تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818824891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت بایدن اجازه برپایی پایگاه‌های رای‌گیری ایران در آمریکا را صادر کرد


واضح آرشیو وب فارسی::

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که دولت بایدن به ایران اجازه خواهد داد تا در ایالات متحده پایگاه‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئن ایران راه‌اندازی کند.  شبکه خبری صدای آمریکا اعلام کرده که دولت جو بایدن موافقت کرده است که ایران بار دیگر بتواند پایگاه‌های اخذ رای در آمریکا ایجاد کند.



علیرضا محمودی، مقام وزارت امور خارجه ایران، هفته گذشته به رسانه‌های دولتی گفت که تهران برنامه دارد بیش از ۳۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران ایجاد کند. وی توضیح داد که صندوق‌های رای‌گیری برای ایرانیان مقیم آمریکا در سفارت پاکستان در واشنگتن و نیویورک قرار داده خواهد شد، اما به مکان‌های دیگر اشاره نکرد.

رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند که آمریکا بزرگ‌ترین جمعیت ایرانیان مقیم خارج را دارد و ۳۰ درصد از این جمعیت را شامل می‌شود. بررسی‌های اداره سرشماری ایالات متحده نشان می‌دهد که حدود نیم میلیون نفر در آمریکا متولد ایران یا دارای اصالت ایرانی هستند، در حالی که گروه غیرانتفاعی اتحاد ملی برای دموکراسی در ایران (NUFDI) تعداد بیشتری را تخمین می‌زند.

طبق گزارش رسانه‌های ایران، کانادا و ترکیه نیز با ۱۲ درصد از جمعیت ایرانیان مقیم خارج در رتبه‌های بعدی قرار دارند. محمودی همچنین اشاره کرد که ایران در حال ترتیب دادن رای‌گیری در سایر نقاط جهان نیز هست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این شبکه خبری اعلام کرد که ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ نیز با تایید دولت بایدن و ترامپ، پایگاه‌های اخذ رای در آمریکا ایجاد کرده بود و این مسئله جدیدی نیست.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن