تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798963058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردمی کردن کارها یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چمران در همایش روز ملی ارتباطات:
مردمی کردن کارها یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است

گفتگو با مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران


شناسهٔ خبر: 3662698 - چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
جامعه > شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیروزی در جنگ تحمیلی نتیجه برقراری ارتباط با مردم و مردمی کردن کارها بود گفت: مردمی کردن کارها یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است. به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دومین همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با تبریک این روز ،گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دستگاهها امکان داشتن ارتباط مستقیم با مردم را ندارند این روابط عمومی ها هستند که این وظیفه مهم را بر عهده دارند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: امروز هیچ کاری بدون مشارکت عموم مردم قابل انجام نیست و این موضوع را تجربه های متعدد در کشور نشان داده است.

چمران با اشاره به تجربه جنگ تحمیلی و تشریح نقش ارتباطات مردمی گفت: جنگیدن و دفاع مقدس کار ساده ای نبود که تنها یک دستگاه قادر به انجام آن باشد چرا که پای جان انسانها در میان بود.

وی تاکید کرد: آنچه که موجب پیروزی در آن شرایط سخت که تمامی دنیا بر علیه ایران بودند شد این بود که با برقراری ارتباط خوبی با مردم، مردم به صحنه آمدند و به دفاع از کشورشان پرداختند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: در شرایط کنونی هم می توان با برنامه ریزی صحیح و مناسب ، مردم را در موضوعاتی همچون از بین بردن آسیب های اجتماعی به عرصه آورد و به نتایج موفقیت آمیز دست یافت.

چمران در بخش دیگری از سخنانش به عصر اطلاعات اشاره کرد و گفت: امروز دنیا، دنیای اطلاعات است و روابط عمومی ها در چنین زمانی به عنوان معدن اطلاعات به شمار می روند.

وی ادامه داد: آیا در زمان انفجار اطلاعات که انسان ها را در بسیاری از مواقع دچار سردرگمی می کند روابط عمومی ها می بایست به انتقال تمامی اطلاعات بپردازند و یا باید شیوه ای دیگر را برگزینند؟.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انتشار تمامی اطلاعات موجب ایجاد پریشانی و تشویش افکارعمومی می شود، تصریح کرد: اگر در طول روز صدها اطلاعات به مدیری داده شود در برخی مواقع آن مدیر از کسرت اطلاعات گریزان می شود و این موضوع در خصوص مردم نیز صادق است.

چمران تاکید کرد: هرچند رسانه ها انعکاس تمامی اطلاعات را به عنوان امتیاز طلقی می کنند اما این شیوه درست به نظر نمی رسد و در این زمان است که جایگاه "پایش اطلاعات" برای انعکاس موضوعی مهم تر از انفجار اطلاعات به نظر می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مدیریت شهری و نقش ارتباطات در این حوزه اشاره کرد و گفت: تاکنون در کشور در خصوص شوراها کمتر صحبت شده است و اطلاع رسانی کمی در این خصوص انجام شده است.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: علت مراجعات گسترده مردم به شوراها نیز همین موضوع است که به دلیل آشنایی کم مردم با وظایف شوراها، تمامی اتفاقات را به شوراها نسبت داده و به این نهاد مراجعه می کنند.

چمران ادامه داد: شوراها از دو جهت شناخته نشده اند به همین دلیل مظلوم واقع شده اند که یکی از این موضوعات در خصوص سپردن وظایف تعریف شده در قانون به شوراها است.

وی اظهار داشت: برخی از مسئولین بر این تصورند که اگر وظیفه ای بر عهده شوراها گذاشته شود از حوزه قدرت آنها کاسته می شود بنابراین شرایط تحقق این موضوع را فراهم نکرده اند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: این موضوعی است که روابط عمومی ها می توانند با بررسی در منابع مختلف از قرآن تا قانون اساسی و در نهایت قوانین مجلس شورای اسلامی آن را تبیین کرده و با عملکرد خود به شوراها کمک کنند.

چمران اظهار داشت: البته مشکلات و کمبودهایی نیز وجود دارد که باید توسط دولت برطرف شود که امیدواریم با قول مساعدی که رئیس جمهور در این خصوص داده است این کاستی ها در دولت و سپس مجلس شورای اسلامی برطرف شود.

وی در ادامه به دیگرحوزه ناشناخته شوراها و مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: امروز در شهر دستگاههای متعددی همزمان با شوراها و شهرداری ها همچون سازمان های آب، برق ، مساجد، میراث فرهنگی در حال فعالیت هستند که برای انجام بهتر مسئولیت ها نیاز به ارتباط گسترده با یکدیگر دارند که در چرخه وظیفه روابط عمومی می گنجد و امیدواریم که بتوانند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگر به سختی کار روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی و اصولا انجام کارهای فرهنگی کار سختی است و شاید بتوان گفت این کار در کشور ما سخت تر است.

چمران تصریح کرد: علی رغم کشورهای صنعتی که غالبا نگاهی ابزاری به انسانها دارند در ایران بیشتر با روان و روح انسانها توجه می شود و در چنین شرایطی است که کار روابط عمومی ها سخت تر می شود.

وی در پایان اعلام کرد : ما آماده ایم تا شوراها در سرتاسر کشور بتوانند این ارتباط انسانی را بهتر و بیشتر برقرار کند. 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن