تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802732891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت وحدت مسلمين و زمينه‌هاي اتحاد اسلامي(2) *كامل خيرخواه


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: ضرورت وحدت مسلمين و زمينه‌هاي اتحاد اسلامي(2) *كامل خيرخواه
استكبار در طول تاريخ
استكبار نوعي تفكر و منش عملي زورمداران صاحب زر و اهل تزوير است و در اصطلاح قرآني، خصلتي از كفر است كه با سلطه‌گري و خود بزرگ‌بيني، ديگران را ضعيف پنداشته آنان را زير سلطه خود مي‌‌گيرد و همچنان تحت سيطره خويش نگه مي‌دارد!
با درك آموزه‌هاي اسلامي(به ويژه در مفاهيم بلند قرآني) بايد سابقه استكبار را با آغاز خلقت بشر همراه دانست كه شيطان با استدلال مستكبرانه و تمرد خويش به آن گرفتار گرديده، و همواره از اين خصلت شيطاني و استكباري، به عنوان مرتبه‌اي از كفر در طول تاريخ حيات انسانها آنان را به جان هم انداخت، برخي از انسانها به زيان هم نوعان خود بهره‌ برده‌اند، و يا به تعبير صحيح‌تر پيوسته گروهي از انسانها با روحيه استكباري، بسياري از هم‌نوعان خود رادر قرون متمادي و اعصار گذشته تاكنون به بردگي خويش درآورده و همه مواهب حيات و تمامي حاصل زحمات زندگي ديگران را به تاراج برده‌اند و همچنان اين شيوه شيطاني و استكباري توسط طاغوتيان مستكبر ادامه دارد.
روحيه استكباري و سلطه‌گري در ساخت سياسي يك جامعه يا يك نظام حكومتي موجب مي‌شود تا آن جامعه يا آن نظام فزون‌طلب و برتري‌جو خود را بالاتر از ديگران بپندارد و مباني فكري، اعتقادي، فرهنگي، نظامي، اقتصادي و سياسي خود را منطقي‌تر و مترقي‌تر از ملتهاي ديگر بداند و در مسير استثمار و بردگي آنان حتي با آنها به جنگ و مبارزه برخيزد!
امروزه نظام استكبار تلاش دارد تا با فكر و فرهنگ خود كه بر پايه جهان‌بيني‌هاي مادي و الحاد استوار است، با همه امكانات سياسي، اقتصادي، نظامي و... و با تبليغات گسترده در قالب و شيوه‌هاي گوناگون،‌همه ملل مستضعف (مخصوصاً ملتهاي مسلمان) راكه تحت سلطه و در كنترل خود درآورده همچنان در سيطره ستمگرانه خود نگهدارد!
بدينگونه قرنهاست كه بيشترين توطئه‌هاي جهانخواران در راستاي حمايت از جريان ضد اسلامي و ضدارزشي در فرآيند حركات مزورانه و گاه مبارزات نرم با هدف نابودي اسلامي و محو مسلمانان صورت گرفت كه هنوز اين شيوه شيطاني و ضد بشري درجهان اسلام با شدت و جامعيت هر چه بيشتر ادامه دارد. درباره اين واقعيت غيرقابل انكار، كافي است به اغراض كينه‌توزانه و مفسده‌آميز و توطئه‌هاي فتنه‌‌انگيز آنان در طول تاريخ اندكي توجه و دقت كنيم.
استكبار جهاني و قدرتهاي سلطه‌گر غربي و اروپايي قرنهاست با دشمني‌هاي نهان و آشكار خويش تلاش و اصرار دارند تا چهره نوراني قرآن و معارف منطقي و فطري اسلام را وارونه،مخدوش و خشونت‌بار جلوه دهند، بلكه بتوانند از گرايش رو به گسترش و شتابان ملل اروپايي و غربي به ويژه جوانان جهان مسيحيت به تعاليم آسماني و درخشان اسلام و دستورات خردمندانه و هدايتگر قرآن جلوگيري كنند.
نمونه‌هاي عيني عداوتهاي سردمداران كفر جهاني و رهبران نظامهاي ضد بشري با اسلام، قرآن و پيامبر بزرگوار اسلام(ص) در طبع و نشر كتاب كفرآميز "آيات شيطاني" هتك حرمت به قداست قرآن و جسارت پياپي به ساحت مقدس پيامبر بزرگوار اسلام(ص) به خوبي محسوس و قابل درك است و خاطرات تلخ و دردآور اين جنايات و قلوب غمگين و جريحه‌دار مسلمانان از آن جسارتها هرگز فراموش شدني و قابل التيام نيست.
دشمني آمريكا، ديگر پشت پرده و پنهاني نيست
در گذشته استكبار جهاني در تهاجمات غيرانساني خود به فرهنگ ديني در جوامع اسلامي و تحركات بي‌رحمانه‌‌اش در محو هويت‌هاي ملي و مذهبي مسلمانان، تلاش داشت تا چهره پليدش از رهگذر رفتارهاي دژخيمانه او به خوبي روشن و نمايان نگردد، اما امروزه دشمنان متحداسلام و مسلمانان از غرب، اروپا و حتي برخي از كشورهاي آسيايي به عللي علاقه‌مند هستند سيماي سياه و دهشتناك خويش را آشكار ساخته تا با تهديد و ارعاب، بشريت در حال بيداري و آماده براي خيزش عمومي و نيز مسلمانان بيدار و مصمم به مبارزات ضد استكباري را از اهداف مقدس و رهايي‌بخش خويش پشيمان سازند.
قرآن مجيد در آيات متعدد دشمني استكبار با اسلام را گاه با صراحت و ديگر گاه با اشاره و ظرافت بيان نموده است. ما در اين جا يك نمونه آن را ارائه مي‌كنيم.
قرآن مجيد مي‌فرمايد: "و ان يثقفوكم يكونوا لكم اعدا و يبسبطوا اليكم ايديهم و السنتهم بالسوء و ذوالو تكفرون" اگر دشمنان (و استكبار) بر شما دست يابند همچنان با شما دشمني مي‌كنند، و دستان (زور)و زبان (تبليغات) خود را (هماره) به بدي به سوي شما باز مي‌كنند و دوست دارند (تا شما دست از اصول و ارزشهاي خود برداريد) و كافر شويد.
چنانكه مشاهده شد بسياري از آيات كتاب آسماني مسلمانان به خصلت‌ها و خصومتهاي مستكبران با مستضعفان پرداخته است. و در اين راستا گاه به پيروزي اين قشر ضعيف بر مستكبران سلطه‌گر (چنانچه بر ضد آنان قيام كرده‌ باشند يا قيام بكنند و در مقاومت خود پايداري بورزند) و ديگر گاه به ذلت‌پذيري و تاراج منابع انساني و مادي ايشان توسط ستمكاران خون آشام (در صورتيكه دست روي دست نهاده و ستم‌پذير شوند) اشاراتي ظريف و عبرت‌آموز ارائه داده است.
بي‌گمان شيوه شوم خون‌آشامان ستمگر و مستكبران از خدا بي‌خبر، در طول تاريخ، تغييراتي داشته اما هيچگاه اصل استثمار انسانها از كارنامه سياه مستكبران حذف نشده است. حال كه دشمني دائم و بهره‌كشي تمام عيار و كامل استكبار از اسلام و مسلمانان تداوم دارد، آيا صبر و سكوت در چنين شرايط بسيار دشوار و ذلت‌بار، با عقلانيت و منطق قوي و روشن اسلام و آينده درخشان و مقرون به سعادت مسلمين سازگاري دارد؟
آيا امت اسلام هنوز در نيافته است كه دشمن مشترك آنان به حيات سياسي، اقتصادي و... هيچ يك از مذاهب اسلامي و روند رو به رشد حركتهاي اجتماعي مسلمانان، خوش‌بين و راضي نيست و منتظر فرصت مناسبي است تا با ضربات سنگين و آتش خشم خويش، ريشه هر نوع بالندگي و حركت‌هاي تكاملي را در كشورهاي اسلامي بخشكاند؟اليس الصبح بقريب آيا صبح(بيداري امت اسلام) نزديك نيست؟ پايان شب سيه سفيد است؟

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن