محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1803941971
![نمایش مجدد: قصه های نا تمام یک فیلمساز زن refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
قصه های نا تمام یک فیلمساز زن
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: قصه های نا تمام یک فیلمساز زن
![قصه های نا تمام یک فیلمساز زن قصه های نا تمام یک فیلمساز زن](http://images.seemorgh.com/iContent2/Files/189503.jpg)
شاید یکی از دلایل دیگری که باعث می شود مخاطب فیلم های بنی اعتماد را دوست داشته باشند این است که او متعلق به سینمای قصه گوست و بسیار هم خوب می تواند از روایت و قصه گویی به شخصیت پردازی و برعکس..
آزاده سهرابی: رخشان بنی اعتماد در فیلم «قصهها» بیش از هر چیز ثابت کرد اگر در سینما شخصیتهای استخوان داری نوشته و پرداخت شوند این قابلیت را دارند که سالها زنده بمانند و خارج از فیلم نفس بکشند و جایی دوباره در فیلمیدیگر زنده شوند. شخصیت هایی که مردم می توانند با آنها وارد نوعی بازی نوستالژی هم بشوند. درست مثل شخصیتهای نوبر که اولین بار با بازی فاطمه معتمد آریا در فیلم روسری آبی زنده شد یا شخصیت طوبا با بازی گلاب آدینه که نخستین بار در فیلم بانوی اردیبهشت جان گرفت و بعدتر در زیر پوست شهر ادامه حیات داد. در "قصهها" طوبا و نوبر قصههایشان ادامه مییابد. همین طور سرنوشت دیگر شخصیتهای فیلم روسری آبی،زیر پوست شهر،خارج از محدوده و خون بازی.فیلم جدید بنی اعتماد گرچه شخصیتهای جدیدی نیز در دل خود میپروراند اما حکایتش حکایت نشان دادن نشستن غبار زمان بر زندگی شخصیتها و نگاهی به "حال" و احوال آنهاست. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که شخصیتهای این فیلم همچون گذشته در انبوه مشکلات خود دست و پا میزنند اما آنچه نگاه بنی اعتماد و فیلم او را از سیاهی دور میکند منش شخصیتهای فیلم و سمت و سوی روایت است. تقریبا تمام شخصیتهای فیلم قصهها علیرغم وضعیتی که در آن قرار گرفته اند( فقر،بیماری،گرفتاری اداری،سوتفاهم و...) اهل مبارزه،پرهیزگاری و اعتراض هستند.در واقع شاید برای همین است که علیرغم کوتاه بودن حضور هر کدام از شخصیت ها در فیلم قصه ها که گاه به دو یا سه پلان می رسد، حتی اگر فرد احوال قبلی آنها را در فیلم اصلی اشان ندیده باشد باز هم به عنوان یک شخصیت در ذهنش حک می شود. چرا که بنی اعتماد شخص را در موقعیت و در حال عملی نشان می دهد. (یادمان باشد اعتراض کردن هم نوعی واکنش و نشانه عملگرا بودن است)از سوی دیگر پایان هیچ کدام از چار خرده روایت "شب تهران"،هرت آباد"،"دوربین"،سایهها" بسته نمیشود تا شاید دوباره روزی در جایی دیگر و فیلمیدیگر (یا حتی زندگی واقعی) بشود سرنوشت آنها را پی گرفت. فیلم هیچ قطعیتی در هیچ نقطه ای ندارد و هر جا جریان زندگی ادامه داشته باشد بی شک از سیاهی دور خواهد بود حتی اگر در آن لحظه نور کمی بر صحنه تابیده باشد. این حکایت فیلم بنی اعتماد است.شاید یکی از دلایل دیگری که باعث می شود مخاطب فیلم های بنی اعتماد را دوست داشته باشند این است که او متعلق به سینمای قصه گوست و بسیار هم خوب می تواند از روایت و قصه گویی به شخصیت پردازی و برعکس حرکت کند. حتی در فیلم قصهها که در واقع یک فیلم ضد قصه است نیز رد پای قصه گویی او عیان است . این فیلم، فیلمی مبتنی بر حساسیتهای جامعه شناختی یک کارگردان که بیش از آنکه به قصه گویی وفادار باشد به حیات طبیعی شخصیتهایی که از جامعه وام گرفته وفادار است. برای همین هیچ سرنوشتی را خارج از سرنوشت طبیعی آنها و بر قاعده "سینما" بر آنها تحمیل نمیکند و همین میشود "زبان" فیلمساز در دنیای "سینما".شاید از همین روست که تمام شخصیتها صمیمیبه نظر میرسند. حتی در گفتگوی طولانی اپیزود آخر و مراوده حامد و سارا که در مقابل باقی سکانسها و پلانهای فیلم شکلی مستندوار دارد،سینمایی ترین پلان است نیز بازیها آنقدر صمیمیاست که خدشه ای به "زبان"فیلم وارد نمیکند و میتوان این پلان را در مناسبت با شخصیت پیچیده با موقعیت خاص شخصیت حامد تفسیر کرد.میتوان فیلم قصهها را دوست نداشت چه به سبب سلیقه شخصی و چه به سبب نگاه فیلمساز و... اما بی شک این فیلم درسی در ساخت و پرداخت شخصیتهای سینمایی است. شخصیتهایی که در تاریخ سینما نفس خواهند کشید.
1392/11/19
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]
صفحات پیشنهادی
قصههای نا تمام یک فیلمساز زن
قصههای نا تمام یک فیلمساز زن فرهنگ > سینما - یکی از دلایلی که باعث می شود مخاطب فیلمهای بنیاعتماد را دوست داشته باشند تعلق او به سینمای قصه گوست آزاده سهرابی رخشان بنی اعتماد در فیلم «قصهها» بیش از هر چیز ثابت کرد اگر در سینما شخصیتهای اانتقاد صریح حاتمیکیا از مدیران جشنواره فیلم فجر / دفاع تمام قد کارگردان «چ» از هنر یک فیلمساز جوان
انتقاد صریح حاتمیکیا از مدیران جشنواره فیلم فجر دفاع تمام قد کارگردان چ از هنر یک فیلمساز جوان فرهنگ > سینما - ابراهیم حاتمی کیا در نشست پرسش و پاسخ فیلم شیار 143 مسئولان سابق سینما و دست اندرکاران فعلی جشنواره فجر را مورد عتاب قرار داد و درعین حال گفت که دولتمردم بیشترین رای را به «قصهها» دادند/ ورود «چ» به رقابت
فرهنگ و هنر سینمای ایران انتخاب تماشاگران تا روز پنجم فیلم فجر مردم بیشترین رای را به قصهها دادند ورود چ به رقابت طبق اعلام ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران فیلم سینمایی قصهها خط ویژه و چ تا روز پنجم سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در لیست فیلم های برتر«قصهها» صدرنشین آرای مردمی فیلم فجر + تصاویر
قصهها صدرنشین آرای مردمی فیلم فجر تصاویر فیلم قصهها ساخته رخشان بنیاعتماد تا پنجمین روز برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر در جایگاه نخست آرای مردمی قرار گرفت به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر آخرین نیوز ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران میانگین امتیاز سه فیلم برتر آرای تجشنواره موسیقی فجر با بهره گیری از تمام ظرفیت ها برگزار می شود
جشنواره موسیقی فجر با بهره گیری از تمام ظرفیت ها برگزار می شود تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر موسیقی گفت جشنواره موسیقی فجر با بهره گیری از تمام ظرفیت های این هنر در کشور برگزار خواهد شد به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا فیروز ارجمند روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری بیست و نهمین جشنواربنیاعتماد سراغ آدمهای فیلمهای گذشتهاش رفت/ روایتی از «قصهها» در فجر
فرهنگ و هنر سینمای ایران بنیاعتماد سراغ آدمهای فیلمهای گذشتهاش رفت روایتی از قصهها در فجر رخشان بنی اعتماد کارگردان پیشکسوت سینمای ایران پس از 7 سال دوری از جشنواره فیلم فجر امسال با قصهها در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد به گزارش خبرنگار مهر رخ«قصهها» شب گذشته به سانس فوقالعاده رسید/ استقبال از چ، خانه پدری و ردکارپت
فرهنگ و هنر سینمای ایران مدیر سینما فرهنگ در گفتگو با مهر قصهها شب گذشته به سانس فوقالعاده رسید استقبال از چ خانه پدری و ردکارپت مدیر سینما فرهنگ از سانس فوق العاده شب گذشته برای فیلم قصهها ساخته رخشان بنی اعتماد خبر داد علی هیربد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت از روز«قصهها» رخشان بنیاعتماد در صدر آرای مردمی جشنواره فیلم فجر
قصهها رخشان بنیاعتماد در صدر آرای مردمی جشنواره فیلم فجر فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت فیلم «قصهها» ساخته رخشان بنیاعتماد تا پنجمین روز برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر در جایگاه نخست آرای مردمی قرار گرفت ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگرتابلوی مغازه ها آینه تمام نمای اندیشه شهر است
تابلوی مغازه ها آینه تمام نمای اندیشه شهر است رئیس فرهنگ و اشاد اسلامی بافق تابلوی مغازه ها را آینه تمام نمای اندیشه شهر دانست و گفت مغازه دار ایرانی باید از زبان فارسی حراست کند عذرا کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آغاز دهه مبارک فجر را تبریک گفت و افزود لازم انقد فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا بازگشت قدرتمند فیلمساز کهنه کار
نقد فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی کیابازگشت قدرتمند فیلمساز کهنه کارحاتمی کیا نه تنها در این فیلم خوب قصه می گوید که در روایت به سادگی برگزار نمی کند طراحی صحنه و لباس جلوه های ویژه میدانی و کامپیوتری کنترل فصل های شلوغ بی غلط میزانسن های کاملا درخدمت درام ممانعت از افت ریتم بحجتالاسلام اوحدی در گفتوگو با فارس: برآیند تمام فعالیتهای کنفرانس وحدت اسلامی «فرهنگی» بود
حجتالاسلام اوحدی در گفتوگو با فارس برآیند تمام فعالیتهای کنفرانس وحدت اسلامی فرهنگی بودمعاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره برآیند حاصل از برپایی کنفرانس وحدت اسلامی گفت ما مقوله فرهنگ را از دیگر بخشهای فعالیت مجمع تقریب جدا نمیکنیم چرا که همه نتایج این کنفرانقد فیلمهای جشنواره فجر «قصهها»؛ گوش کردنیِ بی قصه بی شخصیت!/یک شبه برنامه رادیویی
نقد فیلمهای جشنواره فجر قصهها گوش کردنیِ بی قصه بی شخصیت یک شبه برنامه رادیوییبزرگترین دروغ قصهها ادعای قصه داشتن است نه قصهای در کار است و نه شخصیتی نه تعلیقی و نه پیرنگ داستانیای و نه هیچ چیز دیگری فقط ادعا دارد که حرف دارد برای زدن خبرگزاری فارس ـ سینما نوع و گوناشک های ناتمام مریلا زارعی در کاخ جشنواره فیلم فجر + تصاویر
اشک های ناتمام مریلا زارعی در کاخ جشنواره فیلم فجر تصاویردر نشست پرسش و پاسخ فیلم شیار 143 که شب پیش به نمایش درآمد مریلا زارعی که به شدت متاثر بود و اشک میریخت از ابراهیم حاتمیکیا تشکر کرد و گفت الان برای من پیامکی آمد که نوشته بود آقای حاتمی کیا گفتهاند ابراهیماوج توجه به سینما و بیتوجهی به تئاتر جشنواره سیودوم تئاتر فجر تمام شد اما وزیر ارشاد نیامد
اوج توجه به سینما و بیتوجهی به تئاترجشنواره سیودوم تئاتر فجر تمام شد اما وزیر ارشاد نیامدسیودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در حالی به گام پایانی خود رسید که علی جنتی وزیر ارشاد حتی برای لحظاتی هم در آن حضور پیدا نکرد به گزارش خبرنگار تئاتر فارس سیودومین جشنواره بین ال«قصهها»ی بنیاعتماد در صدر آرای مردمی فیلم فجر
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۲۱ فیلم قصهها ساخته رخشان بنیاعتماد تا پنجمین روز برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر در جایگاه نخست آرای مردمی قرار گرفت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران میانگین امتیاز سه فیلم برتر آرای تماشاگران را تا رمحمدعلی نجفی: امیدوارم حاشیه سازیهای مربوط به استعفایم امروز تمام شود
در مراسم تودیع معارفهی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری محمدعلی نجفی امیدوارم حاشیه سازیهای مربوط به استعفایم امروز تمام شود رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی گفت امیدوارم حاشیهسازی هایی که در این مدت درباره استعفایم صورت گرفته پرونده آن امروز بسته شده تلقی شود به گرستاخیز ادای دین تمام عیار سینمای ایران به امام حسین(ع)
رستاخیز ادای دین تمام عیار سینمای ایران به امام حسین ع تهران- ایرنا- رستاخیز ادای دین تمام قد سینمای ایران به امام حسین ع است که بدون شک می تواند علاوه بر سینمای ایران در میان کشورهای عربی منطقه و حتی کشورهای غربی مخاطبان زیادی داشته و ندای جاویدان سالار شهیدان را به گوش جهان بر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها