تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801630095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتايج آزمون ورود به حرفه مهندسان تا 2 ماه ديگر اعلام مي شود/تهران بيشترين داوطلب را داشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نتايج آزمون ورود به حرفه مهندسان تا 2 ماه ديگر اعلام مي شود/تهران بيشترين داوطلب را داشت
وزير راه و شهرسازي گفت: نتايج آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي كه روز گذشته - پنجشنبه - برگزار شد تا دو ماه آينده اعلام مي‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران عباس آخوندي با حضور در دانشگاه شهيد بهشتي از روند برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان بازديد كردٰ گفت: اين آزمون به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

به گفته وي هم اكنون 340 هزار نفر عضو سازمان‌هاي نظام مهندسي ساختمان ايران هستند كه از اين تعداد 260 هزار نفر پروانه اشتغال به كار مهندسي دريافت كرده‌اند.
آخوندي با بيان اينكه سازمان نظام مهندسي ساختمان از بزرگترين سازمان‌هاي حرفه‌اي كشور محسوب مي‌شود به روند فزاينده تعداد فارغ التحصيلان رشته‌هاي مرتبط با مهندسي ساختمان اشاره كرد و گفت: مهندسان بعد از فارغ التحصيلي بايد توانايي‌هايي به مراتب فراتر از آنچه كه در دانشگاه‌ها آموخته‌اند را در حوزه كاربرد دانش مهندسي كسب كنند و نحوه تعامل با دستگاه‌هاي مرتبط با حرفه را بياموزند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به برگزاري هرساله آزمون ورود به حرفه مهندسان در ايران، افزود: سوالات اين آزمون كه امسال 130 هزار نفر در آن شركت كرده اند، فقط مربوط به دروس دانشگاهي نيست و به حوزه مقرات ملي ساختمان و مقررات عمومي فعاليت در بازار مهندسي نيز مربوط مي‌شود.

بر اساس اين گزارش ، آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي روزهاي 21 و 22 آذر 92 در 81 حوزه امتحاني سراسر كشور برگزار و نتايج آن نيز در دو ماه آينده از طريق وب سايت دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي به نشاني اينترنتي www.inbr.ir اعلام خواهد شد.

استان تهران با 26 هزار داوطلب، بيشترين و خراسان جنوبي با هزار داوطلب، كمترين تعداد شركت‌كننده را دارند.

از بين داوطلبان آزمون ورود به حرفه، 5500 نفر را كاردان‌ها و 2500 نفر را معماران تجربي و مابقي را مهندسان رشته هاي هفتگانه مهندسي عمران تشكيل مي‌دهند. همچنين‌ داوطلبان براي قبولي بايد حداقل به 50 درصد پرسش ها پاسخ صحيح بدهند.

داوطلبان گروه مهندسي رشته‌هاي هفت گانه بايد عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان، داراي مدرك تحصيلي كارشناسي و بالاتر باشند و سه سال نيز از زمان فارغ التحصيلي آنها سپري شده باشد. اين افراد در صورت قبولي بايد بتوانند مداركي كه سابقه اشتغال آنها در حرفه را نيز ثابت كند، ارائه دهند.

مدرك لازم براي كاردان‌ها، فوق ديپلم است و اين افراد نيز بايد سه سال از دريافت مدرك تحصيلي خود را سپري كرده و عضو سازمان نظام كارداني ساختمان استان خود باشند.

معماران تجربي نيز بايد داراي مدرك تحصيلي ديپلم به بالا باشند؛ معماران تجربي افرادي هستند كه در حوزه هاي ساخت و ساز و اجرا فعاليت چشمگيري دارند.

افراد پس از دريافت پايه سه، با گذراندن چهار سال سابقه توقف در پايه و دوره هاي آموزشي به پايه دو و پس از پنج سال و گذراندن دوره هاي آموزشي به پايه يك ارتقا‌ مي‌يابند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن