تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799248661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «هگل: از متافیزیک به پدیدارشناسی» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معرفی کتاب؛
کتاب «هگل: از متافیزیک به پدیدارشناسی» منتشر شد

هگل


شناسهٔ خبر: 2974344 - یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
دین و اندیشه > اندیشمندان

کتاب «هگل: از متافیزیک به پدیدارشناسی» نوشته محد مهدی اردبیلی برای نوبت اول امسال از سری مجموعه اندیشه های نو انتشارات علمی منتشر شده است. به گزارش خبرنگار مهر، معنای «متافیزیک» از نظر هگل چیست؟ چرا هگل نام یکی از موجزترین و در عین حال محجورترین دستنوشته هایش را در دوران ینا، «متافیزیک» نهاد؟ این متن چه نسبتی با مشهورترین و تأثیرگذارترین اثر وی یعنی پدیدارشناسی روح دارد که تنها دوسال بعد از آن نوشته شد؟ کتاب حاضر در تلاش است به این پرسش ها پاسخ دهد و در پرتو آنها بتواند از یک سو، شرحی از متافیزیک هگل و نسبت آن با پدیدارشناسی و از سوی دیگر، طرحی از دیالکتیک هگلی و به طور کلی رئوس فلسفه هگل ترسیم کند. این کتاب نشان می دهد که پدیدارشناسی روح(در مقام یکی از بزرگترین آثار تاریخ فلسفه)، هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ روش، چه نسبتی با رساله مختصر متافیزیک ینا برقرار کرده است. این واکاوی نهایتا هم به فهم و تعمیق شرح متافیزیک ینا منجر می شود. هم به باز تفسیر پدیدارشناسی روح هگل و درک حاستگاه ها و ریشه های آن.  

هدف ضمنی این کتاب همچنین نشان دادن نوعی پیوند میان این دو اثر و در نتیجه، نشاندن متن «متافیزیک» ینا در جایگاه نخستین نظام متافیزیکی هگلی  هگل و خاستگاه پدیدارشناسی روح است. این امر تبعات فلسفی و تفسیری چشمگیری به دنبال خواهد داشت که مهمترین آنها، قائل شدن جایگاهی محوری برای متن مختصر «متافیزیک ینا» به عنوان دقیقه آغازین فهم و تفسیر هگل در بخش اعظمی از مطالعات هگل پژوهی است. هدف دیگر این کتاب این است که می کوشد تا شرحی تفصیلی از سیر تکوین متافیزیک ینای هگل را به دست دهد. به همین منظور سه بخش اصلی متافیزیک ینا، یعنی گذر از «شناخت در مقام نظام اصول نخستین» به «متافیزیک ابژکتیویته» و نهایتا «متافیزیک سوبژکتیویته» مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است. نظام ینا، مافیزیک ینا، نسبت متافیزیک ینا با پدیدارشناسی روح و نتیجه گیری فصول چهارگانه این کتاب را تشکیل می دهند. چرا متافیزیک ینا؟ کدام متافیزیک؟ نخستین نظام فلسفی هگل، کمیت، مقدار، نامتناهیت، نسبیت:تعریف، تقسیم و شناخت، نظام ینا پس از منطق، فلسفه طبیعت، فلسفه روح، روح بر اساس مفهومش(روح سوبژکتیو)، روح بالفعل(روح ابژکتیو)، ساخت‌مان(امر مطلق)، هنر، دین و علم(روح مطلق)، متافیزیک ینا چیست؟ اصل اینهمانی، اصل مبنا یا جهت، متافیزیک ابژکتیویته: از نفس بشری تا ذات اعلای خداوند، نفس، جهان، ذات اعلی، متافیزیک سوبژکتیویته: از من نظری کانت تا روح مطلق هگلی، من نظری، من عملی، روح مطلق، ایده یا پروبلماتیک متافیزیک/پدیدارشناسی، ایده چیست؟، ایده/پروبلماتیک متافیزیک، ایده/پروبلماتیک پدیدارشناسی، نسبت ایده ها، صورتبندی یا روایتگری متافیزیک/ پدیدارشناسی، راوی، روایت شنو یا مخاطب، روایت گری یا شیوه پیشبرد روایت، آغاز روایت  پایان بندی، شیوه پیشبرد روایت(منطق روایت)، زمان روایت، متافیزک و پدیدارشناسی، از جمله موارد و موضوعاتی هستند که در این اثر به آنها پرداخته شده است. کتاب «هگل: از متافیزیک به پدیدارشناسی»، نوشته محد مهدی اردبیلی برای نوبت اول امسال در ۲۷۸ صفحه از سری مجموعه اندیشه های نو انتشارات علمی منتشر شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن