تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819474339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس فرهنگستان علوم پزشكي در گفت‌وگو فارس:سلامت معنوي طول عمر انسان را تا ۷ سال بيشتر مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس فرهنگستان علوم پزشكي در گفت‌وگو فارس:سلامت معنوي طول عمر انسان را تا ۷ سال بيشتر مي‌كند
رئيس فرهنگستان علوم پزشكي در نخستين همايش سلامت معنوي گفت:‌ توجه به سلامت معنوي و اعتقادات مذهبي تا ۷ سال به طول عمر انسانها مي‌افزايد.


عليرضا مرندي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: سلامت معنوي تعريف مفصلي دارد و موضوع جديدي است چون از حدود 1325 هجري شمسي سه بعد جسمي، رواني و اجتماعي را به عنوان ابعاد سلامت در نظر گرفته بودند اما اين بعد سلامت كمتر مورد توجه بود.

وي افزود: 30 سال پيش نماينده نروژ گفت كه با اين ابعاد نمي‌توان كشور را اداره كرد و براساس آن خلاء ضلع رواني و معنوي و نگراني انسان‌ها نسبت به آينده‌شان مورد توجه قرار گرفت.

مرندي گفت: از اين رو براي حل مشكل بحران هويت مردم تصميم گرفته شد تا سلامت معنوي نيز مورد بررسي قرار گيرد.

وي ادامه داد: در آن زمان نگراني كشورهاي كمونيستي از احاطه مذهب موجب شد تا سازمان جهاني بهداشت تعريف و اجراي آن را بر مبناي فرهنگ كشورها قرار دهد.

وزير اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تصريح كرد: غربي‌ها روي اين مسئله كار كرده‌اند و متعهد شدند تا بعد معنوي و روحي را در برنامه‌شان وارد كنند.

وي افزود: تحقيقات اثبات كرده است كه اميد به زندگي آدم‌هايي كه سلامت معنوي را مدنظر قرار داده‌اند موجب افزايش طول عمر آنها 7 سال بيشتر از ساير افراد شده است.

مرندي اذعان داشت: دو سوم از دانشكده‌هاي پزشكي آمريكا چند واحد سلامت معنوي را در برنامه‌هاي درسي‌شان گنجانده‌اند. اما متأسفانه اين مبحث در كشور ما مظلوم مانده است.

مرندي ادامه داد: به دليل نگراني‌هايي كه براي طرح و اجراي سلامت معنوي در كشور وجود داشت اين مهم به فرهنگستان علوم پزشكي سپرده شد.

وي افزود: اين نگراني‌ها به دليل ورود افراد ديگر در مبحث سلامت معنوي و آسيب‌هايي مانند ورود برخي مسائل خرافي بود.

وي خاطر نشان ساخت: بر اين اساس فرهنگستان علوم پزشكي با مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) قرار است در اين زمينه فعاليت كند.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن