تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823928193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی آمریکایی‌ها و اسرائیل از آسیب‌پذیری گنبد آهنین در جنگ احتمالی با حزب‌الله


واضح آرشیو وب فارسی::

سه مقام آمریکایی اظهار کرده‌اند که مقامات واشنگتن نگران‌اند که اگر جنگی بزرگ بین اسرائیل و حزب‌الله رخ دهد، این گروه بتواند دفاع هوایی اسرائیل، از جمله سیستم گنبد آهنین، را در شمال نابود کند.

 همزمان با ادعای اسرائیل مبنی بر آمادگی برای حمله به لبنان، مقامات آمریکایی نگران‌اند که دفاع هوایی تل‌آویو، از جمله گنبد آهنین، در برابر موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله آسیب‌پذیر باشد.



مقامات آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که اسرائیل قصد دارد منابع خود را از جنوب غزه به شمال انتقال دهد تا برای حمله احتمالی به حزب‌الله آماده شود.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفته است: «ما برآورد می‌کنیم که حداقل برخی از سیستم‌های دفاعی اسرائیل از جمله گنبد آهنین نابود خواهند شد.»

یک مقام اسرائیلی نیز اذعان کرده که اگر حزب‌الله حمله‌ای گسترده با تسلیحات دقیق انجام دهد، اوضاع همان‌طور که مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند، خواهد شد.

دو مقام آمریکایی دیگر نیز گفته‌اند که مقامات اسرائیلی معتقدند گنبد آهنین در شمال اسرائیل آسیب‌پذیر است.

یکی از مقامات آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته است که در صورت وقوع یک جنگ تمام‌عیار، اسرائیل به پشتیبانی بیشتری نیاز خواهد داشت، از جمله سیستم‌های دفاع هوایی اضافی و جایگزین برای گنبد آهنین که آمریکا مسئول آن خواهد بود.

ارتش اسرائیل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

حزب‌الله لبنان در حمایت از فلسطینیان حملات شدیدی علیه ارتش اسرائیل انجام داده و خسارات زیادی وارد کرده است.

روزنامه فارن پالسی اخیراً نوشته است: «در حالی که جهان توجه خود را به حملات اسرائیل در غزه معطوف کرده، جنگ با لبنان در شمال اسرائیل در حال تشدید است. اسرائیل باید بداند که حزب‌الله مجهزتر از حماس است.»

یکی از مقامات آمریکایی نیز با اشاره به تلاش‌های واشنگتن برای جلوگیری از تبدیل حملات اسرائیل و حزب‌الله به جنگی تمام‌عیار گفته است: «اینکه ما توانسته‌ایم مدت‌ها خط مقدم را حفظ کنیم، خود یک معجزه است. ما در حال ورود به دوره‌ای بسیار خطرناک هستیم.»






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن