تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815944371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرشته ای با نام فطرس چرا مجازات شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سلام گناه فرشته ای با نام فطرس چه بود که به خاطرش مجازات شد؟ آیا فرشتگان قادرند در حد حتی خیلی ناچیز و جزیی عصیان کنند ؟ آیا فرشتگان موجوداتی مختارند؟ اگر مختار نباشند که مجازاتشان عادلانه نیست؟ و اگر مختار باشند و قادر بر انجام خطا یا اشتباه یا گناه چگونه اداره ی بسیاری از امور حیاتی عالم (مثل واسطه ی وحی بودن تقسیم روزی ها گرفتن ارواح و قبض روح و ...) به دست آنهاست؟ لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر و التماس دعای فراوان به امید ظهور پاسخ : با سلام دوست محترم در مورد فطرس كه يكي از فرشتگان الهي است، روايات متعددي داريم كه مضمون و محتواي آن‏ها يك‏سان است. در روايتي مي‏خوانيم: فطرس فرشته‏اي بود كه گرداگرد عرش الهي در گردش بود و درباره دستوري از اوامر خداوند كوتاهي و سستي ورزيد. بالش به كيفر اين نافرماني چيده شد و به يكي از جزيره‏ها تبعيد گرديد. هنگامي كه امام حسين(علیه السلام) متولد شد، جبريل(علیه السلام) براي عرض تبريك به پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به سوي زمين فرود آمد و در راه با فطرس ديدار كرد. جبريل(علیه السلام) به وي پيشنهاد كرد، براي عرض تبريك و تهنيت، با او نزد پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) برود. هنگامي كه جبريل(علیه السلام) او را به حضور پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) برد، به امر پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، بالش را به بدن پاك امام حسين(علیه السلام) ماليد و سلامتی اش را بازيافت. عده‏اي از بزرگان معتقدند، داستان فطرس با آيات صريح قرآن كه ويژگي‏هاي فرشتگان را برشمرده، آن‏ها را بندگان مطيع و كريم و شايسته خداوند معرفي مي‏كند و از هر نوع سرپيچي و نافرماني پيراسته مي‏داند، سازگاري ندارد؛ پس بايد اين گونه روايات را نادرست شماريم؛ و به فرض درستي‏شان، بدان سبب كه نكته‏اي فراتر از ادراك ما دارند، بايد علمش را به اهلش يعني اولياي برگزيده الهي واگذاريم و خود را در فهم آن ناتوان بدانيم. در مقابل، عده‏اي بر اين باورند كه فرشتگان اصناف و درجه‏هاي گوناگونی دارند. گروهي مقرّبند و گروهي در درجه پايين‏تر جاي گرفته‏اند. آياتي كه هر گونه نافرماني و سرپيچي را از فرشتگان نفي مي‏كنند، به فرشتگان مقرب مربوط است. فطرس از فرشتگان مقرب نبود تا از هر نوع سركشي پيراسته باشد؛ به ويژه آن كه تخلّف و سرپيچي فطرس در برخي روايات كندي و سستي ورزيدن خوانده شده كه نوعي ترك اولي است نه گناه و عصیان. در مورد قسمت دوم سوال،به نظر مى رسد كه فرشتگان، از عقل محض آفريده شده اند. به خوبى ها و نيكى ها گرايش دارند و اين گرايش هم به طور جبرى صورت نمى پذيرد، بلكه از روى اختيار است؛ ولى اختيار و انتخاب در مورد آن ها چون با مانعى روبرو نيست، يك مسئله طبيعى و عادّى است؛ از اين رو انجام طاعات درباره فرشتگان، مطابق طبع و فطرت آنان است؛ ولى انسان گرچه داراى عقل است، بُعد مادّى و جسمى و خواص و ويژگى هاى حيوانى و تمايلات شيطانى در وجودش هست؛ از اين رو گرايش وى به خيرات و نيكى ها مواجه با تمايلات نفسانى و شيطانى است؛ بنابراين انتخاب و گزينش در انسان نياز به مجاهده با نفس دارد، و انسانى كه با نفس خويش مجاهده كند، بسيار ارزشمند بوده بر فرشتگان هم برترى مى يابد. بنابراين، فرشتگان موجودات مختارى هستند كه اختيار آن ها به خاطر مناسبت با فطرت سرشتشان، همواره در جهت نيكى و صلاح مى باشد. لذا اداراه امور حیاتی عالم از ناحیه ایشان مورد تهدید نیست. در صورت نیاز مجددا در خدمت شما هستم. موفق باشید. 056 مشاور : احمدي http://www.emammahdi.com/




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن