واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: سهشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: وحشیگری آلسعود و آمدن همه قدرتهای استکباری در صحنه عراق و سوریه همچنین حمایت از جبهه ضد مقاومت نشان دهنده پیشرفت انقلاب اسلامی است البته این به معنای عدم وجود توطئه نیست. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجتالاسلام والمسلمین اعرافی در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان با گرامیداشت ایام دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی از زمان پیروزی به دنیا معرفی شده است. وی گفت: روحانیت و همه کسانی که به انقلاب اسلامی عشق میورزند باید تلاش کنند قم سالم بماند و رو به پیشرفت حرکت کند. رئیس جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر این که شهر مقدس قم دژ مستحکم انقلاب اسلامی است و باید همین گونه استوار بماند، گفت: نقش قم در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل بود. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیروزی انقلاب اسلامی را بالاترین نعمت معاصر دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که تمام علوم اجتماعی و سیاسی غرب، فلسفه و مکاتب غربی اتفاق نظر داشتند دوره دین داری به پایان رسیده و دین افیون ملتهاست. وی ادامه داد: در چنین زمانی که تمام ادیان، علما و حوزه علمیه عقب نشینی کرده بودند امام خمینی(ره) در فیضیه و مسجد اعظم سخنرانی کرد و پس از سالهای طولانی بر تمامی این افکار خط بطلان کشیدند؛ مهمترین دلیل تقابل غرب با انقلاب اسلامی همین نکته است. رئیس جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران طولانیترین جنگ قرن بوده است؛ هدف دشمنان از طراحی این جنگ در مرحله نخست ساقط کردن نظام و تسلیم شدن مردم بود و اگر این هدف صورت نگرفت حداقل ایران را تجزیه کنند. اعرافی در ادامه به توطئههای دشمن اشاره کرد و گفت: توطئه دشمن ترور شخصیتها و تحریم است که اکنون نیز تحریم برطرف نشده است و پس از برجام نیز اگر طرفهای مقابل به تعهدات خود عمل کنند بازهم موارد دیگری برای تحریم وجود دارد. وی در ادامه با بیان اینکه «شکر نعمت دارای قاعده عقلی است» گفت: به عبارت دیگر پیش از آن که دین حکم به شکر کند عقل حکم به شکرگزاری کرده است. امام جمعه قم افزود: در مقابل شکرگزاری کفران است که قرآن کریم بیش از 300 مرتبه از این کلمه استفاده کرده است؛ گاهی اوقات کفر در مقابل اسلام قرار دارد که این نوع کفر اعتقادی است و گاهی اوقات نیز در مقابل شکرگزاری است که این نوع کفر عملی است. اعرافی با بیان اینکه «شکرگزاری دارای چهار مرحله است» گفت: مرحله نخست شکر عقلی است یعنی این که نعمتی که به او رسیده است را بشناسد و نسبت به آن توجه نیز داشته باشد و از طرفی بداند که این نعمت را خداوند به او داده است؛ مرحله دوم شکر قلبی و احساسی است که شکر عقلی به احساسی تبدیل میشود یعنی بعد از شناخت نعمت دل در برابر خداوند خاضع و خاشع میشود. وی شکر عملی را سومین مرحله شکرگزاری بیان و اظهار کرد: شکر عملی این است که بندگان نعمت خداوند را در راهی که او ترسیم کرده و دستور داده است به کار گیرند؛ شکر زبانی آخرین مرحله شکرگزاری است و در صورتی که تمام مراحل پیشین کامل باشند این مرحله نیز کامل خواهد بود. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]