تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804357801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش اكراننبض تپنده سينما در پاييز


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: گزارش اكراننبض تپنده سينما در پاييز
اتفاق خوشايند اكران پاييزي

هر ساله پس از برگزاري جشنواره فيلم فجر، تهيه كنندگان و كارگردانان تلاش دارند تا فيلم هايشان را در بهترين زمان ممكن اكران و شرايط مساعدي را براي نمايش عمومي آثارشان فراهم كنند. اكران بهاري سينما فرصت خوبي است تا فيلم هاي به نمايش درآمده در جشنواره فجر كه بازتاب خبري مناسبي هم داشته اند، بر پرده سينماها جا خوش كنند. به همين سبب اين فصل از اكران فرصتي طلايي براي تهيه كنندگان و كارگردانان به شمار مي رود تا گيشه خوبي را تجربه كنند امسال هم با وجود فرارسيدن تعطيلات نوروزي فيلم هاي مختلف در گونه هاي متفاوت اكران بهاري مناسبي را تجربه كردند و استقبال مخاطبان از فيلم هاي به نمايش درآمده در اين فصل، اميدواركننده بود. اما اكران تابستان با توجه به هم زمان شدن با ماه رمضان و آغاز مسافرت هاي تابستاني چندان دلنشين نبود و بيشتر آثار اكران شده در اين فصل نتوانست انتظارات تهيه كنندگان را برآورده سازد و مخاطبان انبوه را به سالن هاي سينما بكشاند به همين سبب بسياري از آثار به نمايش درآمده در اين فصل گيشه موفقي را پشت سر نگذاشتند.

اما پاييز امسال سينماهاي كشور با اتفاق خوشايندي گره خورد. زيرا اين فصل از اكران با فيلم هاي شاخص جشنواره فجر سال گذشته آغاز شد. با توجه به بازگشايي دانشگاه ها و مدارس نيز فيلم هايي كه وجه فرهنگي پررنگ تري داشت مخاطب بيشتري را جذب سينما كرد. از اين رو بسياري از تهيه كنندگان ترجيح دادند آثارشان در پاييز اكران شود كه البته شرايط براي همه فيلم ها فراهم نشد. اما با توجه به جدول فروش مي توان گفت در اكران پاييزي متوسط فروش فيلم ها بالاتر از حد انتظار بوده است. پاييز امسال با نمايش فيلم هايي با مضامين متنوع، ساختارمند و كيفيتي قابل تأمل ادامه يافت و براساس ميزان فروش فيلم ها به جرأت مي توان ادعا كرد كه گيشه هاي پاييزي روزهاي گرمي را پشت سر گذاشتند. نفس سينما گرم بود و نبض تپنده اي داشت و اين يعني روزهاي خوش براي سينمايي كه نحيف و ناتوان شده و به نظر مي رسد چيز زيادي در چنته ندارد.

طعم شيرين در روزهاي خزان زده سينما

فروش خوب و چشمگير فيلم هاي اكران پاييز و گيشه موفق آثار سينمايي اين تصور را كه فيلم هاي به نمايش درآمده در اين فصل مورد استقبال مخاطب قرار نمي گيرد از بين برد. بي ترديد مهم ترين دليل استقبال از فيلم هاي اكران پاييز را مي توان چينش مناسب فيلم ها، انتخاب و گزينش آثاري با فضا و قصه هاي متفاوت و پاسخگويي به سلايق مختلف تماشاگران دانست. البته در اين ميان نبايد كيفيت و ساختار نسبتا استاندارد آثار سينمايي را از نظر دور داشت. «كلاس هنرپيشگي» عليرضا داوودنژاد، «دربند» پرويز شهبازي، «به خاطر پونه» هاتف عليمرداني، «گناهكاران» فرامرز قريبيان، «تنهاي تنهاي تنها» احسان عبدي پور، «هيچ كجا هيچ كس» ابراهيم شيباني، «دهليز» بهروز شعيبي، «بشارت به يك شهروند هزاره سوم» محمدهادي كريمي، «آزادراه» عباس رافعي، «جابه جا» علي توكل نيا، «پل چوبي» مهدي كرم پور، «گذشته» اصغر فرهادي، «هيس! دخترها فرياد نمي زنند» پوران درخشنده، «خاك و مرجان» مسعود اطيابي، «عمليات مهدكودك» فرزاد اژدري، «نازنين» مهدي گلستانه، «ترنج» مجتبي راعي، «۵۷۸ روز انتظار»، «ابرهاي ارغواني» سيامك شايقي، «بزرگ مرد كوچك»، «جيب بر خيابان جنوبي» سياوش اسعدي، «آسمان زرد كم عمق» بهرام توكلي و «سر به مهر» هادي مقدم دوست، عناوين فيلم هايي است كه در اكران پاييزي بر پرده سينماها رفتند. برخي از آنها به باشگاه ميلياردي ها پيوستند، برخي كم تر از حد انتظار فروختند و برخي نيز فروش قابل قبولي را تجربه كردند. اما در مجموع بايد گفت مضامين مختلف، تنوع در گونه هاي سينمايي از ملودرام گرفته تا فيلم هاي اجتماعي، سياسي، كودك، مخاطب خاص، ديني، كمدي، دفاع مقدس، پليسي و...، برخورداري از ساختاري قابل دفاع و نزديك به استاندارد، تبليغات محيطي و رسانه اي مناسب، حضور بازيگران صاحب نام، سوپراستار، حرفه اي و محبوب تماشاگران، حمايت هاي ويژه از آثار فرهنگي، در اختيار داشتن تعداد سالن هاي كافي و به تصوير كشيدن سوژه هاي جذاب، باعث شد كه اكران پاييزي پررونق باشد و گيشه ها در روزهاي خزان زده طعم شيرين سينما را تجربه كنند.

يك فرجام دلنشين

يكي از ويژگي هاي انكارناپذير اكران پاييزي امسال آرامش خاطر مخاطب، براي انتخاب اثر مورد علاقه اش بود. زيرا در ميان بيشتر گونه هاي سينمايي مي شد اثري را سراغ گرفت كه به مذاق مخاطب خوش آيد و انتظارات او را از سينما برآورده كند.به اين نكته هم بايد توجه كرد اكران پاييزي در شرايطي روزهاي خوبي را پشت سر گذاشت كه حاشيه هاي مربوط به منازعات مديريتي و تغيير مديران سينمايي و به سبب تغيير روي كار آمدن دولت جديد اين گمان را ايجاد مي كرد كه فروش فيلم ها كاهش چشمگيري داشته باشد. اما برخلاف اين تصور و هم زماني اكران پاييز با ماه هاي محرم و صفر و نيز بازگشايي دانشگاه ها و مدارس، گيشه سينما رو به سردي نگذاشت و از رونق نيفتاد.فروش مناسب و گاه دور از انتظار برخي فيلم ها اين نكته را تاييد كرد اگر آثار سينمايي با مضامين متفاوت، برخوردار از ساختار كيفي مناسب، گزينش و چينش صحيح براي نمايش عمومي و حمايت لازم براي تبليغ آثار سينمايي، به درستي انجام شود، پاييز هم مي تواند فرصتي طلايي براي اكران فيلم هاي خاص، هنري يا مخاطب پسند در گونه هاي متفاوت باشد.گيشه اكران پاييز سينما در حالي رونق دارد كه اين روزها بسياري از كارگردانان، درگير آماده كردن فيلم هايشان براي حضور و نمايش در جشنواره فجر هستند.بالطبع در چنين شرايطي چشم انداز فروش فيلم ها در ماه هاي پيش رو تا برگزاري جشنواره فجر، نبايد چندان دلگرم كننده باشد. اما مديريت صحيح و سيستم كارشناسي شده توزيع و پخش فرجام دلنشيني را براي اكران پاييزي امسال رقم زد و اين دلگرمي را براي اهالي سينما به ويژه تهيه كنندگان و كارگردانان ايجاد كرد كه ديگر پاييز را فصل مرده اكران ندانند و چشم انداز روشني را براي آثاري كه در اين فصل به نمايش درمي آيند متصور شوند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن