تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815283707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهمترين حادثه امروز


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
شهادت امام حسن عسكري سلام الله عليه مهمترين حادثه امروز

تقويم شيعه؛
مهمترين حادثه امروز
22 ساله بودند که امام هادي علیه السّلام به شهادت رسیدند، و مدت امامت آن حضرت شش ساله بود. در شبی که فرداي آن روز به شهادت رسیدند نامه هاي زیادي به مردم مدینه نوشته بودند.



به گزارش سرويس ديني جام نيوز، امروز يكشنبه 29 آذرماه 1394 هجري شمسي برابر با 8 ربيع الاول 1437 هجري قمري مصادف است با شهادت يازدهمين جانشين برحق رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم.   شهادت امام عسکري علیه السّلام 1177 سال پيش در سال 260 هجري قمري در چنين روزيامام حسن عسکري سلام الله عليه در سن 28 سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسید.(1)  
معتمد به عباسیین سفارش می کرد که بر آن حضرت تنگ بگیرند.(2)
 
صدوق می فرماید: معتمد چندین مرتبه امام عسکري علیه السّلام را حبس کرد.  
22 ساله بودند که امام هادي علیه السّلام به شهادت رسیدند، و مدت امامت آن حضرت شش ساله بود. در شبی که فرداي آن روز به شهادت رسیدند نامه هاي زیادي به مردم مدینه نوشته بودند.(3)
   
هنگام نماز صبح، بعد از آنکه امام عصر علیه السّلام آن حضرت را وضو دادند و جوشانده اي به حضرتش دادند، به شهادت رسیدند.(4)
   
وقتی مردم سامرا با خبر شدند، همه بازارها بسته شد و مردم کنار منزل آن حضرت جمع شدند. وزراء و اتباع خلیفه و بنی هاشم و علویات داخل منزل بودند. در سامرا صداي شیون و گریه از هر سو به گوش می رسید و قیامتی بر پا شده بود.  
امام زمان علیه السّلام آن حضرت را غسل داده بعد از کفن آن حضرت بدن مطهر را جهت نماز آوردند. جعفر برادر حضرت جلو آمد که بر بدن مبارك نماز بخواند. همین که خواست تکبیر بگوید امام زمان علیه السّلام در حالی که طفلی گندمگون، پیچیده موي، گشاده دندان مانند پاره ماه بود از حرم بیرون آمد و رداي جعفر را کشید و او را از آن مکان دور کرد و بر پدر بزرگوارشنماز خواند، و آن حضرت را نزد قبر پدر بزرگوارش حضرت هادي علیه السّلام دفن نمودند.(5)
   
جعفر این واقعه را براي معتمد نقل کرد. همه جا را در جستجوي حضرت گشتند، ولی اثري از آن حضرت ندیدند.  
در سال شهادت امام عسکري علیه السّلام سال 260 ه‘ محدث جلیل جناب فضل بن شاذان نیشابوري از دنیا رحلت فرمود. او صاحب180 تألیف است و امام عسکري علیه السّلام سه بار بر او رحمت فرستاده اند.
      پي نوشت ها: 1)  ارشاد: ج 2، ص 336 . کشف الغمه: ج 2، ص 402 . مستجاد: ص 226 . اقبال: ص 598 . فیض العلام: ص 207 كافی: ج 2، ص 561 . مصباح کفعمی: ج 2، ص 596 . بحار الانوار: ج 95 ، ص 356 2) قلائد النحور: ج رجب، ص 144 3) بحار الانوار: ج 5، ص 331 4) غیبت طوسی: ص 164 . زاد المعاد: ص 334 . کمال الدین: ص 473 5) فیض العلام: ص 209



۲۹/۰۹/۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن