تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831485450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا در قرآن صحبتي در خصوص ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالي) نيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
بقیةالله خیرلکم ان کنتم مومنین چرا در قرآن صحبتي در خصوص ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالي) نيست؟

پرسمان مهدوی؛
چرا در قرآن صحبتي در خصوص ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالي) نيست؟




به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، به طور قطع جامع ترين تصوير از حقايق هستي ترسيمي است كه از سوي خداي متعال ارائه شده باشد.
در اين ميان، موضوع آينده جهان و بشريّت كه مسافران كاروان اين عالم است وهمواره با دنيايي از (اميد) و (آرزو) به آن نگريسته اند، از جايگاه ويژه اي برخوردار است. چرا كه اساساً دست عقل و توانايي هاي انسان از ترسيم آن كوتاه است. به همين دليل در طول زمان ما، بزرگاني دست به جمع آوري آياتي از قرآن كه به ترسيم آينده جهان و چهره دلگشاي بزرگ نقش آفرين آن يعني قائم آل محمد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مربوط مي شود، پرداخته اند.  
هم اكنون در پاسخ سؤال فوق بايد گفت: هر چند نياز نيست هر موضوع صحيحي با تمام جزئيات و خصوصياتش در قرآن كريم آمده باشد، زيرا بسياري از امور مانند نماز، زكات و حج در قرآن كريم آمده است ولي وحي الهي به جزئيات آن ها متعرّض نگشته است، ولي در عين حال آيات بسياري در قرآن كريم پيرامون حكومت جهاني امام زمان ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ كه مبتني بر ظهور آن حضرت است، وجود دارد، كه ذيلاً به برخي از آن ها همراه با بياني از معصومين كه به تعبير قرآن كريم راسخان در علم و آگاهان به تأويل هستند، اشاره مي شود:
1ـ بگو حق آمد و باطل نابود شد، يقيناً باطل نابود شدني است.(1) از امام باقر ـ عليه السلام ـ در مورد آيه شريفه نقل شده است كه فرمود: «هنگامي كه قائم ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ قيام كند (ظهور كند) دولت باطل از ميان خواهد رفت.»(2)  
2ـ خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده اند وعده مي دهد كه قطعاً آنان را حكمران روي زمين خواهد كرد...(3)  
امام سجاد ـ عليه السلام ـ فرمود: قسم به خدا آن ها شيعيان ما اهل بيت هستند كه خدا اين وعده را در مورد آن ها بدست مردي از ما محقق مي سازد و او مهدي اين امّت است و اوست آن كه رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمود: اگر روزي از دنيا باقي نمانده باشد، خدا آن روز را تا آن جا طولاني مي كند كه مردي از عترتم كه نامش نام من است به ولايت رسيده و زمين را آن چنان كه از ظلم و جور پر شده باشد، از عدل و قسط پر سازد....(4)  
3ـ هر كجا باشيد خداوند همه شما را حاضر مي كند.(5) راوي مي گويد از ابي الحسن ـ عليه السلام ـ از معناي آيه سوال كردم فرمود: به خدا قسم آن است كه وقتي قائم ما قيام كند (ظهور كند) خداوند شيعيان ما را از تمامي نقاط دركنار او گرد مي آورد.(6)  
4ـ مي خواستيم بر مستضعفان زمين منّت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم.(7)  
علي ـ عليه السلام ـ فرمود: آن ها (مستضعفان) در آيه، آل محمّد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ هستند كه خدا مهدي آن ها را بعد از تلاش شان بر انگيخته و آن ها را عزيز و دشمنان شان را ذليل مي نمايد.(8)
5ـ زمين (در آن روز) به نور پروردگارش روشن مي شود.(9) امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمود: هنگامي كه قائم ما قيام كند زمين به نور پروردگارش روشن مي گردد مردم از نور خورشيد بي نياز مي گردند و تاريكي يكسره از ميان مي رود.(10)  
6ـ بدانيد خداوند زمين را بعد از مرگ آن زنده مي كند....(11) امام باقر ـ سلام الله علیه ـ فرمود: منظور از مرگ زمين كفراهل زمين است چرا كه كافر مرده است پس خدا زمين را با قائم زنده مي كند، او عدالت را در زمين مي گستراند و زمين را زنده نموده و اهل زمين را پس از مرگ شان احيا مي نمايد.  
در روايت ديگر از موسي بن جعفر آمده است: زنده نمودن زمين با نزول باران نيست، بلكه خداي عزّوجل مرداني را بر مي انگيزد كه عدالت را احياء نمايند و با احياء عدالت و اقامه حدود زمين را زنده مي سازند، چرا كه اقامه حدود در روي زمين از چهل روز باريدن باران پر سودتر است.(12)  
7ـ همان كساني كه هرگاه در زمين به آن ها قدرت بخشيديم، نماز را برپا مي دارند، و زكات مي دهند، و امر به معروف و نهي از منكر مي كنند و پايان همه كارها از آن خداست.(13) امام باقر ـ عليه السلام ـ فرمود: اين آيه مربوط به آل محمّد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ و ياران اوست كه خدا آن ها را بر شرق و غرب زمين مالك مي سازد و دين را ظاهر نموده و به واسطه او، و يارانش بدعت ها و باطل را مي ميراند... تا آن جا كه هيچ اثري از ظلم باقي نمي ماند، آن ها به نيكي امر و از ناپسند نهي مي نمايند و براي خداست نهايت و عاقبت كارها.(14)       پی نوشت‌ها: 1. اسراء : 81.
2. فیض کاشانی، ملامحسن، تفسیر الصافی 3 : 213، انتشارات الصدر، تهران، 1415.
3. نور : 55.
4. فیض کاشانی، ملا محسن، تفسیر الصافی 3 : 445، پیشین.
5. بقره : 148.
6. العیّاشی محمّد بن مسعود، تفسیر العیّاشی 1 : 66، المکتبة العلمیه الإسلامیه، تهران.
7. قصص : 5.
8. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیرنمونه 16 : 18، دار الکتب الاسلامیه 1374ش.
9. زمر : 69.
10. شیخ مفید، محمّد بن محمّد بن نعمان، الإرشاد، ترجمه سید هاشم رسولی محلّاتی، 2 : 522، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، 1378.
11. حدید : 17.
12. بحرانی، سید هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، 5 : 288، بنیاد بعثت، تهران، 1416.
13. حج : 41.
14. بحرانی، سید هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، 3 : 893، پیشین.



۱۹/۰۸/۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن