تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1818973620
چرا حسادت جزء گناهان کبیره است/ حسادت ریشه بسیاری از گناهان است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دین و اندیشه در گفتگو با مهر طرح شد؛
چرا حسادت جزء گناهان کبیره است/ حسادت ریشه بسیاری از گناهان است
یک عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: حسادت مثل یک تنه درخت است که گناهان بسیاری از او ریشه می گیرد و می روید چه گناهان زبانی مثل غیبت، تهمت و توهین و دشنام و افتراء وچه گناهان یدی یعنی ممکن است حسادت موجب درگیری و قتل هم بشود.
حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) در مورد اینکه ریشه حسادت و چشم و هم چشمی در وجود انسان به کجا بر می گردد به خبرنگار مهر گفت:در طبیعت هر انسان یک حرصی نسبت به تکاثر و افزون طلبی به طور غریزی وجود دارد و در قرآن هم به آن اشاره شده است الهکم التکاثر . این میل در انسان یک وسیله آزمایش است که انسان از ناحیه خداوند توسط این میل آزمایش می شود. این نویسنده و محقق ادامه داد:اعتدال و تعادل اقتضاء می کند که انسان این میل افزون طلبی را با سایر امیال و کششها تنظیم کند. وگر نه این تکاثر و زیاده طلبی فقط در جهت مادیات قرار بگیرد باعث صفات دیگر مثل چشم و هم چشمی و حسادت و امثال اینها می شود. بنابراین حسادت یا چشم و هم چشمی ریشه در فطرت یا بهتر بگویم غریزه زیاده طلبی و تکاثر انسان دارد. این محقق و پژوهشگر مسائل فلسفی در مورد اینکه عواقب حسادت و چشم و هم چشمی در سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی چیست هم تصریح کرد:یکی از آثار مخرب حسادت، کینه یافتن انسان نسبت به دیگران است. یعنی آن کسی که محسود انسان واقع می شود و انسان نسبت به او حسد می برد کم کم مغضوب انسان می شود و خدای ناخواسته انسان حسود و حاسد دست به کارهای خطرناک دیگری هم می زند حتی تامرز کشتن و از میان برداشتن طرف مقابل پیش می رود. یعنی حسادت منشأ یکسری رذایل دیگری هم می شود بنابراین باید انسان حسادت را در خودش از بین ببرد ولی غبطه خوردن خوب است. در حسد انسان می خواهد طرف مقابل یعنی محسود هیچ چیز نداشته باشد و برخوردار از آن نعمت نباشد اما غبطه مثبت است. این است که اگر انسانهای دیگر مال و ثروت و مقام و موقعیت دارند او هم تلاش کند که آنها را بدست آورد. عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیة در مورد اینکه قرآن و روایات چه نگاهی به حسادت و چشم و هم چشمی دارد هم یادآورشد: در روایات و آیات حسادت از گناهان کبیره است. شیخ انصاری در مکاسب حسادت را جزء محرمات و گناهان کبیره ذکر کرده است. باب وسیعی در روایات است که درباره مضرات حسادت بحث کرده اند. این محقق و پژوهشگر مسائل فلسفی تصریح کرد: یک روایت معروفی است که همانطوری که آتش هیزم را می بلعد حسادت هم در انسان همه حسنات و خوبی هایش را می بلعد. یعنی اگر کسی کارهای خیر زیادی داشته باشد اما گرفتار حسادت بشود حسادتش مانند آتشی است که تمام صفات نیک و شایسته او را می بلعد و ازبین می برد و بسیار خطرناک است. این نویسنده و محقق در مورد اینکه چرا حسادت از گناهان کبیره است هم بیان داشت: علتش این است که این حسادت پایه است مثل تنه درخت می ماند که بعداً شاخ و برگ های فراوانی از او در می آید. حسادت منشأ گناهان بسیار دیگری می شود برای مثال کسی که حسود است نسبت به آن شخص محسود غیبت می کند، تهمت می زند، دروغ می گوید، سخن چینی و نمامی می کند و هر کدام از اینها یک گناهی است. این محقق و پژوهشگر مسائل فلسفی تصریح کرد: بنابراین حسادت مثل یک تنه درخت است که گناهان بسیاری از او ریشه می گیرد و می روید چه گناهان زبانی مثل غیبت، تهمت و توهین و دشنام و افتراء و چه گناهان یدی یعنی ممکن است حسادت موجب درگیری و قتل هم بشود. بنابراین برای اینکه این خصیصه ریشه ای است از گناهان کبیره محسوب شده است. عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیة در مورد اینکه راهکار رهایی از حسادت چیست هم یادآورشد: یکی از بهترین راهکاری که علمای اخلاق گفته اند این است که انسان درست ضد این روحیه (حسادت) عمل کند. برای مثال وقتی کسی نسبت به رفیقش یا شخص دیگری می بیند که حسادت دارد بر عکس برود به او احترام بگذارد کفشهایش را جفت کند از او تعریف کند این کارها را بکند شیطان دست از سرش بر می دارد. یعنی اگر چنین رفتاری بکند حسادت از نفسش کنده می شود. این استاد حوزه و دانشگاه در مورد اینکه حسادت در فضای سیاسی چه آثاری می تواند داشته باشد هم اظهارداشت: در فضای سیاسی هم فرقی نمی کند مانند دیگر فضاهاست. حسادت موجب گناهان بسیار دیگری می شود. مانند برچسب سیاسی زدن به رقیب، تهمت زدن و دروغ گفتن و افترا بستن و پاپوش درست کردن. متأسفانه در صحنه سیاست می بینیم که افراد برای همدیگر پاپوش های بدون سند و مدرک درست می کنند یا مچ گیری می کنند که می خواهند آبروی همدیگر را ببرند. اینها همه گناهان دیگری است که مترتب بر آن حسد سیاسی می شود.
۱۳۹۲/۱۲/۱۰ - ۰۸:۲۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]
صفحات پیشنهادی
چرا تلاشها برای ریشه کنی ناهنجاری های اجتماعی بی نتیجه هستند/ آثار عدم پیشرفت علوم انسانی در جامعه
دین و اندیشه در گفتگو با مهر طرح شد چرا تلاشها برای ریشه کنی ناهنجاری های اجتماعی بی نتیجه هستند آثار عدم پیشرفت علوم انسانی در جامعه یک استاد دانشگاه گفت هنوز علوم انسانی پیشرفته و آگاهی و تربیت لازم روزگار خودمان را نداریم و از اینجاست که ما هنوز مدیریت علمی و نهادهای لازم چروزنامه جمهوری اسلامی: چرا کسی که در مناظره معروف سال 88 پردهدری کرد و پای بیگناهان را به میان کشید دعوت به
روزنامه جمهوری اسلامی چرا کسی که در مناظره معروف سال 88 پردهدری کرد و پای بیگناهان را به میان کشید دعوت به توبه نشد آنچه وظیفه دستگاههای مدیریت کشور است اجرای قانون است و نه شناخت و معرفی اینکه چه کسی باید توبه کند و چه کسی نیاز به آن ندارد به گزارش نامه نیوز روزنامه جمهوربسیاری از بیماریهای میانسالی ریشه در تغذیه دوران جوانی و نوجوانی دارد
استانها جنوب کهگیلویه و بویراحمد عبدی زاده عنوان کرد بسیاری از بیماریهای میانسالی ریشه در تغذیه دوران جوانی و نوجوانی دارد یاسوج – خبرگزاری مهر کارشناس سلامت نوجوانان جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت بسیاری از بیماریهای خانمها در سنین میانسالی مانند آرتروزچرا رنگ سیاه در شیطانپرستی مقدس است
چرا رنگ سیاه در شیطانپرستی مقدس است شیطانپرستی باور به قدرتمند بودن را به جای قدرت حقیقی مینشاند و صدالبته این فرآیند میتواند سرپوشی بر ضعف و ناکامی یاران شیطان باشد کد خبر ۳۸۱۵۶۰ تاریخ انتشار ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵ ۲۰ - 24 February 2014 سران آیین شیطانی مدام به ناکامیهایتوصیه های مفید جهت حسادت مردانه
توصیه های مفید جهت حسادت مردانه با کسی ازدواج کنید که شما را به خاطر خصوصیت خودتان برگزیده باشد نه با کسی که میل دارد شما را از چنگال سیل خواستگارانتان درآورد چنین مردی وقتی به شما دست یافت همه چیز را فراموش می کند او در واقع در پی ازدواج نیست بلکه در پی پیروزی است او فقطچرا به سرزمین امن الهی مکه گفتهاند؟
چرا به سرزمین امن الهی مکه گفتهاند کد خبر ۳۸۲۵۷۶ تاریخ انتشار ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱ ۱۵ - 26 February 2014 همیشه یکی از مسائلی که توجه انسان را به خودش جلب می کند وجه تسمیه یک شخص مکان یا غیره است پس جالب است بدانیم چرا به سرزمین امن الهی مکه گفته اند به گزارش تسنیم بررسی وجحسادت این مرد کار دستش داد
حسادت این مرد کار دستش داد رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مرد 39 ساله شیرازی خبر داد که با دسترسی غیر مجاز به تصاویر همسر یکی از اقوام درجه یک خود وی را مورد هتک حیثیت در فضای مجازی قرار داده بود به گزارش نامه نیوز به نقل از جام رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردجنگ «القاعده» در لبنان: بیگناهان در برابر تروریستها
جنگ القاعده در لبنان بیگناهان در برابر تروریستهاحوادث جاری در لبنان از تشدید اوضاع امنیتی در این کشور از سوی گروههای وابسته به القاعده خبر میدهد در حالیکه قربانیان این نا امنیها تنها غیر نظامیان و شهروندان لبنان هستند به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت به نظر میررقابت حافظان کل و 20 جزء در روز دوم مسابقات سراسری قرآن
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱ ۴۲ در دومین روز از سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در شیراز در حال برگزاری است شرکتکنندگان در رشتههای حفظ کل و 20 جزء قرآن کریم از ساعت 8 تا 12 به رقابت با یکدیگر میپردازند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا صبح امروزچرا ازدواج همزمان با دو خواهر حرام است؟
چرا ازدواج همزمان با دو خواهر حرام است دو خواهر به حکم نسبت و پیوند نسبی و عاطفی نسبت به یکدیگر علاقه شدید دارند ولی هنگامی که رقیب هم شوند کد خبر ۳۸۰۷۰۰ تاریخ انتشار ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷ ۴۳ - 21 February 2014 در شرع مقدس اسلام ازدواج هم زمان با دو خواهر جایز نیست لازم بهآمریکا به گسترش حوزه نفوذ ایران در عرصه بینالملل حسادت میورزد
سعیدی در همایش پیشکسوتان نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمریکا به گسترش حوزه نفوذ ایران در عرصه بینالملل حسادت میورزد نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز به طور مستقیم با عناصر نظام سلطه درمنطقه درگیرشدهایم گفت گسترش حوزه نفوذ ایران و حسادت آمریکا به این مسئله از متغیرهاروز دوم مسابقات سراسری قرآن با رقابت حافظان کل و 20 جزء آغاز شد
دین و اندیشه روز دوم مسابقات سراسری قرآن با رقابت حافظان کل و 20 جزء آغاز شد رقابت های شرکتکنندگان در رشتههای حفظ کل و 20 جزء قرآن کریم همزمان با دومین روز از سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قران کریم آغاز شد به گزارش خبرگزاری مهر در دومین روز از سی و ششمین دوره مسابقات سراسریفیلم / اوج حسادت!
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۳۱ فیلم زیر اوج حسادت یک انسان را نشان میدهد به گزارش ایسنا این فیلم را فردانیوز منتشر کرده است انتهای پیامچرا خطاب آيات قرآن ، بيشتر به مردان است ؟
چرا خطاب آيات قرآن بيشتر به مردان است به گزارش سرویس دینی جام نیوز در پاسخ به این سوال می بایست بدین نكات اشاره کرد 1- از نظر قرآن زن و مرد از ارزش معنوي و شخصيت يكساني برخوردارند زيرا آيات قرآني آن دو را در پيشگاه خدا و در رسيدن به مقامات معنوي يكسان مي شماتلاوت قرآن کفاره گناهان و سپر آتش و امان از عذاب الهی است
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷ ۴۷ استاد گفتمانهای دینی شهرستان نیر گفت پیمودن درجات کمال و ترقی از جمله پاداشهای تلاوت قرآن است که هر کس به نوبه خود باید تلاش خود را در رسیدن به فهم و تلاوت صحیح قرآن به کار گیرد به گزارش ایسنا حجت الاسلام عادلی استاد گفتمانهای دینی شهرستان نیر دراسلام داشتن سلاح کشتار جمعی را ممنوع می داند/ دست بسیاری از قدرتمندان بر ماشه بمب اتم است
دین و اندیشه پیام آیت الله جوادی آملی به همایش فقه هسته ای اسلام داشتن سلاح کشتار جمعی را ممنوع می داند دست بسیاری از قدرتمندان بر ماشه بمب اتم است آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی تصویری به همایش فقه هسته ای تاکید کرد داشتن سلاح کشتار جمعی در دین ممنوع است اما آنچه که دردلیل بسیاری از انحرافات، عدم توان جوانان برای ازدواج است
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹ ۲۲ یک کارشناس مسائل دینی گفت دلیل بسیاری از انحرافات جامعه عدم توان جوانان برای ازدواج است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خراسان جنوبی حجتالاسلام والمسلمین ناصر نقویان در کارگاه آموزشی با موضوع خانواده اسلامی- ایرانی در جمع ا-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها