تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803040715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرويز پرستويي گزارش داد: خانه هنر هريس يا همكاري سنماگران و خانه سينما راه اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: پرويز پرستويي گزارش داد: خانه هنر هريس يا همكاري سنماگران و خانه سينما راه اندازي شد
مديريت خانه سينما، در شرايطي كه فعاليت رسمي آن به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد متوقف شده بود، تصميم گرفت، جذب كمك‌هاي مردمي به هموطنان آذري را، با كمك سينما گران؛ و اعضاي خانه سينما سازماندهي كند. پرويز پرستويي گزارش داد: خانه هنر هريس يا همكاري سنماگران و خانه سينما راه اندازي شد


ايلنا: پرويز پرستويي كه همراه جمعي از اهالي سينما گروهي را براي كمك به زلزله زدگان آذربايجان شرقي در سال ۹۱ تشكيل داده بود؛ شب گذشته(19 آذر) گزارشي را از روند فعاليتهاي اين گروه ارائه و تاكيد داشت تعليق فعاليت خانه سينما در سال گذشته باعث كندي فعاليت‌ها شده بود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، متن كامل گزارش مرحله به مرحله پرويز پرستويي كه نسخه‌اي از آن در اخيتار ايلنا قرار گرفته؛ بدين شرح است:

در تاريخ ۲۱ مرداد ۹۱ وقوع حادثه زلزله در آذربايجان شرقي؛ اهر؛ وزرقان، و هريس اتفاق افتاد.

مديريت خانه سينما، در شرايطي كه فعاليت رسمي آن به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد متوقف شده بود، تصميم گرفت، جذب كمك‌هاي مردمي به هموطنان آذري را، با كمك سينما گران؛ و اعضاي خانه سينما سازماندهي كند.

فرهاد توحيدي رئيس هيئت مديره خانه سينما با بنده تماس گرفتند؛ و بنده به اتفاق آقايان كمال تبريزي و سيد رضا مير كريمي، با تشكيل دادن ستاد با گروهي از سينما گران در مقابل سينماي آزادي، كه مثل خانه سينما در آن زمان تعطيل بود، مستقر كه با حضور مردم مواجه شديم.

و از اين پس آقاي امير اثباتي، از طرف هيئت مديره خانه سينما به جمع ما اضافه شدند.

در تاريخ ششم شهريور ماه ۹۱ اعضاي ستاد با تعدادي از سينما گران؛ مازيار ميري، رضا كيانيان و رويا تيموريان براي جذب كمك‌هاي مردمي و اظهار همدري با اهالي به تبريز و منطقه زلزله اعزام شديم. در نيمه شهريور ۹۱ با توج به ميزان كمك‌هاي نقدي و امكانات ويژه هنر مندان؛ ستاد تصميم گرفت يك مجمع فرهنگي در منطقه بسازد.

اوائل ابان ۹۱ به همت آقايان بيژن صيفوري؛ همومن مرتضوي؛ و خانم سعيده لطفي نمايشگاهي از آثار هنرمندان تجسمي در گالري «سين ـ بر پا كردند و عوايد آن در اختيار ستاد قرا گرفت.

كمك‌هاي مردمي به حساب اعلام شده ادامه پيدا كرد و موسسات مختلف مانند شركت جندي شاپور شيراز با مديريت مهندس رداني، انجيوهاي مختلف چه در داخل كشور و چه در خارج از كشور نيز ترجيح دادن كمك‌هاي خود را با اطمينان به گروه مرجع معتبري مثل سينما گران در اختيار اين ستاد قرار دهند.

ستاد، برنامه ريزي ويژه‌اي را براي تامين منابع گسترده‌تر، طراحي كرد و شاد مهر راستين هم مسئوليت اين بخش را پذيرفت. و همكاري خود را با اين ستاد ادامه داد.

جلسات هفتگي ستاد در خانه سينما(شماره 2)به طور مرتب برگزار شدبا در نظر گرفتن توزيع ا مكانات فر هنگي و بافت جمعيتي منطقه، شهر هريس براي احداث محتمع تعيين شد.

ارتباط اعضاي ستاد با فعالان كمك رساني و معتمدان محلي در تبريز و هريس، با ‌اقايان دكتر رياضي و زين الدين هريس‌نژاد ادامه پيدا كرد.

در تاريخ ۷ ابان ۹۱ با كمك آقاي هريس‌نژاد؛ موافقت آقاي هريسچي براي در اختيار گذاردن قطعه زميني به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع براي پروژه كسب شد.

ستاد، راهكارهاي حقوقي و قا نوني را براي مسائل مالكيتي و مديريتي پروژه، با كمك آقاي خندان، وكيل خانه سينما؛ بررسي كرد. مشكل اصلي منع فعاليت رسمي خانه سينما در اين شرايط بود؛ اقاي جلالي از همراهان اهل تبريز در اين زمينه؛ مشاركت؛ و فعاليت‌هاي بي‌دريغ خود را شروع كردند؛ كه جاي تشكر ويژه دارد.

۱۴ اذر ۹۱ قرار دارد و واگذاري زمين در خانه سينما امضا شد.

قرار بر اين شد كه موسسه‌اي براي احداث، و بهره برداري از مجتمع فرهنگي مورد نظر، تاسيس و ساختار ‌آن مبتني بر؛ هيئت امنايي مركب از نمايندگان ستاد، و افراد بومي باشد؛ و همچنين بر مديريت بهره برداري توسط نيروهاي بومي، تاكيد شد.

پس از قطعي شدن واگذاري زمين اقدام به دعوت از معماران علاقه مد و توانا برا طراحي پروژه كرديم. در مديريت اين مرحله، آقاي مهرداد هاشم‌زاده همكاري موثري داشت. سرانجام آقايان سعيد بريري، مهرداد هاشم‌زاده؛ شاد مهر راستين، فرامرز پارسي و خانم ژيلا نوروزي اعلام آمادگي كردند.

۱۲دي ماه ۹۱ حضور آقايان مهندس بهشتي و تقي‌زاده و همكاري ايشان در مورد نحوه بررسي طرح‌هاو انتخاب طر ح نهايي كه البته نه به شكل مسابقه بلكه در يك فضاي تفاهم آميز اداره شد.

۲۳ بهمن ۹۱ جلسه معرفي طرح‌ها وتظارت معماران برگزار شد.

۸ اسفند ۹۱ به دليل پاسخگويي مناسب؛ به عملكردهاي مورد نظر، و برخورداري از ايده‌هاي ملي و بومي و متناسب با شرايط منطقه، طرح مهندسي پارسي باتفاق آراء انتخاب شد.در اينجا از تمامي معماراني كه طرح‌هاي بسيار خوبشان را ارائه كردند تشكر و قدرداني مي‌كنيم.

اسفند ۹۱ تداوم جلسات با بانك كار آفرين و بنياد تات براي دريافت حمايت‌هاي مالي از طريق دكتر كاظمي دينان انجام شد.

بررسي مجدد طرح؛ به منظور كاهش هزينه‌ها و تجديد نظر در ابعاد طرح؛ انجام شد.

فروردين ۹۲ برگزاري جلسه بررسي راهكارهاي اجراي پروژه و تعيين پيمانكار.

ستاد در ادامه سياست اجراي پروژه با كمترين هزينه و براساس همراهي نيروهاي علاقه‌مند داوطلب و با تجربه در زمنه فعاليت‌هاي عمراني مشابه، مذاكره با پيمانكاران را شروع و سرانجام مذاكرات اوليه با مهندس ايوب موحدي‌پور ‌اغاز شد.

اول تيرماه ۹۱ شركت هفت الماس براي كمك به پروژه از طريق اجراي سازه فلز و تعهد هزينه‌ها به صورت كامل‌ آمادگي خود را اعلام كردند.

دامه جلسات با‌اقاي هريس‌نژاد كه با (وقفه‌اي به عضويت شوراي اسلامي شهر) هريس در آمدند، مديريت خانه هنر هريس را در زمان بهره برداري به عهده گرفتند.

۲۶ تيرماه ۹۲ آماده شدن نقشه‌هاي جديد بر اساس سازه فلزي توسط مهندس پارسي

مرداد۹۲ ادامه جلسات كار‌شناسي درمورد سازه‌هاي و توجه مشكلات احتمالي به دليل سطح آب‌هاي زير ز ميني و گزارش‌هاي مرتبط با اين مسئله.

شهريور و مهر ۹۲ برگزاري جلسات متعهد بررسي مسائل فني پروژه؛ ا نجام آزمايشات بازديدهاي محلي و به دليل وسواس در كيفت اجرا و حفظ ماهيت طرح و سرانجام با يافتن راهكارهاي مناسب، اقدامات اجرايي اغاز و عمليات ساخت ساز ادامه دارد.

در شرايط كنوني با از سرگيري مجدد فعاليت‌هاي رسمي خانه سينما؛ احداث خانه هريس در چارچووب فعاليت‌هاي خانه سينما با همكار انجمن‌ها و تشكل‌هاي هنري مرتبط انجام مي‌گيرد و اميدواريم از حمايت هنرمندان و مسئولان و حاميان اين حركت فرهنگي برخوردار باشد.

هدف بلند مدت ما از احداث خانه هنر هريس چنين است:

يادماني براي قربانيان زلزله ۹۱ آ ذربايجا شرقي؛ و همدري با بازماندگان و اهالي منطقه؛ ايجاد اميد به آينده و فرا هم كردن بستر فضايي براي فعاليت‌هاي فر هنگي؛ از طريق ظرفيت‌هاي مختلف هنري و فرهنگي، با مشاركت علا قه مندان دست اندر كاران بومي؛ آموزش كودكان؛ نوجوانان؛ جوانان در حوزه‌هاي مختلف و بهره گيري از سوابق بومي (سنت‌ها و آئين‌ها، صنايع دستي و...)

در راستاي اهداف فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و فعاليت‌هاي مورد نظر چنين پيش بيني شده است:

نمايش فيلم، اجراي تا‌تر (صحنه‌اي ياباني؛ آئيني و...) كنسرت موسيقي و قصه خواني برگزاري نمايشگاههاي عكس و نقاشي،برگزاري جلسات مشاوره بهداشت و روان، تشكيل دوره‌هاي اموزشي در زمينه هعاي مختلف هنري و معارف اسلامي فعاليت انتشاراتي و ايجاد كتابخانه.

در خانه هريس نام قربانيان زلزه به نحوي ثبت؛ و ياد آنان زنده نگاه داشته خواهد شد. احتمالاً با طراحي فضايي مناسب با كاشت نهالي به ازاي هر يك از آنان.

سينما گران و هنرمندان تا زماني كه خانه هريس لازم داشته باشد؛ در تربيت و آموزش آنان با سفرهايي به هريس و برگزاري كارگاهاي آموزشي، كوتاهي نخواهد كرد.

از نظر ما خانه هريس پايگاه و ايستگاهي مركزي براي فعاليت‌هاي هنري است. و بايد فعاليت‌هاي هنري در سطح روستا‌ها و بخش‌ها و شهرهاي منطقه گسترش پيدا كند.

خانه هنر هريس برخود واجب مي‌داند؛ تا با بهره گيري از امكانات هنري؛ در احياي هويت بومي؛ و توجه بيشتر به امتياز و ارزش موجود در اين منطقه كه در فرش هريس متجلي است تلاش كند. اين رويكرد مي‌تواند؛ به بهبود اقتصادي منطقه كمك كند.

خانه هنر هريس گام اول است. اميدواريم اين تجربه با موفقيت؛ تبديل به الگويي براي تكرار در ديگر مناطق نيازمند كشورمان باشد.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن