تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801297303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای ایمنی در برابر حملات فیشینگ


واضح آرشیو وب فارسی::

ایمیل‌های فیشینگ محبوب‌ترین روش حمله هکرها برای نصب باج‌افزار روی سیستم‌های افراد یا سازمان‌ها هستند و به عنوان چهارمین و گران‌ترین عامل نشت داده‌ها شناخته می‌شوند.

 فیشینگ یکی از روش‌های جمع‌آوری اطلاعات کاربران است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سایت‌های جعلی برای ارائه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب آن‌ها را جمع‌آوری و از این اطلاعات سوء‌استفاده می‌کنند یا آن‌ها را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.



اولین حملات فیشینگ به اواسط دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد؛ زمانی که گروهی از هکرها خود را به عنوان کارمندان AOL معرفی کرده و با استفاده از پیام‌های فوری و ایمیل، رمز عبور و اطلاعات حساب کاربران را سرقت می‌کردند. در اوایل دهه ۲۰۰۰، هکرها توجه خود را به سیستم‌های مالی معطوف کردند و در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار به سایت ارز دیجیتال E-Gold حمله کردند.

از سال ۲۰۰۳، فیشرها شروع به ثبت دامنه‌هایی کردند که با تغییرات جزئی، شبیه سایت‌های تجاری قانونی مثل eBay و PayPal بودند. هکرها با ارسال ایمیل‌های زیاد به مشتریان این سایت‌ها، از آن‌ها خواستند تا رمز عبور و اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند تا بتوانند این اطلاعات را سرقت کنند.

ایمیل‌های فیشینگ، محبوب‌ترین روش حمله هکرها برای نصب باج‌افزار روی سیستم‌های افراد یا سازمان‌ها هستند و به عنوان چهارمین و گران‌ترین علت نشت داده‌ها شناخته می‌شوند. با وجود پیشرفت‌های فناوری و اطلاع‌رسانی، حملات فیشینگ همچنان قربانیان زیادی می‌گیرند. در ایران نیز طی سال‌های اخیر، بسیاری از کاربران در دام حملات فیشینگ افتاده‌اند.

برای جلوگیری از افتادن در دام حملات فیشینگ، ابتدا باید با انواع آن‌ها آشنا شوید. یکی از رایج‌ترین حملات فیشینگ، جعل سایت است. در این روش، فیشرها یک صفحه اینترنتی مشابه صفحه اصلی می‌سازند و با جلب اعتماد کاربران، اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

برنامه‌های مخرب و بدافزارها نیز ابزارهایی برای نفوذ فیشرها و دسترسی به اطلاعات کاربران هستند. این برنامه‌ها که به صورت تروجان عرضه می‌شوند، می‌توانند اطلاعات کارت‌های بانکی، اطلاعات لاگین و سایر موارد را سرقت کرده و خسارات مالی به کاربران وارد کنند.

 چند راه پیشگیری از عواقب حملات فیشینگ

برای جلوگیری از افتادن در دام حملات فیشینگ، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با به‌کارگیری آن‌ها از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها پیشگیری کرد.

1. اطمینان از صحت آدرس سایت: همیشه مطمئن شوید که آدرس سایتی که وارد می‌شوید صحیح است. بررسی کنید که آیا این سایت وجود دارد و معتبر است یا خیر.

2. آگاهی و دقت:در مواجهه با پیام‌ها یا اتفاقات غیرمنتظره، هوشیار باشید و دقت کنید. افزایش آگاهی درباره تکنیک‌های جدید فیشینگ می‌تواند کمک‌کننده باشد.

3.مراقبت از اطلاعات حساس: شرکت‌ها و سایت‌های معتبر هرگز از طریق ایمیل، اطلاعات حساس شخصی شما را درخواست نمی‌کنند و شما را مجبور به دانلود هرزنامه (spam) نمی‌کنند.

4. بررسی لینک‌ها: مطابقت پیوند متن با URL را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که لینک‌ها به آدرس‌های معتبر هدایت می‌شوند.

5.استفاده از ابزارهای ضدفیشینگ:نصب ابزارهای ضدفیشینگ و استفاده از مرورگرهایی که دارای toolbar ضدفیشینگ هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت‌های مخرب را شناسایی و از آن‌ها اجتناب کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید از عواقب حملات فیشینگ جلوگیری کرده و از اطلاعات خود محافظت کنید.

یک نوجوان ۱۵ ساله توانست اطلاعات بانکی حدود ۱۳۰۰ نفر را دزدیده و به سرقت برآوردی بیش از ۳۰ میلیارد ریال از آنها اقدام کند. این نوجوان با ارسال پیامک‌هایی که حاوی لینک‌های مخرب بودند، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کرد و سپس با رمزگیری از آنها، اطلاعات حساب بانکی آنان را دزدیده و از حسابشان پول برداشت می‌کرد. این اقدامات به گونه‌ای انجام می‌شد که کاربران حتی متوجه نمی‌شدند که دچار کلاهبرداری شده‌اند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن