تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاریخ کلیسای کاتولیک با کودک آزاری گره خورده است!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تاریخ کلیسای کاتولیک با کودک آزاری گره خورده است!
یک کارشناس فرانسوی می گوید آمار و ارقام ثابت می کند تاریخ کلیسای کاتولیک با کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان گره خورده است.




به گزارش سرویس دینی جام نیوز،شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی درباره انتقاد سازمان ملل از واتیکان و رویکرد این نهاد مذهبی به موضوع کودک آزاری کشیشان کلیسای کاتولیک اعلام کرد زمانی که پاپ فرانسیس به سمت پاپی رسید نظر اجماعی واتیکان را به همراه خود داشت وحتی مجله تایم وی را مرد سال اعلام کرد. اما وجهه پاپی وی با نخستین انتقادات جدی از واتیکان، اکنون مخدوش شده است.  
سازمان ملل در گزارشی واتیکان را به نقض حقوق کودکان متهم و اعلام کرد این نهاد مذهبی تلاش می کند به جای آنکه از قربانیان کودک آزاری حمایت کند ،کشیشان کودک آزار را در پوشش حمایت های خود قرار دهد.  
کریستن ساندبرگ رئیس کمیته حقوق کودکان در این باره می گوید در زمینه سو استفاده های جنسی ازکودکان که اعضای کلیسای کاتولیک مرتکب شده اند،کمیته دفاع از حقوق کودکان سازمان ملل در پژوهش خود به این نتیجه رسیده است واتیکان سیاستی در پیش گرفته است که زمینه ساز ادامه این گونه اعمال و بی کیفری عاملان آن بوده است.  
واتیکان همیشه وجهه و اعتبار کلیسای کاتولیک و حفاظت از عاملان کودک آزاری و سواستفاده جنسی ازکودکان را بالاتر از منافع این کودکان قرار داده است.  
آرمل شاریه کارشناس سیاست بین الملل در این باره می گوید اتهامی که سازمان ملل به واتیکان زده بسیار جدی و سنگین است زیرا این نهاد مذهبی کودک آزاری را در بطن و ساختار خود پنهان کرده است.برای آنکه موضوع بیشتر روشن شود باید آمار و ارقامی ارائه شود. بر اساس برخی ارزیابی ها در جهان حدود 500 هزار کشیش وجود دارد و اگر سئوال شود آیا در میان این 500 هزار کشیش کودک آزاری وجود دارد یا خیر پاسخ قطعا مثبت است.چون واقعیت آن است که تاریخ کلیسای کاتولیک با کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان گره خورده است.  
با توجه به این شرایط و با وجود این تعداد زیاد کشیش در سراسر جهان،نمی توان گفت کودک آزاری کشیشان در جهان اکنون در چه وضعی است .گزارشی که کمیته دفاع از حقوق کودکان سازمان ملل در این باره تهیه کرده است تلاش می کند نشان دهد این معضل در کلیسای کاتولیک وجود دارد و باید برای ریشه کن کردن آن ،جدی برخورد شود.  
این کارشناس افزود درست است که کشیش ها به طور کلی زیر نظر واتیکان هستند اما به طور جزیی تر در کشورهای مختلف تحت نظر اسقف ها هستند و از همین رو معلوم نیست که مثلا آنها در فرانسه،آمریکا،لهستان ،آفریقا یا آسیا چگونه رفتار می کنند؟  
آرمل شاریه در ادامه به واکنش واتیکان به این گزارش انتقاد آمیز سازمان ملل اشاره کرد که از یک سو آن را دخالت در امور داخلی خود دانسته و از سوی دیگر اعلام کرده است آن را مورد توجه قرار می دهد. وی در همین باره گفت در واتیکان عزم جدی وجود دارد تا با پدیده کودک آزاری کشیشان مبازره شود و از سوی دیگر ،موضعی که واتیکان در قبال این گزارش گرفته سرسختانه است. از این جهت سرسختانه است که واتیکان خود را کشوری مستقل می داند و از سوی دیگر معتقد است فقط به خدا حساب پس خواهد داد و دیگران حق دخالت در امورش را ندارند.  
این کارشناس سیاست بین المللی در ادامه سخنان خود یادآور شد واتیکان در زمان پاپ بندیکت شانزدهم هنگامی که رسوایی کودک آزاری کشیشان ایرلندی و آمریکایی پیش آمد همه تلاش خود را به کار بست تا با این مشکل به طور جدی مبارزه کند.پاپ بندیکت شانزدهم در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافت و حتی کمیسیونی برای رسیدگی به این موضوع در کلیساهای کاتولیک تشکیل داد.    




۱۳۹۲/۱۱/۱۷ - ۰۸:۴۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن