تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798587961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی فکر می‌کنند در دست‌شویی‌مشترک، ایدز می‌گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: برخی فکر می‌کنند در دست‌شویی‌مشترک، ایدز می‌گیرند
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش مفصل به قلم دو خبرنگار ایرانی خود به شیوع ایدز در ایران پرداخته است.
آفتاب‌‌نیوز : در این گزارش آمده است: در محله‌ای فقیرنشین در شرق تهران که با معتادها و فروشندگانش شناخته شده، عاطفه عظیمی نشسته و قطره قطره از هر عابر نگران خون می‌گیرد.


او یک روانشناس است و در نیمکتی که روی آن به فارسی و انگلیسی همه را دعوت به انجام آزمایش ایدز کرده، کار می‌کند. اما نگرانی‌های او و گروهش فقط مربوط به کسانی که سوزن هروپین را وارد بدن خود می‌کنند نیست؛ در ایران بخش زیادی از عفونت‌های HIV به علت رابطه جنسی است و حتی مسئولان می‌گویند بسیاری از جوانان به این ویروس آلوده شده‌اند اما خبر ندارند.


به همین دلیل مدتی است که برخی افراد تابوهای روابط‌جنسی در ایران را به چالش کشیده‌اند و از رابطه جنسی امن، آموزش رابطه جنسی و آزمایش‌های مخصوص HIV حرف زده‌اند.


محبوبه زینعلی یک زن مبتلا به ایدز که در تهران زندگی می‌کند، دراین‌باره می‌گوید: همه دید بدی نسبت به این بیماری دارند، آنها فکر می‌کنند حتی اگر جایی که من دست‌هایم را می‌شویم، دست‌هایشان را بشویند به ویروس ایدز مبتلا می‌شوند.


بر اساس تخمین دولت ایران ۶۶ هزار نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران به ایدز مبتلا هستند و ۳۰ هزار نفر از آنها از این بیماری خود خبر هم ندارند. در مقایسه با ایران در ایالت متحده آمریکا ۱.۱ میلیون نفر درگیر ایدز هستند و از هر ۷ نفر یک نفر در این کشور از بیماری خود خبر ندارد.


پروین افسر کازرونی، رییس اداره ایدز وزارت بهداشت در این باره گفت: بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به HIV در ایران ۲۱ تا ۳۵ ساله هستند، این گروه سنی ۲۸ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند. 


به گزارش خبرآنلاین؛ از سویی تعداد کسانی که از طریق رابطه جنسی به ایدز مبتلا شدند هم در ایران روبه افزایش است. محمد مهدی گویا معاون وزیر بهداشت ایران گفت: 5 یا ۶ سال پیش میزان ابتلا به ایدز از طریق رابطه جنسی ۱۶ تا ۱۷ و حداکثر ۲۰ درصد بود. الان در برخی استان‌ها این آمار به ۴۰ درصد رسیده است. این یک هشدار برای ما، مردم و مسئولان است.


عادت‌های اجتماعی نقش مهمی در افزایش عفونت‌های HIV دارند، فقط گاهی والدین با فرزندانشان درباره رابطه جنسی صحت می‌کنند و مدارس هم به مقدار کمی مسائل جنسی را آموزش می‌دهند.


در واقع دید مردم ایران هم به ازدواج در حال تغییر است. محمد مهدی لبیبی یک استاد جامعه‌شناسی در ایران رابطه گفت: ۶۰ درصد طلاق‌ها در ایران به علت نارضایتی از رابطه جنسی است. وقتی یک نفر از رابطه جنسی خود ناراضی باشد بیرون از ازدواج به دنبال چنین چیزی می‌گردد و این روابط پنهان احتمال آلوده ویروس‌های مختلف شدن را افزایش می‌دهد.


امروز، دولت ایران ۱۰هزار بیمار درگیر ایدز را درمان می‌کند، این ویروس سیستم ایمنی بدن را به طور کلی نابود می‌کند و هزینه درمان هر بیمار مبتلا به آن برای دولت حدود ۱۶هزار دلار است.


از سویی جامعه ایران افراد، مخصوصا زنان مبتلا به HIV را طرد می‌کند، نجمه باباگل که با این زنان کار می‌کند در این رابطه گفت: بسیاری از زنان در اینجا سرپرست خانواده خود هستند و متاسفانه کار پیدا نمی‌شود. هنگامی راز بسیاری از مبتلایان به ایدز در محل فاش می‌شود آنها را رد می‌کنند. باید بگویم این تبعیض بزرگترین مشکلی است که آنها با آن روبرو هستند.


خسرو منصوریان، رییس گروهی که در شرق تهران از مردم خون می‌گیرد در رابطه با راه حل این مسئله گفت: آموزش رابطه جنسی و درک بیشتر می‌تواند این مشکل را حل کند. آموزش رابطه جنسی باید از مهدکودک شروع شد، هر کودک باید دانش کاملی از ویژگی‌های جنسی داشته باشد تا بتواند از خودش مراقبت کند. آنها همچنین باید توانایی نه گفتن خود را افزایش دهند.


گویا، معاون وزیر بهداشت ایران هم با آموزش روابط جنسی به جوانان موافق است: جوانان ما باید در مدارس مسائل جنسی را یاد بگیرند، پیشگیری بسیار راحت‌تر از درمان است.


منبع: ای پی/ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷/ ترجمه: نیو صدر








۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن