تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798043237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه هایی برای کتاب خوان شدن


واضح آرشیو وب فارسی::




این روزها شاید خرید کتاب جزو اولویت­هایمان نباشد. البته کسانی هستند که کتاب می‌خرند و در گوشه اتاق‌شان می‌گذارند یا اگر هم به سراغش بروند، به بهانه اینکه حوصله‌شان سر می‌رود، کتاب را کنار می‌گذارند. حتی بهانه بعضی‌شان هم این است که حوصله بیرون آمدن از خانه را ندارند. مجموعه فیدیبو امروز می‌خواهد از خرید کتاب بگوید، اما نه اینکه رخت بیرون بپوشید و بزنید به دل کتابفروشی‌ها. بلکه با استفاده از اپلیکیشن کتاب فیدیبو می‌توانید کتاب‌تان را آنلاین بخرید. حالا می‌خواهد کتاب چاپی باشد یا الکترونیکی.

هدفتان را از مطالعه پیدا کنید

قبل از خرید کتاب و مطالعه‌اش از خودتان بپرسید که خواندن این کتاب چه فایده‌ای برایتان دارد. تا آن‌جایی که می‌دانیم، بیشتر مردم یا به خاطر لذت بردن یا به خاطر آگاهی بیشتر مطالعه می‌کنند. حالا شاید بپرسید که این چه کمکی می‌تواند کند؟ اگر هدفتان را مشخص کنید، کتاب‌هایی که لازم ندارید را دیگر مجبور نیستید مطالعه کنید. آن‌وقت کتاب‌هایی می‌ماند که واقعا ارزش خواندن دارند و باید برایشان وقف بگذارید. اصلا اگر هدف‌تان مشخص باشد، انگیزه‌تان برای خرید کتاب بیشتر می‌شود و از طرفی هم مصمم‌تر خواهید شد تا کتاب‌تان را سریع‌تر تمام کنید.

موضوع مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید

کتابی بخوانید که برای خواندنش شب و روز نمی‌شناسید. اصلا برای اینکه خواندن آن را تمام کنید، دیگر حاضر نیستید هیچ کار دیگری انجام دهید. حالا کتاب مورد علاقه‌تان می‌تواند درباره نجوم باشد، یا یک کتاب تاریخی یا سیاسی یا یک رمان عاشقانه یا داستان‌های کوتاه در ژانرهای مختلف.

فقط در هنگام خرید کتاب به علاقه‌تان توجه کنید. اصلا کتابی بخرید که آن‌قدر موضوعش برایتان جالب باشد تا با ولع برای دوستان‌تان تعریف کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم موضوعات دیگر را هم انتخاب کنید تا شاید مزاجتان عوض شود یا حتی به موضوعی که فکرش را نمی‌کنید علاقه‌مند شوید. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که ممکن است دوستان‌تان کتاب مورد علاقه خودشان را به شما معرفی کند. اما سلیقه شما کجا، سلیقه آن‌ها کجا؟ پس بهتر است بگردید موضوع علاقه‌تان را پیدا کنید.

با کتاب‌های ساده شروع کنید

مگر از همان کودکی‌تان کتاب‌های سنگین به شما می‌دادند؟ نه، اول کتاب‌های ساده‌ای مطالعه می‌کردید و کم کم توانستید کتاب‌های حجیم‌تری بخوانید. الان هم اگر بعد از سال‌ها می‌خواهید به خواندن کتاب علاقه‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم از کتاب‌های ساده یا داستان‌های کوتاه شروع کنید، نه کتاب‌های سنگین چند جلدی.

بعضی از صفحات را نخوانید

شاید تصورتان این است که تک تک صفحات یک کتاب را باید بخوانید و اگر صفحه‌ای جا بماند، احساس بدی بهتان دست می‌دهد. اما اصلا این‌طور فکر نکنید. یعنی لازم نیست تمام صحفات کتابی که تهیه کردید را مطالعه کنید. مگر تمام جملات یک کتاب مفید است؟ پس بعد از خرید کتاب اگر می‌خواهید از کتاب خواندن لذت ببرید یا اطلاعات به دست بیاورید، لازم نیست سخت بگیرید. یعنی صفحه‌ای که نمی‌خواهید را ورق نزنید و سراغ بخش بعدی کتاب بروید.



شنبه نمی آید که نمی آید

گفتنش راحت است. اما باید از عقب انداختن مطالعه دست بردارید. یعنی اگر می‌خواهید کتاب خوان شوید، حتما روزی 1 صفحه هم که شده، باید کتاب به دست بگیرید و بخوانید. حالا می‌خواهد کتاب چاپی باشد یا کتاب الکترونیکی. اما امان از دست بعضی‌ها که هر کاری می‌خواهند انجام دهند، آن را به شنبه می‌اندازند.

مطالعه کتاب را بخشی از روتین زندگی‌تان قرار دهید

اگر مطالعه کتاب برای‌تان مهم است، دیگر مهم نیست که چه قدر درگیر کارهای روزمره‌تان هستید. باید زمانی را برای آن خالی بگذارید و این کار را انجام دهید، آن‌وقت است که دیگر برای مطالعه کتاب عذاب نمی‌کشید.

هر زمان راحت بودید کتاب بخوانید

در بسیاری از سایت‌های انگلیسی‌زبان می‌گویند که قبل از خواب باید کتاب بخوانید، اما مطالعه مگر شب و روز دارد؟ هر زمان که راحت بودید می‌توانید مطالعه کنید؛ صبح، عصر، شب. اصلا یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن کتاب فیدیبو همین است که زمان نمی شناسد.

کتاب صوتی گوش کنید

برای کسانی که خواندن کتاب را از هر کار دیگری سخت‌تر می‌بینند، یک پیشنهاد دیگر داریم؛ کتاب صوتی. پیش‌تراز مزایای کتاب صوتی گفتیم که چه قدر می‌تواند جذاب باشد.

حرف آخر

در مقاله امروز بعضی از توصیه‌هایی برای کتاب خوان شدن را بررسی کردیم تا علاقه شما را به خواندن کتاب بیشتر کند. نکات کلیدی بسیار زیادی وجود دارد، اما اگر همین نکات مقاله امروز را هم انجام دهید، باز هم می‌توانید یک قدم به خرید کتاب و مطالعه‌اش نزدیک‌تر شوید.


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2561]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن