تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798150324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه های مهم برای حفظ ایمنی در رانندگی هوای برفی


واضح آرشیو وب فارسی::

توصیه های مهم برای حفظ ایمنی در رانندگی هوای برفی

رانندگی کردن در جاده های برفی نیازمند دقت و توجه زیادی است. میزان لغزندگی جاده ها در هنگام بارش چند برابر می‌شود که همین موضوع اهمیت مهارت رانندگی را چندین برابر می کند. اگر دوست دارید که به راحتی از تمامی مهارت های لازم برای رانندگی در شرایط سخت برخوردار شوید، حتما باید بیشترین تلاش ممکن در این زمینه را انجام دهید.
البته رانندگی کردن در چنین شرایطی قواعد و اصول خاص خود را دارد که فرد باید برای انجام آن از راهکارهای مختلفی استفاده کند. در این مطلب سعی داریم تا شما را با انواع مختلف راهکارها برای رانندگی در هوای برفی آشنا کنیم تا با دید کامل و حرفه‌ای به سراغ آن برویم.



توصیه های لازم در هنگام رانندگی در روزهای برفی

همه ما روزهای سرد و برفی را در طول زمستان ها تجربه می کنیم که هر کدام از این روزها یادآور لحظات زیادی برای ما هستند. به طور کلی رانندگی کردن در این روزها شرایط خاص خود را دارد که هر کس باید با این شرایط هماهنگ باشد. برای آگاهی بیشتر شما در این زمینه هر کدام از این توصیه ها را به صورت ویژه بررسی می کنیم.

زمستان جذابیت خاص خود را دارد و افرادی هستند که در تمام طول سال منتظر زمستان و روزهای برفی آن هستند تا آماده سفر شوند و از زمستان لذت ببرند. سفر زمستانی خطرات خاص خود را دارد و در طول سفر با ماشین باید مشکلات و موانع زیادی را پشت سر بگذارید تا خاطره ای تلخ برای شما ثبت نشود و سفر خوشی داشته باشید.
اگر می خواهید یا نیاز دارید با وسیله نقلیه شخصی خود در زمستان سفر کنید، در این مقاله نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم که با رعایت آن‌ها می‌توانید امنیت خود و هم سفر هایتان را تضمین کنید و بدون نگرانی از سفر خود لذت ببرید.

بررسی شرایط خودرو قبل از حرکت

معمولا در روزهای برفی ممکن است مسئاله یخ زدگی برای رادیاتور به وجود بیاید که همین موضوع باعث روشن نشدن ماشین خواهد شد. همچنین احتمال آسیب به سایر قسمت های خودرو وجود دارد که بهتر است همه چیز را به صورت دقیق و حرفه ای چک کنید. تمامی تجهیزات زمستانی لازم مثل زنجیر چرخ و پتو را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. اگر احتیاط لازم را در این زمینه نداشته باشید ممکن است که در جاده و طول مسافرت گرفتار شوید. بهتر است که حتما همه این موارد را جدی بگیرید و به صورت دقیق رعایت کنید.



البته قابل ذکر است که استفاده از محصولات و ضد یخ های با کیفیت بسیار ضروری است و باید حتما قطعات خودروی شما کیفیت و تحمل همچنین سفر هایی را داشته باشد. سوالی که این میان پیش می‌آید لوازم یدکی با کیفیت و اورجینال را از کجا بخریم؟! برای پاسخ به شما باید بگوییم که فروشگاه اینترنتی تابان پارت  با ارائه محصولات اورجینال شما را در این مسیر یاری می‌کند خرید لوازم یدکی اصلی کیا می‌توانید از این فروشگاه دیدن فرمایید. همچنین توجه داشته باشید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:

  • کارت ماشین
  • کارت معاینه فنی
  • گواهینامه
  • بیمه شخص ثالث

رعایت سرعت خودور در طول رانندگی

شاید یکی از خطرناک ترین کارها در جاده های لغزنده رانندگی با سرعت بالا باشد. به طور کلی دلیل بسیاری از تصادفات و آسیب‌ها در روزهای برفی همین مورد بوده است. توجه کنید که در هنگام بارش برف سطح جاده لغزنده شده و احتمال سر خوردن ماشین بسیار زیاد است.
بر همین اساس شما باید سرعت خود را تا جایی که امکان دارد کم کنید. در چنین وضعیتی مسلما سرعت پایین شما باعث می شود تا میزان امنیت در طول سفر بیشتر شود و با خیال راحت به مسیر خود ادامه دهید.

تمامی قطعات خودرو را قبل از حرکت بررسی کنید

اگر قصد سفر و جابجایی در روزهای برفی را دارید، حتما باید تمامی قطعات یدکی مهم در ماشین را بررسی کنید. به طور کلی وجود یک یا چند قطعه خراب می تواند شما را در جاده نگه دارد. اگر برای شما ممکن است حتما لوازم یدکی هیوندای را از نمایندگی های معتبر در این زمینه تهیه کنید تا مشکلات در این زمینه به کمترین حد خود برسد.
اگر برای شما ممکن است حتما چراغ مه شکن را بر روی ماشین نصب کنید تا در صورت لزوم از آن بهره ببرید. داشتن قطعات یدکی سالم بخش مهمی از عملکرد درست خودرو را نشان می دهد پس آن را جدی بگیرید و از بهترین راهکارها برای آن استفاده کنید. برخی مهم ترین مواردی که باید بررسی کنید عبارت‌اند از:

  1. چک کردن سالم بودن باتری خودرو
  2. تست بخاری ماشین
  3. برف پاک را بررسی کنید
  4. تعدادی بطری آب و ضد یخ همراه خود داشته باشید
  5. آینه ها را تنظیم کنید و در صورت ایراد آن ها را تعویض کنید
  6. چراغ های جلو، عقب و مه شکن را حتما تست کنید


میزان باد چرخ ها باید مناسب باشد

تنظیم بودن باد لاستیک ها اهمیت بسیار زیادی در روزهای برفی دارد که حتما باید آن را جدی بگیرید. کم بودن باد تایرها می تواند مشکلات زیادی را به بار آورد و احتمال لغزندگی را افزایش می دهد. همچنین این مشکل مسائل دیگری همچون اصطکاک چرخ ها را به دنبال خواهد داشت.
به صورت کلی هر چقدر که باد چرخ ها کمتر باشد، میزان از بین رفتن عاج لاستیک ها نیز بیشتر از حد استاندارد خود خواهد بود. اگر شما باد لاستیک را به خوبی چک کنید، مسلما مشکلات احتمالی به کمترین حد خود خواهد رسید.با توجه به موارد گفته شده بهتر است که در وهله اول این موضوع را به صورت دقیق و حرفه ای چک کنید.

از سبقت گرفتن بپرهیزید

شاید یکی از بزرگترین خطاها در روزهای برفی، سبقت گرفتن باشد که مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. با توجه به لغزندگی سطح جاده به هیچ عنوان نباید برای گرفتن سبقت عجله کنید. از آنجایی که برای سبقت گرفتن باید سرعت خود را بیشتر کنید، احتمال برخورد شما به سایر ماشین ها و تصادف وجود خواهد داشت.
در چنین وضعیتی بهترین کار ممکن این است که سبقت گرفتن در روزهای برفی را فراموش کنید و به رانندگی عادی خود بپردازید. بیشترین دلایل تصادف در روزهای برفی مربوط به همین مورد است پس آن را جدی بگیرید و از انجام آن در شرایط خاص دوری کنید.

با دنده سنگین حرکت کنید

زمانی که جاده برفی و سر است، بهترین راه برای حرکت کردن این است که حتما از دنده سنگین حرکت کنید. در هنگام رانندگی در این شرایط بهتر است که به هیچ عنوان دنده را خلاص نکنید. در صورتی که ماشین به حالت خلاص باشد، احتمال لیزخوردگی چند برابر خواهد شد. زمانی که شما با دنده های سنگین مثل یک و دو رانندگی می کنید، کنترل کامل ماشین را در اختیار خواهید داشت. با توجه به شرایط ویژه ای که در این بخش وجود دارد، حتما این توصیه را جدی بگیرید و راهکارهای لازم برای آن را ارائه دهید.

حفظ آرامش زمانی که خودرو سر می‌خورد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام رانندگی در هوای برفی رعایت کنید، حفظ اعتماد به نفس و آرامش خود است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که خودرو شما شروع به سر خوردن می‌کند. اگر این اتفاق برایتان افتاد، آرامش خود را حفظ کنید و از ترمز کردن به یکباره جلوگیری کنید. زمانی که شما به یکباره پدال ترمز را فشار می دهید، امکان سر خوردن بیشتر خودرو مهیا خواهد شد. که در صورت نا مناسب بودن چرخ ها و کیفیت بد آن ها این وضعیت بدتر خواهد شد. برای خرید لوازم یدکی اورجینال از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی تابان پارت خرید نمایید تا با خیالی راحت سفر کنید. 



با توجه به حساسیت بالای این موضوع بهتر است که برای آن برنامه ویژه ای داشته باشید. یک راننده موفق در صورت سر خوردن دنده را به آرامی سنگین می کند تا کم کم خودرو به حالت ایستاده درآید. شما می توانید با انجام تمامی این روش ها، به خوبی در روزهای برفی رانندگی کنید و به برنامه های روزانه خود برسید.
توجه کنید که به کاهش ضریب اصطکاک تایر ها با جاده میزان تسلط و منترل و توقف در جاده های یخبندان و برفی مشکل است و حتما باید موارد بالا را رعایت کنید تا خدایی نکرده تصادف نکنید و به خوبی سفر خود را به پایان برسانید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن