تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808234609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصیل در ترکیه یک موقعیت طلایی


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه اکثر افراد به دنبال کشوری هستند که بتوانند در آن پیشرفت شغلی و تحصیلی داشته باشند. در میان طرفداران مهاجرت همیشه نام ترکیه به عنوان کشوری که موقعیت‌های مناسبی برای اقشار مختلف فراهم می‌کند به گوش می‌رسد.

در این مطلب قصد داریم کمی در مورد موقعیت‌های تحصیلی و در کل اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه‌های کشور ترکیه صحبت کنیم. مزایا و معایب تحصیل در کشور ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا ترکیه می‌تواند برای ادامه تحصیل دانشجویان کشوری مناسب باشد یا خیر.

در مورد اقامت پس از تحصیل و موقعیت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی صحبت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم کامل‌ترین اطلاعات ممکن را در اختیار شما قرار دهیم.



سطح آموزش و دانشگاهی ترکیه

در بین کشورهای خاورمیانه شاید بالاترین کیفیت دانشگاه‌ها از نظر آموزش و تربیت دانشجویان بین‌المللی توسط کشور ترکیه ارائه می‌شود. دانشگاه‌های ترکیه مزیتی دارند که کمتر می‌توان در دانشگاه‌های کشور خودمان و حتی کشورهای همسایه نظیر آن را دید.

سیستم دانشگاهی ترکیه به طوری برنامه‌ریزی شده که بیشتر به تربیت نیروی حرفه‌ای و کارآمد توجه می‌کند تا این‌که بخواهد به لحاظ تئوری به دانشجویان در زمینه‌های متنوع آموزش دهد. درواقع فرقی نمی‌کند که شما در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید. پس از فارغ‌التحصیل شدن از مقطع خود می‌توانید به راحتی در رشته‌های مرتبط شغلی را برای خود انتخاب کنید و آن را به بهترین نحو انجام دهید.

تحصیل در مقطع کارشناسی

پس از اخذ مدرک دیپلم ۱۲ ساله می‌توان برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه اقدام کرد. همان‌طور که در بالا گفته شد شما در دوره کارشناسی عمیق‌ترین و اصولی‌ترین مفاهیم مربوط به رشته خود را خواهید آموخت تا به معنای واقعی به کارشناس رشته‌تان تبدیل شوید.

مقطع کارشناسی ارشد

شما می‌توانید بعد از اتمام دوره کارشناسی وارد تحصیلات تکمیلی شوید و در مقطع فوق لیسانس اطلاعاتی را که در مرحله قبل کسب کردید ارتقا دهید. دانشجویان معمولا زمانی مقطع کارشناسی ‌ارشد را انتخاب می‌کنند که قصد ادامه تحصیل تا مقطع دکترا نیز داشته باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ‌ارشد در ترکیه می‌تواند انتخابی مناسب برای رفتن به مقطع بالاتر باشد. همچنین شما می‌توانید با فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌های بین‌المللی و اخذ مدارک معتبر دانشگاه‌های ترکیه برای مقطع دکترا و نیز استخدام در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به راحتی اقدام کنید.

تحصیل در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه‌های ترکیه به مانند مقاطع قبلی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. معمولا افرادی که کارشناسی ارشد خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند در مقطع دکترا مشغول به تحصیل و تحقیق می‌شوند.

شما می‌توانید با فعالیت‌هایی که در حوزه پژوهش انجام می‌دهید از دانشگاه خود حقوق دریافت کنید. دانشجویان مقطع دکترا معمولا با اساتید خود همکاری‌هایی را انجام می‌دهند و همچنین قراردادهای کاری را با دانشگاه‌های خود امضا می‌کنند.



بورسیه های تحصیلی دانشگاه های ترکیه

یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌های کشور ترکیه که کمتر از آن صحبت می‌شود بورسیه‌های دانشگاه‌های آن است. برخی از دانشگاه‌های ترکیه به دانشجویانی که به لحاظ تحصیلی و علمی در سطح قابل قبولی هستند بورسیه‌هایی در قالب تخفیف در شهریه و یا کمک هزینه‌ زندگی اعطا می‌کنند. اگر شما کشور ترکیه را برای ادامه ‌تحصیل انتخاب کرده‌اید می‌توانید برای مدیریت هزینه‌های زندگی خود از بورسیه‌ دانشگاه‌های آن استفاده کنید.

اشتراکات فرهنگی و اعتقادی

از چالش‌هایی که برای تمام دانشجویان بین‌المللی به وجود می‌آید دوری از خانواده و شرایط اجتماعی است که در آن بزرگ شده‌اند. کشور ترکیه به دلیل داشتن فرهنگی بسیار نزدیک به کشور ما و همچنین داشتن عادات غذایی مشابه این چالش را برای دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه کمی آسان‌تر می‌کند.

مدارک بین المللی معتبر

مدارکی که توسط دانشگاه‌های ترکیه به دانشجویان فارغ‌التحصیل اعطا می‌شود در سراسر جهان اعتبار دارد. این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در دنیا مدارک صادر شده از دانشگاه‌های ایران را قبول ندارند و شما برای ادامه تحصیل در آن دانشگاه‌ها به مشکل برمی‌خورید.

برای مثال شما می‌توانید در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های ترکیه فارغ‌التحصیل شوید و با آن مدرک برای مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا اپلای کنید.

اقامت کاری و اخذ پاسپورت ترکیه

یکی از مزیت‌هایی که تحصیل در کشور ترکیه دارد این است که شما پس از فارغ التحصیل شدن می‌توانید با پیدا کردن شغل ویزای خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهید. اگر شما پنج سال به صورت قانونی در ترکیه کار کنید و مالیات پرداخت کنید می‌توانید پاسپورت این کشور را دریافت کرده و به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید.

هزینه های زندگی نزدیک به ایران

یکی از نکاتی که باعث می‌شود بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور از این ایده صرف‌نظر کنند هزینه‌های بسیار بالای تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی است. در این مورد نیز کشور ترکیه می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. به این دلیل که شما می‌توانید با هزینه‌هایی نسبتا نزدیک به زندگی در ایران به تحصیل و زندگی در ترکیه مشغول شوید.



سخن پایانی

مهاجرت به ترکیه و تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های آن می‌تواند یک انتخاب مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای دانشجویانی باشد که می‌خواهند در یک دانشگاه بین‌المللی تحصیل کنند. شما می‌توانید با هزینه‌های مشابه به تحصیل در ایران در دانشگاه‌هایی با رنگینگ قابل قبول تحصیل کنید.

کشور ترکیه به دلیل دارا بودن اشتراکات فرهنگی و اعتقادی بسیار نزدیک با کشور می‌تواند از نظر زندگی نیز برای ما ایرانی‌ها بسیار مناسب باشد. از نظر هزینه‌ای نیز شما تقریبا برای زندگی در ترکیه و تحصیل در دانشگاه‌های آن باید مقدار مشابهی نسبت به ایران را در نظر بگیرید.

در کنار تمام مزیت‌های گفته شده شاید بهترین ویژگی مثبتی که اقامت در کشور ترکیه دارد پاسپورت معتبر آن است. شما بعد از تحصیل و یافتن شغل می‌توانید در کشور ترکیه اقامت کنید و بعد از پنج سال پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.

به دانشجویان عزیز پیشنهاد می‌شود برای تحصیل در ترکیه از افراد یا موسسه هایی کمک بگیرند که در این زمینه تخصص و سابقه دارند. از موسساتی که مشاوره تخصصی در این زمینه ارائه می‌دهد می‌توان به آرال گام اشاره کرد. همچنین توصیه می‌شود مراقب کلاهبردارانی که در کمین افراد ناآگاه نیز هستند باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2645]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن