تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802204986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران:تحول در علوم انساني بايد با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران:تحول در علوم انساني بايد با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران طي بيانيه‌اي اعلام كرد: تحول در علوم انساني بايد با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران پيرامون تشكيل ستاد انقلاب فرهنگي بيانيه اي صادر كرد.

متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

" انقلاب اسلامي به رهبري فقيهي مجاهد و عارفي واصل در ستيز با جبهه استكبار رخ داد.

هدف اصلي انقلاب اسلامي زندگي جامعه بشري برمبناي اسلام، براي تكامل انسان و سير او به سوي الله است كه اين همان هدف انقلاب موعود است.

انقلاب اسلامي در مواجهه با جبهه كفر وارد مرحله تازه‌اي شده است. فتح اذهان و قلوب و دين‌زدايي از تمام شئون مردم ما اعم از فرهنگ و سياست در اولويت غرب قرار گرفته است. مسئولين نظام مخصوصا در حوزه فرهنگ بايد ضمن درك اين مواجهه و شناخت ابزارها و وسايل نظام سلطه، در تعميق "فرهنگ انقلاب " بكوشند.

27آذر سالگرد شهادت آيت الله دكتر مفتح است، كسي كه با خون خود درخت انقلاب را آبياري نمود تا تداوم انقلاب اسلامي را شاهد باشيم. وحدت حوزه و دانشگاه كه مسير اصلي رسيدن به تمدن نوين اسلامي است.

اما امروز انقلاب اسلامي، براي تداوم خود به انقلاب فرهنگيِ نرم افزاري نياز دارد. تحول در حوزه و اسلامي شدن دانشگاه تنها بخشي از شئون اين انقلاب فرهنگي است.

به همين منظور جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران به عنوان يكي از رويش هاي انقلاب اسلامي "ستاد انقلاب فرهنگي" را تشكيل مي‌دهد.

هدف اوليه از تشكيل اين ستاد، ترويج ضرورت و چرايي اين انقلاب فرهنگي است.

در پايان جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران نكاتي پيرامون وضعيت موجود حوزه و دانشگاه بيان مي‌نمايد:

الف) در تحليل فضاي فعلي دانشگاه سخن بسيار است. اينكه دانشگاه فعلي ما با تمام ظرفيت ‌هاي خود ريشه‌هايي از غرب‌زدگي را در خود جاي داده و نمي‌تواند ما را به سوي تمام آرمان‌هاي انقلاب سوق دهد، يك واقعيت غيرقابل انكار است.

اساتيد، دانشجويان و مسئولان بايد به دنبال تحقق واقعي "دانشگاه اسلامي " باشند كه اگر دانشگاه اصلاح نشود جامعه اصلاح نخواهد شد. تحول در علوم انساني بايد با نگاه به وحدت حوزه و دانشگاه رقم بخورد. ايجاد "گفتمان نقد " اولين مرحله ‌تحقق اين امر است. ايجاد روحيه و شجاعت نقادي در دانشجويان يك امرضروري است. از ملازمات امروز دانشگاه ايجاد فضاي بحث و گفتگوي آزاد آن هم در چارچوب منطق و عقلانيت به دور از جار و جنجال‌هاي بيهوده سياسي است. در چالش هاي علمي است كه مي توان انقلاب فرهنگي را به شكل قاعده مندي پي ريزي كرد.

ب) انقلاب اسلامي براي تداوم خود نياز به جوشش ديني دارد كه وظيفه حوزه هاي علميه است. حوزه اي كه صاحب اصلي انقلاب اسلامي است. بدون حوزه حتي مذهبي زيستن هم ممكن نيست. ما به حوزه ها نيازمنديم اما با وجود پيشرفت قابل تقدير حوزه بعد از انقلاب، حوزه كنوني، جوابگوي نيازهاي ما نيست در حالي كه ظرفيت عبور از وضعيت كنوني را دارد. تشبيه حوزه هاي علميه به مرداب سكوت و جمود صحيح نيست اما حوزه با تمام عملكرد خوب خود، كوتاهي كرده است. به نظر مي رسد طرح تحول در حوزه به آرزويي تبديل شده و مسئولين حوزه بايد پاسخگو باشند كه اين طرح به كجا انجاميد؟

انتظار دانشجو از حوزه اين است كه محتواي اسلامي شدن علوم را در اختيار او قرار دهد. تحول در علوم انساني در دست حوزويان است. ما مطالبه ارائه الگوي نظام تعليم و تربيت را از حوزه داريم.

جامعه اسلامي دانشجويان با توكل و اميد به آينده در ذيل توجهات امام عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) در راستاي تداوم انقلاب اسلامي اين ميراث عظيم امام و شهدا، تمام همت خود را به كار خواهد بست و بار ديگر با رهبر انقلاب اسلامي، مقام معظم رهبري تجديد بيعت كرده و اجراي منويات ايشان را اولويت اصلي خود مي‌داند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن