تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801501391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش قیمت دام زنده به دلیل آرام شدن نرخ دلار


واضح آرشیو وب فارسی::

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اعلام کرد که قیمت دام زنده در حال کاهش است. او به دلیل افزایش تولیدات دام و کاهش قیمت دلار این اطلاعات را ارائه داد.

افشین صدر دادرس گفت که قیمت دام زنده در مقایسه با انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری کاهش یافته است. به عنوان مثال، قیمت بره نر ۵۰ کیلویی آماده کشتار به ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان بر کیلو رسیده است، در حالی که قبلاً این قیمت به ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هم می‌رسید.



وی اظهار داشت که افزایش تولید دام و افزایش جمعیت دام به قیمت‌های کاهشی منجر شده است. این افزایش در عرضه دام، باعث کاهش قیمت‌ها شده و همچنین کاهش قیمت دلار نیز این فرایند را تقویت کرده است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور اعلام کرده است که به دلیل آرام شدن نرخ دلار، قیمت دام کاهش یافته است.

افشین صدر دادرس در پاسخ به تأثیر نوسانات نرخ دلار بر قیمت دام زنده سبک، توضیح داد که محصولات مانند داروها، واکسن‌ها و مکمل‌ها به دلار ترجیحی وابسته نیستند و با تغییرات نرخ دلار، قیمت آنها نیز تغییر می‌کند. او همچنین اشاره کرد که چوپان‌های افغانستانی که در کشور فعالیت می‌کنند، درآمد خود را به کشورشان به صورت دلاری ارسال می‌کنند، بنابراین افزایش نرخ دلار باعث افزایش هزینه تمام شده تولید دام می‌شود.

او ادامه داد که در فصل اول سال، دام‌ها از مراتع و مزارع برای تغذیه استفاده می‌کنند، اما در فصل دوم سال، نیاز به تغذیه دستی دام‌ها وارد می‌شود.

دادرس همچنین به اهمیت ثبت تعاونی‌ها در سامانه بازارگاه اشاره کرد و امیدوار است که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط تشکل‌ها، این مشکل بزودی حل شود و موانع جلوی جهش تولید در سالی که مردم در آن مشارکت دارند، برطرف شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن