تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802240325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمد‌رضا درویش: موافق نبودم در فیلم چهره معصومین را با نور نشان دهیم / نشست پرسش و پاسخ «رستاخیز»


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


احمد‌رضا درویش: موافق نبودم در فیلم چهره معصومین را با نور نشان دهیم / نشست پرسش و پاسخ «رستاخیز» فرهنگ > سینما - نشست و پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «رستاخیز» با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم تاریخی، مذهبی و حماسی «رستاخیز» چهارشنبه در بخش سودای سیمرغ سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش ساخته شده و از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی‌فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، کوروش زارعی، محمود محکمی، سعید علیپور، امیر مولوی، علی جاویدفر، میرطاهر مظلومی و... از بازیگران فیلم «رستاخیز» هستند.

درویش پس از نمایش «رستاخیز» در نشست مطبوعاتی فیلم، گفت: «نمی‌توانم خوشحالی خودم را بابت نمایش فیلم در جشنواره و حضورم در این نشست پنهان کنم. ما و شما که در این نشست حضور دارید همکاریم و عرصه رسانه حلقه مهمی از زنجیره تولید هنری است و سهم بسیار زیادی در انتقال مفاهیمی دارد که در غالب آثار هنری تولید می‌شود.


شست پرسش و پاسخ فیلم «رستاخیز»
کارگردان فیلم «رستاخیز» درباره چگونگی شکل‌گیری این پروژه، گفت: «حدود ۱۴ سال پیش من به اتفاق برادر بزرگم احمد مسجد‌جامعی به دمشق برای زیارت حضرت زینب (س) رفتیم. در راه برگشت باران شدیدی می‌بارید و ما زیر یک شیروانی ایستادیم تا باران تمام شود. در همین حال دو ساعت با هم گفت‌و‌گو کردیم و در رابطه سینمای ایران و آثاری که تا به امروز در ارتباط با تاریخ صدر اسلام ساخته شده، صحبت کردیم.» درویش گفت: «من‌‌ همان جا گفتم آرزوی من این است که درباره عاشورا یک اثر در کارنامه من باشد تا اینکه به شخصیت حضرت عباس (ع) رسیدیم که شخصیت برگزیده نهضت عاشورا است، اما اینکه جزو معصومین نیست دلیل نمی‌شود درباره او فیلم نساخت یا به آن نپردازیم. موافق نبودم که در فیلم چهره معصومین را با نور نشان دهیم یا به جای آن‌ها دوربین بگذاریم.» او ادامه داد: «زیر‌‌ همان باران عهد بستیم بدون زمان و مکان تمام تلاشمان را برای به سر انجام رسیدن کار انجام بدهیم و سال ۸۹ فیلمبرداری کار را انجام دادیم و با اینکه امکانات لازم را نداشتیم، اما کار به سرانجام رساندیم.» محمدحسین جعفریان فیلمبردار «رستاخیز» گفت: «تیم خوبی در گروه فیلمبرداری داشتم و علیرضا برازنده زحمت زیادی برای کار کشید. او به عنوان فیلمبردار در کنار من بود و من در بیشتر مواقع نظارت بر روی کار داشتم و در کنار آقای درویش مراحل مختلف کار را مرور می‌کردیم.» او ادامه داد: «تلخ‌ترین اتفاق زندگی من هم در این فیلم اتفاق افتاد و آن از دست دادن یکی از بچه‌های گروه فیلمبرداری بود. محمد صاحبی از بالای سکو به پایین پرت شد و فوت کرد. امیدوارم خانواده او با از دست دادن عزیزشان کنار آمده باشند.» تقی علیقلی‌زاده تهیه‌کننده «رستاخیز» در پاسخ به این پرسش که چه مقدار برای این پروِه هزینه شده، گفت: «حق افکار عمومی این است که از مقدار هزینه‌ای که برای یک فیلم سینمایی شده مطلع شوند. سیاستی که دولت یازدهم قرار است بکار بگیرد که میزان بودجه صرف‌شده در سینما را روی سایت قرار بدهد اتفاق خوبی است، اما این پروژه بودجه خصوصی دارد. باید بخشی از اطلاعات این فیلم محفوظ بماند. این فیلم هیچ منبع مالی دولتی نداشت و صرفا منابع خصوصی متعلق به افرادی که به چنین کارهایی اعتقاد داشتند انچام شد.» مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس فیلم نیز گفت: «آقای درویش را ۳۰ سال است که می‌شناسم و اولین کارم را با او در سینما آغاز کردم. برای صحنه این فیلم به منابعی نیاز داشتم که آن‌ها را آقای درویش در اختیار من گذاشت. برخی از لوکیشن‌ها را ساختیم و خوشحالم که صنعت سینمای ما در این فیلم خودش را نشان داده است.» علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم در پرسش به خبرنگار خبرآنلاین که چنین پروژه فاخری چه مراحلی را پیش از ساخت و در مرحله ساخت طی کرده، گفت: «هدایت کردن تعداد زیادی هنرور و دو هزار سیاهی لشگر و اسکان دادن آن‌ها کار سختی بود و به جرئت می‌توانم بگویم که فراهم کردن مقدمات کار برای فیلمبرداری و در مرحله ساخت بسیار سخت بود، اما با همدلی گروه کار به سر انجام رسید.»

58247



چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 15:43:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن