تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823923159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شروع ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۵ اردیبهشت/ ثبت‌نام متولدان نیمه دوم سال منوط به صدور مجوز جدید


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی اواسط اردیبهشت به استان‌ها ابلاغ می‌شود. والدین دانش‌آموزان شش سال تمام می‌توانند از ۱۵ اردیبهشت برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس اقدام کنند. این سال، ثبت‌نام دانش‌آموزان برای کلاس اولی‌ها از طریق سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد و این فرآیند از اواسط اردیبهشت آغاز می‌شود.



با توجه به اظهارات وی، ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی پس از امتحانات خردادماه انجام می‌شود. وی به تجربه موفقی که سال گذشته از اواخر اردیبهشت ماه در پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام شد اشاره کرد و بیان کرد که امسال، با رعایت اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش، اولویت اصلی این است که تقویم اجرایی زمانبندی شود تا برنامه‌ریزی آموزشی در مدارس در طول تابستان صورت گیرد. از این رو، فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام از ۱۵ اردیبهشت ماه شروع می‌شود. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش‌نیاز ثبت‌نام را "سنجش" نوآموزان بعد از ورود به دبستان دانست و اعلام کرد که تقریباً ۹۰۰ هزار نفر از افرادی که ۶ سال آنها تمام شده، در مهرماه برای ثبت‌نام آماده‌اند؛ سازمان آموزش و پرورش مسئول انجام سنجش سلامتی این کودکان است و می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

فعلاً هنوز مجوزی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان متولد نیمه دوم سال صادر نشده است. حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد که سن ثبت‌نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ را ۶ سال تمام مشخص کرده است. وی اظهار کرد که سال گذشته، براساس تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان متولد مهرماه که پیش‌دبستانی را گذرانده بودند، اجازه ثبت‌نام در مدارسی که ظرفیت ثبت‌نام وجود داشت، را داشتند. اما این اجازه تنها برای سال گذشته بود و تا زمانی که دستورالعملی در این خصوص صادر نشود، این موضوع برای سال تحصیلی جدید قابل اجرا نخواهد بود.

وی اظهار کرد که این طرح مشکلاتی ایجاد کرده بود، زیرا ملاک ثبت‌نام فقط ظرفیت مدرسه نبود. به علاوه، دانش‌آموز باید شرایط رشدی لازم را از نظر هوشی و جسمی داشته باشد تا مشکلاتی برای او ایجاد نشود. طریفی با بیان اینکه معیار عمل در سال تحصیلی ۱۴۰۳ توسط ستاد ثبت‌نام تعیین می‌شود و معاونت ابتدایی تابع سیاست شورای عالی آموزش و پرورش است، افزود که هر تصمیمی که توسط شورای عالی آموزش و پرورش و ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شود، عملی می‌شود. اما در حال حاضر هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن