تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833693426
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» چه گذشت/ رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/ تیموریان: همیشه بازیگری مستقل بودهام
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «برف» چه گذشت/ رحمانی: تحت تأثیر سینمای «فرهادی» نیستم/ تیموریان: همیشه بازیگری مستقل بودهام
مهدی رحمانیان کارگردان فیلم سینمایی «برف» در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت: با تمام احترامی که برای «اصغر فرهادی» قائلم اما فیلمم به هیچ وجه متأثر از سینمای فرهادی نیست.
به گزارش نامه نیوز، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «برف» امشب با حضور مهدی رحمانی کارگردان، رویا تیموریان بازیگر، محمدرضا غفاری بازیگر، آناهیتا افشار بازیگر و حسن حسندوست تدوینگر در سالن سعدی مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست رحمانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا از پایان باز برای انتهای فیلمش استفاده کرده است، گفت: ما در پایان فیلم فقط حکم صادر نکردیم که این به معنای پایان باز نیست بلکه بیننده میتواند با توجه به سیر شخصیتها که طی فیلم شکل گرفته است خود پایانی متصور باشد.
وی افزود: فیلم روندی منطقی را طی میکند که از سکانس ابتدا تا انتها شخصیتها را از گذشته تا حال به نمایش میگذارد و در انتها نتیجه را به مخاطب واگذار میکند که این به معنای پایان باز نیست.
کارگردان فیلم سینمایی «برف» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا اکثر صحنههای فیلم در داخل یک خانه به تصویر کشیده شده است، گفت: جواب این مسئله بسیار ساده است زیرا در خیابانها شور و امیدی وجود ندارد، جشنی در آن برگزار نمیشود و امیدی به آینده نیز در آن نیست.
وی با اشاره به اینکه مسئله امید با شعار حل نمیشود، گفت: فضای ناامیدی از داخل خانهها شروع شده و به جامعه کشیده میشود پس باید با واقعیتها فیلم ساخت، ما در شرایطی این فیلم را ساختیم که از فرط ناامیدی در خانه ماندیم.
وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی براینکه فیلم «برف» تحت تأثیر سینمای اصغر فرهادی است، گفت: با تمام احترامی که برای اصغر فرهادی قائلم باید بگویم که «برف» به هیچ وجه تحت تأثیر سینمای فرهادی نیست. «برف» اوج و فرود داستانی ندارد و همه شاخصههای سینمایی آن از جمله قصهپردازی کاملاً متفاوت است.
* حسندوست: فرهادی متأثر از گلستان فیلم میسازد
تدوینگر فیلم سینمایی «برف» ضمن اشاره به تأثیرگذاری سکانس پایانی فیلم گفت: سکانس پایان فیلم «برف» و نتیجهگیری آن کاملاً روشن است و تأثیر خود را بر روی مخاطب میگذارد که نشان از عدم پایان باز فیلم دارد.
وی افزود: با این نوع اظهارنظرها که فیلمی که پایانی روشن دارد را به پایان باز محکوم میکنید سینما به سمت سطحینگری میرود.
حسندوست با نقد به اینکه بسیاری فیلم «برف» و دیگر کارهای اجتماعی سینمای ایران را تحت تأثیر آثار اصغر فرهادی میدانند، گفت: آقای اصغر فرهادی شیوه جدیدی را به سینمای ایران ارائه نداده است. فرهادی تحت تأثیر فیلمسازی شهید ثالث و شهید ثالث نیز تحت تأثیر ابراهیم گلستان است. پس این نوع سینما چیز جدیدی نیست.
وی در ادامه با اشاره به مد شدن سینمای آپارتمانی افزود: اینکه بیشتر فیلمها در یک آپارتمان ساخته میشود جوابی روشن دارد زیرا اگر دوربینها به درون خیابانها برود فیلم مجوز ساخت نمیگیرد پس فیلمساز باید فکر و اندیشه خود را در محیطی بسته زندانی کند.
حسندوست با اشاره به حس زیباییشناختی سکانس آخر گفت: سکانس آخر فیلم «برف» بسیار حساس بود زیرا در صورت اشتباه یک فیلمسینمایی را به تله فیلم تبدیل میکرد به همین علت بسیار مراقب بودیم تا سکانس پایانی کاملاً سینمایی، بدون دیالوگ و با حفظ زیباشناختی ارائه شود.
* رویا تیموریان: بازیگری مستقل بوده و هستم
رویا تیموریان بازیگر نقش مادر در فیلم سینمایی «برف» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا تمامی نقشهایش در سالهای اخیر نقشی غمگین را ارائه کرده است، گفت: سالها در صحنه تئاتر و سینما کار کردهام و چندین بار کاندیدای دریافت جایزه بودهام، من همیشه نقشهای محکم و غمگین را بازی نکردم بلکه نقش کمدی نیز داشتهام و حتی میتوانستم برای آن جایزه بگیریم ولی هیچکس در مورد این نقشها صحبتی نمیکند.
وی در ادامه با انتقاد از عدم توجه به نقشهای دیگرش در فیلمهای سالهای اخیر گفت: به علت اینکه کمتر با مطبوعات صحبت میکنم نقش متفاوتم دیده نمیشود، من آدمی هستم که فقط در جلوی دوربین میتوانم بازی کنم و هیچ وقت بازیگر خوبی برای پشت صحنهها نبودهام.
بنا به گزارش فارس، تیموریان با بیان اینکه در فیلم سینمایی «برف» نقش یک مادر را بازی کردم که تمام تلاشش را برای نگه داشتن خانوادهاش میکند گفت: در این نقش سعی کردهام ارتباط یک مادر ایرانی را با فرزندانش به تصویر بکشم و اگر نقش غمگین به نظر میرسد به این علت است که با یک خانواده پراسترس روبهرو هستیم.
وی با تمجید از کارگردان فیلم سینمایی «برف» گفت: رحمانی دوربین را بین یک خانواده کاملاً ایرانی برده است و با تصویر کشیدن مشکلات و رابطه یک خانواده لحظات یک خانواده ایرانی را برای بیننده به نمایش در میآورد.
تیموریان با اشاره به اینکه متأسفانه فاصله بین گذشته و جوانان پاک شده است، گفت: یکی از مشکلات ما این است که بزرگان خود را به خوبی نمیشناسیم و هنر آنها را تجزیه و تحلیل نمیکنیم.
* جعفری: حرکت روی دست دوربین نشانگر تنش در یک خانواده است
فیلمبردار فیلم سینمایی «برف» در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا حرکات دوربین زیاد است و از روش دوربین روی دست استفاده کرده است، گفت: حرکت روی دست فقط برای فیلم اکشن نیست و ما میتوانیم با این روش بسیاری از مسائل را بیان کنیم.
جعفری با بیان اینکه در فیلم «برف» با یک خانواده پراسترس روبهرو هستیم، گفت: روش دوربین روی دست به راحتی توانست تنش در این خانواده را نشان دهد.
1392/11/15
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «ردکارپت» عطاران: قصه «ردکارپت» زندگی خودم بود/ اگر خب
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم ردکارپتعطاران قصه ردکارپت زندگی خودم بود اگر خبرنگاران سوسه نیایند فیلم مشکل ممیزی نداردکارگردان فیلم سینمایی ردکارپت با اشاره به داستان این فیلم گفت تمامی قصههای این فیلم برای خود من اتفاق افتاده است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس نشست نقگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «آرایش غلیظ» مقدم دوست:می خواستیم قبح بی وفایی و نامردی را نشان
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم آرایش غلیظمقدم دوست می خواستیم قبح بی وفایی و نامردی را نشان دهیم قال گذاشتن جزء اصلی نامردی است از گودا تاثیر نگرفتمنشست نقد و بررسی فیلم آرایش غلیظ با حضور هادی مقدمدوست نویسنده سیدمحمد حسینی و خسروشاهی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شدگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «امروز» میرکریمی: فیلمهایم گازوئیلی است/ساخت فیلم برحسب کم گویی
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم امروزمیرکریمی فیلمهایم گازوئیلی است ساخت فیلم برحسب کم گویی و گزیده گویی بودرضا میرکریمی با بیان اینکه در فیلم امروز قصد داشته قهرمان که خودش را بینیاز از قضاوت دیگران میداند به نمایش بگذارد گفت فیلمهایم گازوئیلی است و دیر موتورش گرم مینشست نقد و بررسی فیلم کیمیایی برگزار نشد
نشست نقد و بررسی فیلم کیمیایی برگزار نشد چهارمین روز سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که نشست نقد و برررسی فیلم متروپل به کارگردانی مسعود کیمیایی برگزار نشد به گزارش نامه نیوز چهارمین روز از سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم متروپل به کارگردانی مسعودر نشست خبری فیلم «مردن به وقت شهریور» چه گذشت؟/ علیمردانی: «مردن به وقت شهریور» به جنگ سر
در نشست خبری فیلم مردن به وقت شهریور چه گذشت علیمردانی مردن به وقت شهریور به جنگ سرعت مدرنیته میرود کارگردان مردن به وقت شهریور با انتقاد از سرعت تهاجم فرهنگی به کشور گفت در این فیلم تمام سعیام را کردهام که خطرات سرعت مدرنیته در میان نسل جوان را به نمایش بگذارم به گزارش ننشست نقد و بررسی «آوای باران» در فرهنگسرای اندیشه سهیلیزاده: «آوای باران» سیاهنمایی نداش
نشست نقد و بررسی آوای باران در فرهنگسرای اندیشهسهیلیزاده آوای باران سیاهنمایی نداشتکارگردان سریال آوای باران گفت وقتی فیلمی در مورد تکدیگری ساخته میشود اغلب در آن سیاه نمایی نمود بیشتری دارد ولی خوشبختانه توانستیم با کاستن از فضای سیاه و غیر شفاف حرفی برای گفتن به مخاطبان دگزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «خوابزدهها» جیرانی: بیماری اصغر فرهادی به فیلمسازان جوان
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی خوابزدههاجیرانی بیماری اصغر فرهادی به فیلمسازان جوان ما سرایت کرده سیفیآزاد تلاش کردیم تا بگوییم بدون دروغ زندگی کنیمفریدون جیرانی کارگردان فیلم سینمایی خواب زده ها گفت بیماری آقای اصغر فرهادی به فیلمسازان جوان ما سرایت کرده است کگزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «طبقه حساس» تبریزی: کار با رضا عطاران با دیگران قابل قیاس ن
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی طبقه حساستبریزی کار با رضا عطاران با دیگران قابل قیاس نیست قاسمخانی گروه را به عنوان یک مرده اذیت کردمپیمان قاسمخانی با بیان اینکه ایفای نقش یک مرده در فیلم طبقه حساس خیلی سخت بوده گفت تا صدا دوربین حرکت را میدادند شکمم شروع میکردر مشهد برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم «چ» قطعی شد
در مشهدبرگزاری نشست نقد و بررسی فیلم چ قطعی شدرئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم چ با حضور کارگردان و متخصص جلوههای ویژه این فیلم در 25 بهمنماه در مشهد قطعی شده است فردین جیرانی همزمان با سومین روز از برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم فپروفسور لگن هاوزن در نشست «چالشهای علم جدید برای ادیان» همه طبیعت تحت کنترل قانون خداست
پروفسور لگن هاوزن در نشست چالشهای علم جدید برای ادیانهمه طبیعت تحت کنترل قانون خداستاستاد و چهره ماندگار فلسفه ایران گفت پاسخ فیلسوفان به افرادی که درباره جبر و اختیار انسان مردد هستند این است که عمل انسان ها آزادانه انجام می شود در عین حال که همه طبیعت تحت کنترل قانون خدا قراگزارش فارس از «نشست تخصصی نقد عروسک دارا و سارا»/۳ و پایانی عدم به کارگیری افراد شاخص و هنرمند در پر
گزارش فارس از نشست تخصصی نقد عروسک دارا و سارا ۳ و پایانیعدم به کارگیری افراد شاخص و هنرمند در پروژه دارا و سارا درخواست یک عروسکساز از رهبرانقلابسازنده عروسکهای خانه مادربزرگه و زیزی گولو از عدم به کارگیری افراد شاخص و هنرمند در پروژه دارا و سارا خبر داد و گفت نمایش عروسگزارش فارس از نشست بررسی «سینمای استراتژیک» عباسی:پرچمدار سینمای استراتژیک آوینی و هم قطاران او بودن
گزارش فارس از نشست بررسی سینمای استراتژیکعباسی پرچمدار سینمای استراتژیک آوینی و هم قطاران او بودند سینمای امروز ایران دچار خودزنی شده استحسن عباسی با اشار به اینکه سینمای امروز ایران دچار خودزنی شده است گفت سینمای استراتژیک یعنی سینمای جهتمند مبتنی بر هنر استراتژیک که بتوان به کممنوچهر محمدی: پرداختن به خانواده شهدا دغدغه من است / نشست فیلم «میهمان داریم»
منوچهر محمدی پرداختن به خانواده شهدا دغدغه من است نشست فیلم میهمان داریم فرهنگ > سینما - فیلم میهمان داریم به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور پنجشنبه در اولین سئانس نمایش فیلمها در برج میلاد روی پرده رفت به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پرویز پرستویی آهو خردمند بهجدول اکران فیلم سینمایی «شیار143» در سینماهای مردمی فجر سی و دوم
جدول اکران فیلم سینمایی شیار143 در سینماهای مردمی فجر سی و دومفیلم سینمایی شیار143 ساخته نرگس آبیار در سینماهای سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سانس های مختلف به نمایش در می آید به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلم سینمایی شیار 143 ساخته نرگس آبیار از امروز در سانس هاسیاوش جمادی در نشست «هایدگر و فلسفه معاصر ایران»: علل گرایش به هایدگر در ایران جای نقد و بررسی دارد
سیاوش جمادی در نشست هایدگر و فلسفه معاصر ایران علل گرایش به هایدگر در ایران جای نقد و بررسی داردمترجم مجموعه آثار هایدگر گفت اینکه چگونه در یک دورههایی گرایش به فیلسوفان خاصی از فلسفه غرب چون نیچه و هایدگر در ایران زیاد شد و افرادی چون فردید پیوندی بین عرفان و عقل ایجاد کردندحمید نعمتالله: میخواستیم یک فیلم پرانرژی بسازیم / نشست فیلم «آرایش غلیظ»
حمید نعمتالله میخواستیم یک فیلم پرانرژی بسازیم نشست فیلم آرایش غلیظ فرهنگ > سینما - فیلم آرایش غلیظ در بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تازهترین ساخته حمید نعمتالله یکشنبه شب در برج میلاد برنشست فیلم «تمشک» در جشنواره فجر: سالور: پایان «تمشک» امیدوارانه است/«تمشک» حاصل
نشست فیلم تمشک در جشنواره فجر سالور پایان تمشک امیدوارانه است تمشک حاصل تجربه 5 فیلم من استسامان سالور گفت تمشک ویژگی های نو و جسورانه و جذاب و شخصیت های به جا و غافلگیری خوب و پایان امیدوار داشت که برای همین آن را تولید کردم به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس نشست فیلم تمشک ساخته-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها