با ديگر اديان توحيدي در جمهوري اسلامي ايران را نشان از توجه كشورمان به تحكيم مباني صلح و تفاهم اديان در جهان دانست.
 
ابراهيمي تركمان با اشاره به تصويب پيشنهاد رئيس جمهوري اسلامي ايران مبني بر "جهان بدون خشونت و افراط گري"  بر عزم جدي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در بهره گيري از فضاي گفتگوهاي ديني بين اديان براي تحقق اين پيشنهاد ارزشمند، اظهار اميدواري کرد: با همكاريهاي سازنده جمهوري اسلامي ايران واتيكان شاهد جهاني عاري از خشونت و افراط گري باشيم.
 



 
تركمان در ادامه با بيان حضور موفق سينماگران ايراني در جشنواره فيلمهاي معناگراي واتيكان پيشنهاد برگزاري جشنواره موسيقي معناگرا درواتيكان و نيز برگزاري يك دور از گفتگوهاي ديني اديان توحيدي واتيكان موسوم به "سنت اجديو " در تهران  را نيز ارائه نمود كه با استقبال "لئو بوكاردي" سفير واتيكان همراه شد.
 
وي با اشاره  به تبليغات منفي در خصوص ايران هراسي و اسلام ستيزي  توسط رسانه هاي غربي به نقش اثرگذار واتيكان و رهبران ديني كليساي كاتوليك براي مقابله با اينگونه تبليغات تاكيد نمود.   
 
"لئو بوكاردي سفير واتيكان" در تهران در اين ديدار ضمن ابلاغ پيام "پاپ فرانسيس" رهبر كاتوليك هاي جهان مبني بر تقويت هر چه بيشتر گفتگوهاي ديني با جمهوري اسلامي به  ايده آل بودن روابط واتيكان و جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و  گفت: غناي مذهبي، تمدني و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران عامل موفقيت گفتگوهاي ديني است. اسلام و مسحيت كاتوليك داراي اشتراكات فراوان مذهبي و فرهنگي مي باشند و ما بايستي با همكاري و تعامل بيشتر به هدف مشتركمان كه همان تفاهم ديني و استقرار  آرامش و صلح در جهان است، نايل شويم.
 
در اين ديدار قهرمان سليماني معاون پژوهشي و آموزشي، دكتر حلمي رئيس مركز گفتگوي اديان و اسماعيلي مديركل اروپا و آمريكاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حضور داشتند.



۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۱۶:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن