محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832260324
فتوای رهبر انقلاب درباره حرمت ساخت سلاح اتمی زمینه تولید نظریه های اسلامی حقوق بین الملل است
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
فتوای رهبر انقلاب درباره حرمت ساخت سلاح اتمی زمینه تولید نظریه های اسلامی حقوق بین الملل است فرهنگ > دین و اندیشه - مهر نوشت:
یک محقق در پنجمین پیش نشست همایش فقه هسته ای با بیان اینکه واکاوی نظریه فقهی حقوقی مقام معظم رهبری در مورد تحریم ساخت سلاح هسته ای مطمح نظر نخبگان و عموم مردم جهان قرار گرفت، گفت: این نظریه فقهی حقوقی می تواند در باب تولید "نظریه های اسلامی حقوق بین الملل" و به ویژه حقوق بشر و حق همبستگی نقش آفرین باشد. پنجمین پیش نشست تخصصی همایش ملی «فقه هستهای» با موضوع «فصل نوین معنویت دینی؛ جهان در برابر سلاح کشتار جمعی ـ مصونیت بخشیدن ابناء بشر از بلای سلاحهای کشتار جمعی» امروز 28 بهمن ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهمن اکبری در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد. اکبری در این نشست گفت: فقیهان با نظرداشت نظام معرفتی برخاسته از دین، قادر خواهند بود به سؤالات مربوط به پدیده های نوظهور پاسخ دهند و بی هیچ تعصب و تحجر کور و جزمیت ناروا اصولی بیندیشند و برای زندگی معاصر آدمیان حکم دهند و میان "اصالت و معاصرت" وفاق افکنند. وی افزود: از این رو؛ یکی از مهمترین شاخصها برای اثبات توانمندی فقه اسلامی آن است که فقیهان بتوانند در گفتمان اجتهاد، نخست؛ مسائل و موضوعات اجتماعی را تفسیر و تحلیل و سپس با استفاده از منابع فقهی پاسخی درخور تهیه کنند. در این مسیر از عقل و نقل بهره معتدلانه و نه افراطی و نه تفریطی برده می شود. چرا که تفسیر متحجرانه از دین و تبیین راکد و سنگواره؛(و نه پویا و پایا)، یکی از آثار ناگوار و تلخ نگاه تفریطی به عقل شمرده می شود. وی اظهار داشت: در چنین وضعیتی نقش پژوهش در عرصه دین، تولید دانش(یا دقیقتر تولید اعتبار محدود یا اعتبار نسبی علمی) است که پایایی و پویایی را توامان پدید می آورد؛ زیرا پایایی صرف به ایستایی، رکود، جمود و ارتجاع میانجامد و پویایی افراطی نتیجهای جز تشتت، تزلزل، بیهویتی و بلاتکلیفی نخواهد داشت. وی تصریح کرد: از میان موضوعات نوپدید، انسان امروز با مفهوم و موضوع "سلاحهای کشتار جمعی" مواجه است که با در توجه به ضرورت تغییر اساسی در رویکرد کلان فقه از ساحت فردی به عرصه اجتماعی و تاکید بر توانمندسازی فقه اسلامی برای ایفای نقش سازنده در حوزه عمل سیاسی و اجتماعی در عرصه بین الملل؛ بى تردید باید به واکاوی اقتضائات روزگار متحول کنونی، نیازهای زمانه و عنصر زمان و مکان در صدور فتاوای فقیهان پرداخت. وی بیان کرد: در این زمینه بحث از چیستی و چرایی نظریه فقهی حقوقی مقام معظم رهبری در تحریم "تولید، تکثیر، انباشت و استفاده" از سلاحهای کشتار جمعی به منظور مصونیت بخشیدن ابناء بشر از بلای بزرگ این پدیده دهشتناک؛ ضرورتی دوچندان یافته است. بویژه پس از استناد باراک اوباما به این فتوا و تصویب ایده "جهان علیه خشونت و افراط گرایی" دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل. اکبری در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه حادثه ١١سپتامبر2001 نقطه عطفی در شکل دادن به نظام بین المللی در اوایل هزاره سوم بود که در پی آن سیاست خارجی امریکا از راهبرد "بازدارندگی" به راهبرد "حمله پیشدستانه" و "جنگ پیشگیرانه" تغییر روش یافت، افزود: در جهت تثبیت "نظام تک قطبی در جهان" حرکت کرد و همزمان سازمان ملل را به عنوان یگانه نهاد بینالمللی مسئول نظم بینالمللی، با بحران هویت و مشروعیت مواجه ساخت. وی افزود: امریکا ضمن اتهام به برخی کشورهای اسلامی، سیاستهای خاورمیانهای خود را در قالب طرح خاورمیانه بزرگ، پیگیر شد. این طرح در کنار تامین اهداف اقتصادی، ستیز با "اسلام سیاسی" را با بهانه "مبارزه با تروریسم" و "ایجاد دمکراسی" مطرح کرد. این محقق و نویسنده کشورمان تصریح کرد: در دوره پس از 11 سپتامبر در کنار مسائلی نظیر حقوق بشر، اختلاف بر سر روند صلح خاورمیانه، تروریسم و کارشکنی ایالات متحده در توسعه روابط، موضوع دیگری با عنوان "سلاحهای کشتار جمعی" به موضوعات اختلافی افزوده شد. گرچه این عنوان در گذشته از جانب اتحادیه اروپایی مطرح شده بود اما از اهمیت بالایی در گفتگوها برخوردار نبود، موضوع سلاح هستهای با درخواست سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان بهعنوان نمایندگان اتحادیه اروپا عامل دیگری در روند واگرایی سیاست خارجی ایران و اتحادیه اروپا در قبال یکدیگر شد. وی افزود: به ویژه این واگرایی با روی کار آمدن دولتهای نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران و تغییراتی که در سیاستهای هستهای و روند گفتگوها با اتحادیه اروپایی شدت گرفت. البته در خصوص روابط سیاسی همراه با نوسان ایران و اتحادیه اروپا نظرات مختلفی بیان شده است. وی در ادامه سخنانش با بیان خلاصه ای از تلاشهای ایران برای دستیابی به فناوری هسته ای، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979م، کشورهای غربی از اجرای تعهدات خود استنکاف و با اعمال سیاست های دوگانه موجب ضرری هنگفت بر ایران شدند. اما جمهوری اسلامی ایران به معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای، پایبند ماند و حتی همکاری های خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ارتقاء بخشید. وی تأکید گرد: علی رغم تعامل مثبت جمهوری اسلامی ایران با آژانس و صدور فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم تولید، تکثیر، انباشت و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی و شهادت گزارش های بازرسان آژانس که رسما اعلام داشت هیچ انحرافی به سمت اهداف نظامی وجود ندارد، متاسفانه پرونده ایران از فاز فنی و علمی خارج و به در فاز امنیتی و سیاسی قرار گرفت و شورای امنیت سازمان ملل متحد رأی به محکومیت ایران داد. وی با اشاره به اینکه در این جهت واکاوی نظریه فقهی حقوقی رهبری که اخیرا مورد استناد و استشهاد باراک اوباما قرار گرفت - که می تواند نشانه ای از رویکرد واشنگتن به سوی استدلال و دوری از بهانه گیری ها باشد؛ از چند جهت اهمیت دارد، بیان کرد: نخست اینکه چون این فتوا در ادبیات سیاسی و رسانه ای جهان وارد و مطمح نظر نخبگان و عموم مردم جهان قرار گرفت که ضروری است مورد واکاوی عمیق تری قرار گیرد. دوم این نظریه فقهی حقوقی می تواند در باب تولید "نظریه های اسلامی حقوق بین الملل" و به ویژه حقوق بشر و حق همبستگی نقش آفرین باشد. چرا که از یک سو مهمترین مسئولیت فقیهان و اندیشورزان "مفهوم سازی آراء و اندیشه ها"ست. وی تصریح کرد: "مفهوم سازی" یعنی موقعیتی را در قالب فکری بیان کردن. از دیگر سو متفکر کسی است که توانسته باشد مسئلههای دوره خود را درک و آنها را طرح کند. او کسی است که دغدغههای چند نسل را می شناسد و بیان می کند. البته برای یافتن مسئله عصر هر متفکر در نسبتی سه گانه قرار دارد، نخست درک خود(زیست بوم ذهنی و زبانی خود) و دوم درک سنت موجود و یا زیست تاریخی جامعه خود(زیست بوم ذهنی و زبانی جامعه خود) و سوم اوضاع جهان پیرامونی(زیست بوم ذهنی و زبانی جهان پیرامون). سوم اینکه؛ بحث جدی و مهم در تعیین "حکم" و یا "فتوا" بودن این نظریه فقهی حقوقی نیز پرسش های را فراپیش می آورد. وی در ادامه سخنانش بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیامی به نخستین کنفرانس بینالمللی خلع سلاح و عدم اشاعه در فروردین ماه سال 1390 در تهران اقدام به صدور نظریه ای فقهی حقوقی و یا فتوایی اسلامی کردند. معظم له در این بیان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ناامنی جهانی به تحریم تولید و انباشت و تکثر و استفاده ی انواع سلاحهای کشتار جمعی تصریح کردند. این بیان مبنی بود بر ضرورت اتخاذ طرح و تصمیمی فراگیر برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از بلای بزرگ سلاحهای کشتار جمعی، البته مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف اعلان کرده بودند، ما دنبال سلاح هستهاى نیستیم. زیرا از یک سو این کار خلاف اعتقادات اسلامی و استفاده از این تسلیحات گناه بزرگی است و از سوی دیگر؛ سلاح هستهاى به صرفه ما نیست؛ انباشت و نگهداری آن نیز امری بیهوده، پرضرر و پرخطر است زیرا داشتن سلاح هستهاى، اقتداربخش نیست؛ و تهدید هستهاى برای دنیا دیگر کاربرد ندارد. رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنانش بیان کرد: این مهم پیش از تصویب اندیشه "جهان علیه خشونت و افراط گرایی" دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل صادر شد و حمایت جهانی از اندیشه یادشده که در چارچوب نظریه فقهی حقوقی مقام معظم رهبری در تحریم، تولید، تکثیر، انباشت و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی صورت بندی می شود؛ نمایانگر این واقعیت است که اگر با زبانی که خواسته ادیان الاهی و مکاتب انسانی است سخن گفته شود، جهان خسته از جنگ، افراط گری، خشونت قطعا در صدد حمایت از نظراتی خواهد بود که هدف آن ساختن جهان بر مبنای ارزش های انسانی و عاری از خشونت و سلاح است. وی با اشاره به اینکه گرچه در برابر این اندیشه نظریه رقیبی مطرح است که با استناد به سه شبهه زیر خودنمایی می کند، گفت: نخست اینکه ساخت و نگهداری سلاح های کشتار جمعی از مصادیق اعداد برای ارهاب دشمنان خدا است. دوم جان کافر حرمت ندارد و قتل او به هر شیوه رواست و سوم؛ این تحریم تاکتیکی سیاسی برای برون رفت از وضعیت بحرانی است و وجه شرعی ندارد. وی با اشاره به اینکه این نظریه فقهی در چارچوب ارائه "نظریه اسلامی حقوق بین الملل عمومی" شکل گرفته است، تصریح کرد: لذا باید به دو پیش فرض توجه کرد: نخست اینکه نظریه اسلامی باید از چهار ویژگی عقل پذیری، عدل پذیری، فطرت پذیری و عمل پذیری برخوردار باشد؛ البته ویژگی عقل پذیری در برخورداری این نظریه ها از پشتوانه خرد جمعی عموم انسانی و بنای عقلا تحقق می یابد. دوم آنکه نظریه اسلامی حقوق بین الملل عبارت است از مجموعه مقرراتى که شارع مقدس اسلام با هدف برقرارى صلح و امنیت و عدالت بین المللى، براى اجرا در روابط بین الملل وضع کرده است و از این رو، جنگ و صلح، حقوق بشر، محیط زیست و بالطبع، تحریم سلاحهای کشتار جمعی از موضوعات اصلی حقوق بین الملل عمومی است. وی تأکید کرد: بنابراین هدف حقوق بین الملل اسلامى با توجه به اینکه اسلام خود را دین جهانى مى داند، نه تنها اجراى مقررات اسلام در روابط میان دولتهاى اسلامى و سایر دولتهاست، بلکه تلاش برای اجراى آن مقررات در روابط سایر دولتها نیز می باشد؛ گرچه درباره حقوق بین الملل اسلامى دو دیدگاه وجود دارد: برخى معتقدند قواعد حاکم بر روابط بین المللى در حال حاضر، قواعد حقوق بین الملل عمومى است و قواعد حقوق اسلام فقط براى کشورهاى اسلامى لازم الاجرایند. وی تصریح کرد: به همین دلیل مناسب مى دانند که عنوان «اسلام و حقوق بین الملل عمومى» برگزیده شود. دیدگاه دوم این است که حقوق بین الملل اسلامى در واقع تکالیف دولت اسلامى است که باید در روابط خود با سایر دول اجرا نماید و در واقع بر رابطه تابعین جوامع اسلامى از یک جهت و جوامع غیر اسلامى از جهت دیگر، یا بین دولت اسلامى و دول غیر اسلامى است. /6262
دوشنبه 28 بهمن 1392 - 16:04:04
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]
صفحات پیشنهادی
فتوای رهبر انقلاب درباره حرمت ساخت سلاح اتمی می تواند بابی برای تولید نظریه های اسلامی حقوق بین الملل باشد
دین و اندیشه در پیش نشست فقه هسته ای طرح شد فتوای رهبر انقلاب درباره حرمت ساخت سلاح اتمی می تواند بابی برای تولید نظریه های اسلامی حقوق بین الملل باشد یک محقق در پنجمین پیش نشست همایش فقه هسته ای با بیان اینکه واكاوي نظريه فقهي حقوقي مقام معظم رهبري در مورد تحریم ساخت سلاح هستبررسی رابطه میان حقوق اسلامی و حقوق بشر بین المللی/ جایگاه حقوقی زن در گفتمان حقوق بشر
دین و اندیشه بررسی رابطه میان حقوق اسلامی و حقوق بشر بین المللی جایگاه حقوقی زن در گفتمان حقوق بشر کتاب حقوق اسلامی و قواعد حقوق بشر بین المللی Islamic Law and International Human Rights Law مجموعه مقالاتی درباره مباحث حقوق بشری در فقه و حقوق اسلامی را برررسی می نماید به شکل وبررسی نظریه های انقلاب اسلامی در شماره جدید پنجره
دین و اندیشه بررسی نظریه های انقلاب اسلامی در شماره جدید پنجره شماره 186 هفته نامه خبری ـ تحلیلی پنجره در بخشهای مختلفی مانند مجله خبری باشگاه اهل قلم باشگاه ترجمه سیاست پرونده ویژه و اندیشه منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر صد و هشتاد و چهارمین شماره هفته نامه پنجره به مدیرانقلاب اسلامی یک اسلام دولتی نیست بلکه دولتی اسلامی است/ تکفیر در بین مردمان جاهل رشد می کند
دین و اندیشه یک کارشناس دینی انقلاب اسلامی یک اسلام دولتی نیست بلکه دولتی اسلامی است تکفیر در بین مردمان جاهل رشد می کند یک کارشناس دینی در برنامه شب آسمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک اسلام دولتی نیست بلکه دولتی اسلامی است گفت تکفیر در بین مردمان جاهل رشد می کند به گزارشانقلاب اسلامی یکی از 5 حادثه بزرگ تاریخ عالم است/ از رسولالله تا ثارالله و از روحالله تا بقیهالله
دین و اندیشه موسوی هوایی در گفتگو با مهر انقلاب اسلامی یکی از 5 حادثه بزرگ تاریخ عالم است از رسولالله تا ثارالله و از روحالله تا بقیهالله معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پنج حادثه بزرگ در عالم وجود دارد که عالم را تغییر داده و تغییر خواهد داد گفتامام خمینی(ره) اسلام را از انجماد سياسي و فرهنگي رهانید/انقلاب اسلامی الهامبخش جنبشهاي مردمي در سراسر جهان ش
دین و اندیشه مهدی گلجان در گفتگو با مهر امام خمینی ره اسلام را از انجماد سياسي و فرهنگي رهانید انقلاب اسلامی الهامبخش جنبشهاي مردمي در سراسر جهان شد یک عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امام خمینی ره اسلام را از انجماد و ايستایی سياسي و فرهنگي حاکم بر جوامع اسلاانقلاب اسلامی آغاز حرکت تاریخ به سمت فجر مهدوی است
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴ ۰۰ معاون آموزش حوزههای علمیه با بیان اینکه عصر تکامل و پختگی تاریخ عصر ولایت در پرتو ظهور دین است گفت انقلاب اسلامی آغاز حرکت تاریخ به سمت فجر مهدوی است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجتالاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در هبررسی سازگاری مبانی حقوق اسلامی و آموزه های مدرنیسم/ بررسی نظام حقوقی دولتهای صفویه و عثمانی
دین و اندیشه بررسی سازگاری مبانی حقوق اسلامی و آموزه های مدرنیسم بررسی نظام حقوقی دولتهای صفویه و عثمانی وائل حلاق در کتاب ترادیسی های تکرار تئوری شریعت shari a theory practice transformations می کوشد به بررسی چگونگی آشتی و سازگاری میان مبانی حقوق اسلامی و آموزه های مدرنیسم دسبرپایی کنگره بین المللی بزرگداشت بانو مجتهده امین/ رونمایی از کتاب «سبک زندگی اسلامی ایرانی»
دین و اندیشه دین و اندیشه در 7روز برپایی کنگره بین المللی بزرگداشت بانو مجتهده امین رونمایی از کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی برپایی کنگره بین المللی بزرگداشت بانو مجتهده امین بررسی اندیشه های شریعتی در سه دهه رونمایی از کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی برپایی دومین همایش اعجارسالت حوزه و روحانیت، دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است
سهشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷ ۵۲ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خواستار حضور هرچه بیشتر روحانیت در صحنههای حساس انقلاب اسلامی شد و گفت وجود پربرکت امام خمینی ره احیاگر نهضت نبوی و باعث برقراری حکومت دینی در عصر شیطنت استکبار جهانی شده است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایرانپسر حداد عادل، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و خبرگزاری تسنیم مجوز نشریه گرفتند
پسر حداد عادل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و خبرگزاری تسنیم مجوز نشریه گرفتند فرهنگ > دین و اندیشه - پارسینه نوشت مجوز دوهفته نامه چشمه جوشان آگاهی نیز برای خبرگزاری تسنیم با مدیرمسئولی جعفر درونه صادر شد در جلسه صبح امروز هیأت نظارت برمطبوعات شماری از تقاضاهای صدعنایت و توجه امام عصر(ع) بر سر انقلاب اسلامی مشهود است
سهشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶ ۱۳ یک کارشناسی مسائل دینی با بیان اینکه امام خمینی ره در جریان انقلاب اسلامی معادلات را برهم زدند گفت آنقدر این حرکت عظیم بود که در عرض 10 روز یعنی از 12 بهمن تا 22 بهمن فضا عوض شد و انقلاب به نتیجه رسید و امروز به دست خلف صالح ایشان راه خود را اداممبین بودن و فصاحت قرآن با عدم فهم بعضی از الفاظ آن منافاتی ندارد/ پاسخ به شبهاتی درباره زبان قرآن
دین و اندیشه مبین بودن و فصاحت قرآن با عدم فهم بعضی از الفاظ آن منافاتی ندارد پاسخ به شبهاتی درباره زبان قرآن خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه غرض از مبین و فصیح بودن قرآن قابل فهم بودن معنای ترکیبی و به تعبیر دیگر مراد جدی الفاظ آن برای عرب است و این بدون فهم بعضی از الفاظ آنرونمایی از کتاب «انقلابي اسلامي در غرب»/ این کتاب نگاه جدیدی در مطالعات اسلامی و تاریخی دارد
دین و اندیشه رونمایی از کتاب انقلابي اسلامي در غرب این کتاب نگاه جدیدی در مطالعات اسلامی و تاریخی دارد به همت گروه تاريخ موسسه اشراق رونمايي از کتاب انقلابي اسلامي در غرب نوشتة دكتر ایگناسیو اولاگوئه با حضور دكتر عليمحمد طرفداري و حجتالاسلام ربانینژاد و علاقهمندان به حوزرابطه نهضت امام خمينی با مسئله مهدویت از زبان متفکر غربی/ چرا توجه به رابطه انقلاب اسلامی و مهدویت مهم است
دین و اندیشه در گفتگو با مهر عنوان شد رابطه نهضت امام خمينی با مسئله مهدویت از زبان متفکر غربی چرا توجه به رابطه انقلاب اسلامی و مهدویت مهم است دکتر شفیعی سروستانی با تبیین رابطه انقلاب اسلامی با مسئله مهدویت به مقاله یکی از متفکران غربی در کنفرانسی در دانشگاه تلآويو اشاره کرانقلاب اسلامی انقلابی بازتاب دار و قابل صدور است/ مدل دولت سلطه ستیز و عدالت خواه
دین و اندیشه انقلاب اسلامی انقلابی بازتاب دار و قابل صدور است مدل دولت سلطه ستیز و عدالت خواه خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه انقلاب اسلامی ایران با توجه به ماهیت فراملی و اسلامی جهانشمولی ایدئولوژي آن و موقعیت ژئوپولتیک ایران یک انقلاب بازتاب دار و قابل صدور است کتاب «پیدایش انقلاب اسلامی با احیای اندیشه سیاسی اسلام اتفاق افتاد/ امام خیمنی(ره) فقه را در برابر تابش ولایت فقیه ق
دین و اندیشه نجف لکزایی در گفتگو با مهر پیدایش انقلاب اسلامی با احیای اندیشه سیاسی اسلام اتفاق افتاد امام خیمنی ره فقه را در برابر تابش ولایت فقیه قرار داد رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه پیدایش اصل انقلاب اسلامی با احیای اندیشه سیا-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها