محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832521194
نشست پرسش و پاسخ فیلمی که سه سال توقیف بود / عیاری: از حرف من برداشت سیاسی نکنید
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
نشست پرسش و پاسخ فیلمی که سه سال توقیف بود / عیاری: از حرف من برداشت سیاسی نکنید فرهنگ > سینما - فیلم «خانه پدری» سرانجام در سالن همایش های برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد و عیاری در نشست پرسش و پاسخ آن شرکت کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از سه سال توقیف فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری با فیلمش به جشنواره فجر آمد. طی این سه سال، کیانوش عیاری به هر دری زد تا پروانه اکران فیلمش را بگیرد، اما حالا هم از اینکه جمع چند هزار نفره ای فیلم را دیده اند را خوشحال است. هرچند هنوز نمی داند که چرا باید این فیلم توقیف می شد. در نشست پرسش و پاسخ فیلم «خانه پدری» عیاری به همراه بازیگران و دیگر عوامل فیلمش پشت میز کنفرانس نشستند. مهدی هاشمی، شهاب حسینی، ناصر هاشمی و ... در این نشست حاضر شده بودند تا به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهند. در این نشست، عیاری باز به حرف هایی که به نوعی مانیفست اوست اشاره کرد. این که خود را فیلمساز اجتماعی نمی داند و علاقه ای به جراحی جامعه ندارد. او گفت که پیش از هر چیزی فیلمسازی است که درونیات خود را می سازد و اگر فیلمساز چیزی در چنته داشته باشد، خوش به حال تماشاگر. او که مورد تمجید بازیگران فیلمسازش قرار گرفته بود به نقل قولی از سقراط استناد کرد تا بگوید: «سقراط به شاگردانش می گفت من چیزی به شما یاد نمی دهم بلکه در نقش یک قابله فقط وضع حمل می کنم.» همین نقل قول پایه ای شد تا عیاری به بازیگرانش بگوید، شما اگر استعدادی نداشته باشید، من چه می توانم بکنم؟ مگر می شود از کسی که استعداد بازیگری ندارد بازی گرفت؟ «خانه پدری» داستان پدری است در دوره قاجار که بر اساس یک سوءتفاهم دختر خودش را می کشد. او دختر را در زیرزمین خانه اش دفن می کند و این راز نسل به نسل در خانواده می چرخد و روی آدم ها تاثیر می گذارد. شاید به خاطر همین موضوع فیلم بود که عیاری با واکنش های متفاوتی روبرو شده بود. چنان که خودش گفت: «بعد از نمایش فیلم از پله ها که پایین می آمدم کسی از من سئوالی کرد و من از او خواهش کردم که به جلسه بیاید و اینجا سئوالش را مطرح کند.» ولی وقتی سراغ پرسشگر سئوال را گرفت او ظاهرا در سالن نشست غایب بود. به همین خاطر عیاری خودش پرسش او را روایت کرد: «این دوست از من پرسید واقعا جایی که فضای فیلم در آن شکل می گیرد ایران است یا جای دیگری است که در آن آدم ها فارسی حرف می زنند؟» عیاری از او پرسیده بود که به نظرتان من در فیلمم دروغگویی کرده ام و آن شخص نیز پاسخ داده بود که بله. همین پرسش و پاسخ باعث شد تا عیاری بگوید: «من در اهواز به دنیا آمده ام و کوره هایی که همیشه در این شهر می سوختند هرگز به من اجازه نداد که ستاره های آسمان شهرم را ببینم. پس چطور می شود درباره آتش فیلمی نسازم؟» کارگردان «آنسوی آتش» که این روزها مشغول داوری فیلم های حاضر در بخش مسابقه جشنواره سی و دوم است، ادامه داد: «در این پروسه داوری با فیلم هایی روبرو هستم که تابع مد روزند. از موضوع دخترهای فراری بگیر تا موسیقی زیرزمینی. عناصری که اصلا به فیلم ربطی ندارد. گاهی اوقات ما طمع می کنیم و می خواهیم این عناصر مد شده را در فیلم بگنجانیم.» او گفت: « من در فیلم «خانه پدری» هرگز علاقه نداشتم از یک مسئله مبتلابه جامعه برای خوشامد مخاطب فیلم بسازم. در واقع هرگز این کار را نکرده ام مگر این که دغدغه ام باشد. سال گذشته در شهرک غرب تهران پدری دخترش را کشت. من این موضوع را پیگیری کردم برای این که بفهمم آیا این خانواده از عشایر و قبایل گوشه و کنار ایران هستند و فهمیدم که اصالتا تهرانی اند. دو سال پیش هم یک دادگاه خانوادگی در همین تهران تشکیل شد و پسرعموی دختری مامور قتل او شد.» عیاری همچنین گفت که این سوژه بعدی فیلم اوست و از فیلمسازان جوان حاضر در نشست خواست که به این سوژه کاری نداشته باشند. اما یادآوری این اتفاقات، بهانه ای بود برای این که کارگردان «بودن یا نبودن» به منتقدان فیلمش که معتقد بودند که این ماجرا واقعی نیست بگوید: «تا دلتان بخواهد از این اتفاق ها می افتد. این مثال ها را نزدم که برای خودم عذر موجه بیاورم. ممکن است به شدت و حدت اتفاقی که در «خانه پدری» افتاد زیاد در جامعه رخ ندهد اما در سطوح پایین تر تعصباتی را می بینیم که اگر بالیده شوند مشکل ساز هستند.» او گفت که علاقه ای به سیاه نمایی کردن ندارند و از منتقدان خواست که او را وادار به خودسانسوری نکنند: «در این جامعه که سرشار از تاریکی است باید به این تعصبات دقت کرد. ازا ین حرف من برداشت سیاسی نکنید چون من اصلا آدم سیاسی نیستم.» و در ادامه یاد زمانی افتاد که «آنسوی آتش» را ساخته بود: «سال 65 وقتی «آنسوی آتش» را ساختم، یک نفر که در تلویزیون کار می کرد پرسیده بود چگونه وقتی اهواز و کلا خوزستان دارد در آتش جنگ می سوزد من چنین فیلمی را ساخته ام؟ » عیاری تاکید کرد که باید از فرعیات عبور کرد و پرداختن به تعصب از اولویت های جامعه است: «منظور من از تعصب، تعصبی است که به صورت یومیه در زندگی ما جاری است.» سازنده «تنوره دیو» در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسیده بود مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند واقعا پرداختن به این سوژه چه ارزشی دارد گفت: «من نمی خواستم با این فیلم باری به دوش مخاطب بگذارم ولی مگر همه حرف ها باید از کانال اقتصادی زده شود؟» خبرنگار از او پرسید که سند و مدرک تان برای وقوع چنین اتفاقی چیست؟ و عیاری هم از او پرسید واقعا باید سند و مدرک نشان دهم: «اگر این فیلم دروغ می گفت، بازتاب های آن نمایانگر این دروغ بود. من اینجا قصد سوءاستفاده از مردم را ندارم و نمی خواهم از حاضران بپرسم به نظرشان من دروغ گفته ام یا نه.» درباره ایده اولیه ای که باعث شکل گیری این فیلم شده بود هم از عیاری پرسیدند و او گفت: «سال 55 با یک مورد مشابه در اهواز روبرو شدم. نطفه این فیلم همان جا در ذهنم بسته شد و خبرهای مختلف آن را تغییر شکل دادند.» هنوز وضعیت اکران این فیلم مشخص نیست. فیلم فقط توانسته است پروانه نمایش موقت برای حضور در جشنواره بگیرد و هنوز بر سر موارد حذفی آن که به عقیده عیاری هستی فیلم را زیر سئوال می برد توافقی حاصل نشده است. او همچنین در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر این که چطور جلوی تبدیل شدن فیلم به یک مرثیه را گرفتید؟ گفت: «کار درستی نیست که بخواهیم تماشاگر را دچار احساسات رقیق کنیم و فشار عاطفی و بار روانی به او وارد کنیم. نیفزودن به بارهای احساسی مخاطب یک وظیفه است نه هنر. این فیلم هم مثل «بودن یا نبودن» این پتانسیل را داشت که با احساسات مخاطب بازی کند. من هنگام ساخت «بودن یا نبودن» مدام از خودم می پرسیدم که چگونه باید زهر این موضوع را بگیرم و «خانه پدری» هم همین ویژگی را داشت. ولی قصد من اذیت و آزار مخاطب نیست هرچند در متن موضوع این آزار نهفته است.» مهدی هاشمی اما بازیگر فیلم «خانه پدری» طی سخنانی درباره عیاری گفت: «من پیش از این فیلم را روی دی وی دی دیده بودم ولی روی پرده و خصوصا در کنار مردم برایم معنای دیگری داشت. فیلم از یک حادثه مخفی حرف می زند که در طول تاریخ بارها و بارها تکرار شده است و مردم هم معمولا با سکوت خود مهر تایید به این کار می زنند. این نخستین باری است که این موضوع روی پرده سینما می آید. خبر روزنامه نیست که شما در تنهایی و خلوت آن را بخوانید و این سکوت مردم به نظرم اتفاقی از جنس دیگر است.» هاشمی که پیش از این نیز در سریال «روزگار غریب» و «هزاران چشم» با عیاری همکاری کرده بود ادامه داد: «تا پیش از عیاری من بازیگر حرفه ای بودم ولی بعد از کار کردن با او به مقام نابازیگر رسیدم. شکسپیر یک جمله ای در هملت دارد که می گوید در این نی تو خالی نوازنده هزاران صدا خلق می کند. در کار با عیاری من مانند نی هستم که این دمنده بزرگ تارهای مرا به صدا در می آورد و من احساس می کنم طی این پروسه خودم را بیشتر و بیشتر می شناسم.» شهاب حسینی درباره کارگردان فیلم «خانه پدری» گفت: « فکر می کنم کار کردن با عیاری غایت خواست هر بازیگری است. او سینماگر تاثیرگذار تمام دوران نوجوانی و جوانی من بود و امیدوارم زندگی این فرصت را دوباره به من بدهد که تجربه بازی در فیلم های او برایم تکرار شود.» او که از انتقاد بعضی از حاضران نشست مبنی بر غیرواقعی بودن موضوع فیلم ناراحت شده بود خطاب به آنها گفت: «من شاگرد زنده یاد حمید سمندریان هستم و یک جمله ای از او همیشه در ذهنم نقش بسته است. استاد همیشه به ما می گفت ویژگی یک اثر خوب در این است که وقتی تمام شد تازه در ذهن مخاطب شروع شود.اگر در این روزگار فیلمی دیدید که توانستید بعدش به آن فکر کنید حتما فیلم خوبی است و این ویژگی کارگردان هایی مثل کیانوش عیاری و اصغر فرهادی است. نازنین فراهانی دیگر بازیگر این فیلم هم با گفتن این که هر کس با عیاری کار کند بهترین بازی اش را انجام می دهد گفت که به عیاری نمی شود کلک زد چون او بسیار باهوش است و می فهمد که شما دارید کم کاری می کنید. او نمی گذارد شما بازی کنید، بلکه باید زندگی کنید. 57244
یکشنبه 20 بهمن 1392 - 00:17:19
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم «خانه پدری» عیاری: ساخت «خانه پدری» دغدغهام بود / دلیل ت
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم خانه پدریعیاری ساخت خانه پدری دغدغهام بود دلیل توقیف ۳ ساله فیلم را نمیدانمکارگردان فیلم خانه پدری گفت بسیاری از مخاطبان فیلم را تلخ میدانند اما همگی متفقالقول هستند که خانه پدری نباید ۳ سال در توقیف میماند ● گزارش تصويري مرتبط----غیبت عوامل فیلم «متروپل» / نشست پرسش و پاسخ فیلم کیمیایی برگزار نشد
غیبت عوامل فیلم متروپل نشست پرسش و پاسخ فیلم کیمیایی برگزار نشد نشست پرسش و پاسخ فیلم متروپل در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار نشد آفتاب این فیلم ساخته مسعود کیمیایی است و در آن بازیگرانی چون مهناز افشار محمدرضا فروتن پولاد کیمیایی شقایق فراهانی و بااحمدرضا درویش: موافق نبودم در فیلم چهره معصومین را با نور نشان دهیم / نشست پرسش و پاسخ «رستاخیز»
احمدرضا درویش موافق نبودم در فیلم چهره معصومین را با نور نشان دهیم نشست پرسش و پاسخ رستاخیز فرهنگ > سینما - نشست و پرسش و پاسخ فیلم سینمایی رستاخیز با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلم تاریخی مذهبی و حماسی &lمرد سال اسبق جهان در فکر دوران بازنشستگی است خوانندگی، حرفه آینده رونالدینیو!
مرد سال اسبق جهان در فکر دوران بازنشستگی استخوانندگی حرفه آینده رونالدینیو احتمال دارد مرد سال اسبق فوتبال جهان از برزیل پس از بازنشستگی سر از دنیای خوانندگی درآورد به گزارش خبرگزاری فارس از زمانی که رونالدینیو در یک ویدئوی موسیقی اقدام به هنرنمایی کرده شایعاتی در مورد آیندفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان در پاسخ به پرسش شهروندان لی لی کردن از کلیدهای طلایی تکامل کودک ۴ تا ۶ ساله است
فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان در پاسخ به پرسش شهروندانلی لی کردن از کلیدهای طلایی تکامل کودک ۴ تا ۶ ساله استفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت کودکان در محدوده ۴ تا ۶ سالگی باید بتوانند اشیاء و رنگها را تشخیص داده و حداقل چند ثانیهای روی پای خود بایستند که ایستادن بر روی یک پا جزءگزارش فارس از نشست پرسش و پاسخ فیلم «میهمان داریم» محمدی:«میهمانداریم» آینهای برای شرمسا
گزارش فارس از نشست پرسش و پاسخ فیلم میهمان داریممحمدی میهمانداریم آینهای برای شرمساری عدهای خاص است عسگرپور پروسه نگارش فیلمنامه از ساخت برایم لذت بخش تر بودتهیهکننده فیلممیهمان داریم گفت میهمان داریم آینهای است در مقابل کسانی که بیمهابا حرفهایی را در مورد خانواده شهدا مدر حال بروزرسانی/روحانی در نشست پرسش و پاسخ در سوئیس: جنگ و خونریزی باید در سوریه متوقف شود/ایران درباره انرژی
در حال بروزرسانی روحانی در نشست پرسش و پاسخ در سوئیس جنگ و خونریزی باید در سوریه متوقف شود ایران درباره انرژی هستهای تبعیض را نمیپذیردرئیسجمهور با تأکید بر اینکه ایران درباره انرژی هستهای تبعیض را نمیپذیرد اعلام کرد جنگ و خونریزی باید در سوریه متوقف شود به گزارش خبرنگار سییک دندانپزشک در پاسخ به پرسش شهروندان: دندان روکش شده بیشتر از دندان سالم به مراقبت نیاز دارد
یک دندانپزشک در پاسخ به پرسش شهروندان دندان روکش شده بیشتر از دندان سالم به مراقبت نیاز داردیک دندانپزشک گفت دندان روکش شده بیشتر از یک دندان سالم دست نخورده به مراقبت نیاز دارد چرا که این روکشها و ترمیمها به خودی خود محافظتی را فراهم نمیکنند مصطفی فاطمی در گفتوگو با خبرنگگزارش فارس از نشست پرسش و پاسخ فیلم «همه چیز برای فروش» امیر ثقفی: وامدار سینمای اروپای شرقی هستم/ اکبر ثقفی:
گزارش فارس از نشست پرسش و پاسخ فیلم همه چیز برای فروش امیر ثقفی وامدار سینمای اروپای شرقی هستم اکبر ثقفی از فیلمسازی که بتواند دغدغهاش را به تصویر بکشد استقبال میکنمکارگردان فیلم سینمایی همه چیز برای فروش درخصوص تاثیر این فیلم از سینمای اروپای شرقی اظهار داشت من وامداغیبت عوامل فیلم «متروپل» / نشست پرسش و پاسخ فیلم کیمیایی برگزار نشد
غیبت عوامل فیلم متروپل نشست پرسش و پاسخ فیلم کیمیایی برگزار نشد فرهنگ > سینما - نشست پرسش و پاسخ فیلم متروپل در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار نشد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این فیلم ساخته مسعود کیمیایی است و در آن بازیگرانی چون مهناز افشار منشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی کشور پایان یافت
نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی کشور پایان یافتسازمان بسیج دانشجویی کشور به نشست سالانه مسئولان دفاتر این سازمان که از 13 بهمن ماه در مشهد و با حضور 32 مسئول دفتر از سراسر کشور آغاز شده بود پایان داد به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی کشور دبرگزاری نشستهای تخصصی عکاسی سومین دوسالانه عکس فرش دستباف ایران
برگزاری نشستهای تخصصی عکاسی سومین دوسالانه عکس فرش دستباف ایران همزمان با نمایشگاه آثار برگزیده سومین دوسالانه عکس فرش دستباف ایران نشستهای تخصصی با حضور علاقهمندان در موزه فرش ایران برگزار شد به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه سومین دوسالانه عکس فرش دپاسخ جواد منصوری به تفاوت امام خمینی (ره) سال 42 با امام در سال 57
پاسخ جواد منصوری به تفاوت امام خمینی ره سال 42 با امام در سال 57 سیاست > احزاب و شخصیتها - روزنامه جمهوری اسلامی به مناسبت ایام دهه فجر با جواد منصوری گفتگو کرده است بین امام خمینی سال 42 با امام خمینی سال 57 تفاوتی قائل هستید تعریف شما از امام در این دو مقطعچاپ «روشنتر از خاموشی» پس از 4 سال توقیف
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۱۶ چاپ یازدهم کتاب روشنتر از خاموشی برگزیده شعر امروز ایران با تدوین مرتضی کاخی پس از چهار سال انتظار منتشر میشود این نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا گفت چاپ اول این کتاب در دوران وزارت خاتمی در سپاسخ به سه پرسش مهم در مورد گوشیها و تبلتها
پاسخ به سه پرسش مهم در مورد گوشیها و تبلتها در این مطلب قصد داریم به برخی سوالات مهم در رابطه با وسایل همراه پاسخ دهیم علاوه بر جدیدترین تراشه به تفاوت بین باتریهای لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر و پشتیبانی از اتصال USB OTG میپردازیم با ما باشید زومیت حتماً تگرا کیوان را بهاز پرسش و پاسخ مهدوی تا سفره معارف
مسؤول دفتر مؤسسه آینده روشن تهران خبر داد از پرسش و پاسخ مهدوی تا سفره معارف خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر مؤسسه آینده روشن تهران با بیان اینکه تعمیق نگرشهای مهدوی مهمترین دغدغه این مؤسسه است برنامه ها و اهداف نخستین پژوهشکده مهدویت در تهران را تشریح کرد حجتالاسلامنشست سالانه مجمع بدمینتون در غیاب چند شهرستان برگزار شد
نشست سالانه مجمع بدمینتون در غیاب چند شهرستان برگزار شدمجمع عمومی سالانه هیئت بدمینتون استان اصفهان در سرای ورزشکاران برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مجمع عمومی سالانه هیئت بدمینتون استان اصفهان عصر روز پنجشنبه در سرای ورزشکاران برگزار شد حسین زیبایی سرپرست اداره و-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها