تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802733852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت حوزه و دانشگاه با اسلامي و ايراني شدن علوم شكل مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وحدت حوزه و دانشگاه با اسلامي و ايراني شدن علوم شكل مي گيرد
بندرعباس - خبرگزاري مهر: مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر مسئله اسلامي و بومي شدن علوم به درستي اجرا شود، وحدت واقعي بين حوزه و دانشگاه شكل مي گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حميد شاه آبادي بعد از ظهر چهارشنبه در همايش وحدت حوزه و دانشگاه در بندرعباس عنوان كرد: امروز بعد از گذشته 34 سال از شهادت آيت الله دكتر مفتح، حوزويان و دانشگاهيان بايد در كنار هم بنشيند و با توجه به آنچه در گذشته در مسير وحدت حوزه و دانشگاه رخ داده، خطوط و راه آينده را ترسيم كنند.

وي ادامه داد: برخي برگزاري چنين نشست هايي را ظاهري و كم اهميت تلقي مي كنند اما اين اقدامات در جاي خود اهميت دارد و نياز است تا در چنين روزي كنار هم قرار گرفته و در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه بحث كنيم.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه هدف از وحدت حوزه و دانشگاه تركيب و يكي شدن اين دو مجموعه نبوده است، تصريح كرد: حوزه و دانشگاه داراي كاركردي متفاوت در جامعه هستند اما اشتراك كاري بين اين دو مجموعه نيز وجود دارد.

شاه آبادي افزود: امروز وضعيت ما در جهان اسلام ايجاب مي كند كه به وحدت حوزه و دانشگاه به درستي بينديشيم و در اين راستا تنها اكتفا به چهره هاي حوزوي كه توانسته اند به صورت مستقل بسياري از علوم دانشگاهي را كسب كنند و بالعكس كافي نيست بلكه جامعه چيزي بيش از اين را مي طلبد.

وي با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه مسئله اي بوده كه همواره درطول 34 سال گذشته يادآوري شده است، عنوان كرد: اين مسئله رخداد بزرگي است كه بايد از همه ظرفيت ها براي رسيدن به آن استفاده كرد.

سرپرست موسسه آموزش عالي فرهنگ و هنر با تاكيد بر برگزاري كرسي هاي نظريه پردازي توسط حوزه و دانشگاه، بيان داشت: براي تبين وحدت حوزه و دانشگاه بايد كرسي هاي نظريه پردازي برگزار شود و در اين خصوص بايد توجه داشته باشيم كه نظريه هايي بايد در كشور جاري شده و در توليد علم به كار گرفته شود كه مبتني بر بنيان هاي ايراني و اسلامي باشند.

شاه آبادي ادامه داد: اگر مسئله اسلامي و بومي شدن علوم به درستي اجرا شود، وحدت واقعي بين حوزه و دانشگاه شكل مي گيرد و در اين راستا توجه به مباني كه در دانشگاه تدريس مي شود بسيار مهم است و نبايد دروسي كه در دانشگاه تدريس مي شود مبتني بر افكار غربي باشد.

وي خاطرنشان كرد: بايد كرسي هاي نظريه پردازي مبتني بر انديشه هاي علمي اسلامي برگزار شود و ما نيز تلاش خواهيم كرد تا اساتيد مراكز علمي فرهنگ و هنر كشور در اين راستا جريان ساز و پيشگام باشند و در تشكيل اين كرسي ها حوزه فرهنگ و هنر نقش پررنگي داشته باشد.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در حالي كه پايه و اساس علوم انساني و منابع درسي دانشگاه ها غربي باشد، نمي توانيم انتظار داشته باشيم كه به دانشجو مفاهيم درستي ارائه شود.

شاه آبادي با بيان اينكه شخصيت هاي حوزوي و اساتيد دانشگاه بايد راهبرد و راهكار وحدت حوزه و دانشگاه را در جلسات نظريه پردازي ارائه دهند، عنوان كرد: اين مسئله بايد مطالبه دانشجويان و حوزويان باشد و از اساتيد خود بخواهند تا در اين خصوص نظريه و راهكار ارائه دهند.

وي افزود: ما بايد توجه داشته باشيم كه دانش در شرق شكل گرفته و به غرب رفته است و بايد بر اسلامي و ايراني شدن اساس علوم انساني در دانشگاه ها تاكيد داشته باشيم.

سرپرست موسسه آموزش عالي فرهنگ و هنر در ادامه اظهار داشت: امروزه ساز وكار جهان تغيير كرده و نظام دو قطبي ديگر وجود ندارد و شكل گيري نظام چند قطبي در حال تحقق است و در اين ميان بايد به شكل گيري تمدن نوين اسلامي و نقش حوزه و دانشگاه در آن توجه داشت چون انديشه تمدن نوين اسلامي نيازمند تبيين مباني نظري است.

شاه آبادي اضافه كرد: وحدت حوزه و دانشگاه در شكل گيري تمدن نوين اسلامي موثر است و تشكل هاي دانشجويي نيز در اين زمينه نقش مهمي دارند و پويايي جامعه دانشگاهي ما نيز فرصت بزرگ در اين خصوص ايجاد كرده است.

وي با اشاره به برنامه هاي دولت تدبير و اميد در بخش دانشگاه ها، بيان داشت: دولت قصد دارد تا فرصت هاي جديدي در اختيار دانشجويان براي توجه به مشاركت هاي ديني و سياسي و علمي به وجود آورد و بنابراين بايد نقش حوزه و دانشگاه در معادلات جهاني به درستي تبيين شود.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش پاياني سخنان خود گفت: ايستگاه 27 آذر بايد براي دانشگاهيان و حوزويان نقطه اي باشد كه به درستي مسيري كه بايد پيش گرفت، بينديدشند و به آنچه حلقه مفقوده وحدت را شكل مي دهد، بپردازيم.

همايش وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه توسط مركز علمي كاربردي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان در فرهنگسراي طوبي بندرعباس برگزار شد.

كد خبر: 2198656

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۷:۲۴

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن