تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802708887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار/رئيس بيمارستان فوق‌تخصصي رضوي در گفت‌وگو با فارس خبر دادامضاي قرارداد براي ورود ۱۰ هزار بيمار افغان به كشور/ راه‌اندازي دهكده سلامت در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/رئيس بيمارستان فوق‌تخصصي رضوي در گفت‌وگو با فارس خبر دادامضاي قرارداد براي ورود ۱۰ هزار بيمار افغان به كشور/ راه‌اندازي دهكده سلامت در مشهد
رئيس بيمارستان فوق‌تخصصي رضوي گفت: با امضاي قراردادي كه از سوي انجمن خدمات سلامت ايران منعقد شده، قرار است سالانه ۱۰ هزار بيمار افغان وارد كشور شوند و خدمات درماني دريافت كنند و اين قرارداد احتمالاً تا سال آينده اجرايي مي‌شود.


سعيد عبدالحسيني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: انتخاب بيماراني از كشور افغانستان به دليل تقاضاي زياد آنها بوده است؛ از طرفي كشور افغانستان هم‌مرز و نزديك به ايران است و بيماران به راحتي مي‌توانند به كشور ورود داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه بيماران افغان تعرفه درماني ايران را قبول كرده‌اند، گفت: قرارداد ورود بيماران افغاني به كشور را امضا كرده‌ايم و احتمالاً تا سال آينده اجرايي مي‌شود. بيشترين خدماتي كه قرار است به اين بيماران ارائه شود در حوزه زنان و ناباروري، ارتوپدي، جراحي قلب، پلاستيك، چشم و بيماري‌هاي كودكان است.

عبدالحسيني گفت: همچنين قرار است از كشورهاي ديگري مانند عراق، تركمنستان، تاجيكستان، آذربايجان، امارات و عربستان نيز قراردادهايي مشابه منعقد شود اما به دليل اينكه حجم بيمار و تقاضايشان براي كشور ما كم است، فعلاً افغانستان در اولويت قرار دارد.

رئيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد، همچنين از راه‌اندازي دهكده سلامت در مشهد خبر داد و گفت: ‌طرح اوليه آن را ارائه داده‌ايم و وزارت بهداشت بايد آن را تأييد كند همچنين وزارت امور خارجه و كشور بايد هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهند چرا كه در واقع منطقه آزاد سلامت قرار است راه‌اندازي شود.

عبدالحسيني گفت: برنامه‌ريزي انجام داده‌ايم و اگر مقدمات كار تصويب شود به محض ابلاغ كار را شروع مي‌كنيم؛ هزينه راه‌اندازي دهكده سلامت برآورد نشده اما پيش‌بيني مي‌شود ظرف سه تا پنج سال آينده ايجاد شود.

اولين گواهينامه بين‌المللي اعتباربخشي در سلامت براي بيمارستان رضوي

عبدالحسيني در نشست خبري‌ كه به مناسبت دريافت گواهينامه بين‌المللي اعتباربخشي ACI از كشور كانادا برگزار شد، گفت: بيمارستان فوق‌تخصصي رضوي توانست اولين گواهينامه بين‌المللي اعتباربخشي را در سطح پلاتينيوم به عنوان اولين بيمارستان در خاورميانه و دومين بيمارستان در دنيا كسب كند.

وي افزود: يكي از نقاط ضعف درمان ما حضور كمرنگ سلامت بر بحث گردشگري است و چند سالي است كه با كمك وزارت بهداشت و انجمن خدمات سلامت ايران به دنبال ورود به بحث گردشگري رفته‌ايم.

عبدالحسيني ادامه داد: به همين منظور براي حضور در صحنه بين‌المللي نيازمند كسب گواهينامه‌هاي بين‌المللي بوديم كه توانستيم ظرف يك سال، اعتبارنامه بين‌المللي كيفيت و خدمات بيمارستاني را از كشور كانادا دريافت كنيم. با دريافت اين گواهينامه اولين بيمارستان در سطح خاورميانه و دومين بيمارستان در دنيا معرفي شده‌ايم.

رئيس بيمارستان رضوي گفت: بيمارستان فوق تخصصي رضوي تحت حمايت آستان قدس رضوي بالاترين امكانات تخصصي را ارائه مي‌كند و تاكنون 70 كنگره تخصصي در سطح جهان برپا كرده است و در ارزيابي ACI كانادا در زمينه تكريم بيماران تجهيزات پزشكي به روز، جراحي، ارائه دارو توانسته پس از كشور اسلواني رتبه اول را در منطقه در اولين حضور خود به دست آورد.

وي با اشاره به اينكه در بحث گردشگري سلامت بيمارستان رضوي به تنهايي جوابگوي بيماران نيست، گفت: به دنبال آن هستيم تا بيمارستان‌هاي متعددي را در سراسر كشور در اين عرصه فعال كنيم تا گواهينامه لازم را بگيرند و توريسم سلامت پذيرش كنند.

ورود دلالان به عرصه گردشگري سلامت

عبدالحسيني افزود: متأسفانه در حال حاضر شاهد ورود دلالان در عرصه توريسم سلامت هستيم اين افراد بيمار را به بهانه پذيرش در بيمارستان‌هاي تخصصي و مدرن به كشور مي‌آورند و با آنها قرارداد امضا مي‌كنند اما در واقع به بيمارستان‌هايي مي‌برند كه كيفيت لازم را ندارند و زماني كه دچار عوارض مي‌شوند سازماني جوابگوي آنها نيست و در نتيجه اين بيماران كيفيت ارائه خدمات را در كشور نامناسب ارزيابي مي‌كنند. ما به دنبال نظارت بر اين بخش هستيم.

رئيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي گفت: در زمينه نازايي، ارتوپدي، قلب، جراحي پلاستيك و چشم بيماراني را از كشورهاي تاجيكستان، ارمنستان، تركمنستان، اكراين، كويت، امارات، بحرين و عربستان را شاهد هستيم كه براي درمان به كشور مراجعه مي‌كنند.

وي افزود: بين 30 تا 50 بيمار خارجي ماهانه به بيمارستان رضوي مراجعه مي‌كنند كه با تعرفه درماني كشور ما درمان مي‌شوند كه اين مسئله نامعقولي است چرا كه نبايد همان ميزان كه به مردم يارانه مي‌دهيم با اين تفاوت ارز، به بيمار خارجي هم همان ميزان را هزينه كنيم در واقع هزينه درمان ما براي خارجي‌ها بسيار پايين است.

وي گفت: با سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت در حال رايزني هستيم تا هزينه‌ها به شكل رقابتي در بيمارستان‌هاي كشورهاي مختلف درآيد تا بيماران پس از مشاهده كيفيت بيمارستان‌ها آن را به راحتي در هر كشوري انتخاب كنند.

وي تحريم‌ها را در ارائه خدمات درماني اين بيمارستان بي‌اثر دانست و گفت: توانستيم با مشكلات مقابله كنيم به طوري كه كشورهاي اروپايي خودشان خواهان برپايي كنگره در ايران هستند.

عبدالحسيني ادامه داد: خدمات مختلفي در بخش جنرال CIP و VIP به بيماران داده مي‌شود كه هزينه يكساني دارد اما هتلينگ آنها متفاوت است؛ در اين زمينه تعداد تخت‌هاي ويژه براي بيماراني كه از شهرهاي مختلف به اين بيمارستان مراجعه مي‌كنند حدود 500 تخت است و در بخش VIP و CIP حدود 100 تخت را براي بيماران خارجي درنظر گرفته‌ايم.

عبدالحسيني با اشاره به اينكه گواهينامه اعتباربخشي كانادا هر سه سال تمديد مي‌شود، گفت: مشكلات حمل و نقل، دريافت ويزا و بحث تبليغات از مشكلات پيش روي گردشگري سلامت است اما با اين وجود به دنبال آن هستيم تا خدمات بهتري را براي اين متقاضيان ايجاد كنيم.

وي گفت: از اقداماتي كه قرار است انجام شود اين است كه هزينه‌هاي هتلينگ را كاهش دهيم، گردشگري را براي بيماران پس از درمان فراهم كنيم با اين وجود ما از برنامه عقب هستيم و اين اقدامات بايد سال‌ها قبل انجام مي‌شد.

وي گفت: گواهينامه بين‌المللي اعتبارسنجي كانادا با پرداخت هزينه خريداري نمي‌شود چراكه اگر اينچنين بود كشورهاي عربي زودتر آن را دريافت مي‌كردند؛ اين در حالي است كه استانداردهاي نامعتبري در اروپا وجود دارد كه با پول به راحتي خريداري مي‌شود نمونه آن يكي از استانداردها از كشور آلمان است كه ما در ارزيابي‌ها نامعتبر بودن آن را متوجه شديم.

به گزارش فارس، بيمارستان فوق تخصصي رضوي در مدت 7 سال از تاريخ راه‌اندازي آن توانسته به عنوان اولين بيمارستان در منطقه و دومين بيمارستان در دنيا درجه پلاتينيوم را دريافت كند.

سازمان اعتبارسنجي كانادا (ACI) در زمينه اعتباربخشي به خدمات بهداشتي درماني در سطح جهان فعاليت مي‌كند و با 55 سال سابقه مورد تأييد سازمان‌هاي بين‌المللي استاندارد است. تاكنون تنها يك بيمارستان در كشور اسلوواني توانسته بود در نخستين ارزشيابي به اين درجه نائل شود.

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن