تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801487333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه فیبرنوری؛ راهکار دولت سیزدهم برای بهبود اینترنت


واضح آرشیو وب فارسی::

به دلیل اهمیت سرعت اینترنت و رضایت کاربران، دولت سیزدهم از ابتدای کار خود پروژه فیبرنوری را در اولویت قرار داد. در طول سه سال گذشته، بسیاری از شهرها تحت پوشش این فناوری قرار گرفتند و کاربران توانستند سرعتی تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند.

 این روزها دسترسی به اینترنت پایدار و پرسرعت برای همه مردم بسیار حیاتی شده است، چرا که کار و زندگی آن‌ها به این خدمت وابسته است. بنابراین، طبیعی است که هرگاه شبکه دچار اختلال یا افت سرعت شود، مردم ناراحت و انتقاد کنند.

کارشناسان و مسئولان حوزه ارتباطات معتقدند بیشتر این انتقادات ناشی از عملکرد ضعیف شبکه اینترنت اپراتورهای موبایل است. این شبکه فشار زیادی را تحمل می‌کند زیرا شبکه ارتباطی ثابت خانگی نمی‌تواند خدمات پرسرعت و باکیفیت ارائه دهد. بنابراین، یافتن راه حل و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی با کمک پروژه فیبرنوری از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.



با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به توسعه فیبرنوری به عنوان راه حلی برای بهبود وضعیت اینترنت شد. پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌ و کارها به عنوان یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم تعیین شد و این وزارتخانه موظف به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در سراسر کشور شد.

فناوری فیبرنوری پهنای باندی بسیار بالاتر از کابل‌های مسی معمولی دارد و داده‌های صوتی و تصویری را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بیشتر منتقل می‌کند. به همین دلیل، با گسترش فناوری و نیاز به اینترنت پرسرعت، جایگزینی کابل‌های مسی قدیمی با فیبر نوری ضروری شده است.

به دلیل اهمیت این موضوع، دولت از جمله شهید سید ابراهیم رئیسی، در سه سال گذشته حمایت‌های مالی مناسبی برای پیشبرد این پروژه در نظر گرفتند، از جمله ایجاد صندوقی برای توسعه فیبرنوری. به واسطه این حمایت‌ها و همکاری شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مانند شرکت مخابرات ایران، بسیاری از شهرهای کشور به این فناوری متصل شدند.

به دلیل تأکیدهای فراوان مسئولان دولت سیزدهم، بسیاری از کاربران که از این فناوری بهره‌مند شده‌اند، توانسته‌اند به سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند. وزیر ارتباطات نیز بارها تأکید کرده است که هیچ فناوری حتی اینترنت ماهواره‌ای نمی‌تواند جایگزین ارتباطات پرسرعت فیبرنوری شود.

به طور مثال، در آمریکا که ارتباطات ماهواره‌ای هم وجود دارد، کنگره این کشور برای توسعه فیبرنوری منازل مبلغ ۴۰ میلیارد دلار تصویب کرد.

از آنجایی که پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها تأثیر بسیاری در آینده ارتباطی کشور دارد، تاکنون ۷.۵ میلیون خانوار یعنی ۲۵ میلیون نفر تحت پوشش این شبکه قرار گرفته‌اند. براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده، قرار است تا پایان سال میزان پوشش به ۱۴ میلیون خانوار برسد که یعنی دو سوم کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد و سال بعد نیز کل شهرهای کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

با وجود اینکه دولت سیزدهم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، تلاش و اقدامات لازم برای پیشبرد این هدف همچنان دنبال می‌شود. به طوری که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیأت دولت هفته گذشته اعلام کرد: "آخرین وزارت‌خانه‌ای بودیم که رئیس‌جمهور برای بازدید آمدند. در آن بازدید گزارشی درباره فیبر نوری ارائه دادیم و رئیس‌جمهور گفتند مسأله شهرهای باقی‌مانده را هم حل کنید. در حوزه فضایی نیز دستوراتی دادند تا کار با قدرت ادامه یابد."






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن