تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت «اکمال» و «ابلاغ» از بین بردن مهجوریت غدیر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست خبری کانون خورشید عنوان شد؛
رسالت «اکمال» و «ابلاغ» از بین بردن مهجوریت غدیر است

نشست خبری رونمایی از سایت های ابلاغ و اکمال در خبرگزاری مهر


شناسهٔ خبر: 2927584 - سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها

نشست خبری رونمایی از سایت های «اکمال» و «ابلاغ»، امروز صبح در خبرگزاری مهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از درگاه اینترنتی «اکمال»، بزرگترین دائره المعارف رسانه ای از کتاب الغدیر علامه امینی و درگاه اینترنتی «ابلاغ» اولین سامانه جامع رسانه ای معارف غدیر صبح امروز در سالت اجتماعات خبرگزاری مهر برگزار شد.در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مشکوری، مدیر کانون خورشید گفت: در ایام دهه ولایت و امامت قرار داریم و اگرچه کام مسلمانان با فاجعه منا تلخ شد ولی به طورکلی همه باید تلاش کنیم که این دهه بیشتر ترویج شود، خصوصاً که رهبر معظم انقلاب هم گله هایی در خصوص ترویج ندادن و کم توجهی به این واقعه تاریخی داشتند. در تاریخ ۱۰/۱۲/ ۱۳۷۸ ستاد احیای غدیر تشکیل شد ولی از آن زمان تاکنون اتفاقی مرتبط با احیای این واقعه نیفتاده بود تا اینکه کانون خورشید از سال ۱۳۹۱ تصمیم گرفت که قدمی در این مسیر بردارد.
نشست خبری رونمایی از سایت های ابلاغ و اکمال در خبرگزاری مهر
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص بی اهمیتی به غدیر فرمودند: «کتاب «الغدیر» علامه امینی بسیار مهجور است در حالیکه می توان از آن هزاران جزوه و مطلب استخراج کرد» از همین جمله مشخص می شود که ایشان علاوه بر دغدغه ای که پیرامون غدیر داشتند در خصوص کتاب علامه امینی هم نگرانی داشتند. اقدام کانون خورشید هم درجهت ترویج دهه ولایت و امامت و اهمیت و توجه به بیانات رهبر معظم له است.مشکوری در خصوص روند به سرانجام رساندن درگاه اینترنتی «اکمال» توضیح داد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون معاونت پژوهشی را موظف کردیم که کتاب «الغدیر» آیت الله علامه امینی را از اول تا آخر مطالعه کنند که نتیجه این مطالعه استخراج یازده هزار فیش رسانه ای بود. منظور از فیش رسانه ای هم نوعی فیش برداری است که بتوان از خروجی آن محصول رسانه ای تولید و تعریف کرد. در طول این سه سال کتاب «الغدیر» پنج بار خوانده شد و ثمره آن چیزی است که امروز در درگاه اینترنتی «اکمال» دیده می شود. منظورمان از اکمال هم همان موضوه کامل شدن دین در روز غدیر است. نکته مهم درخصوص مطالب سایت این است که زمانی اکمال مراحل نهایی ش را طی می کرد فرزند علامه امینی به عنوان نماینده این بیت، این سایت را دیدند و مطالب آن را تائید کردند. امروز بنده این تائیدیه کتبی و رسمی را به همراه دارم تا در صورت نیاز به رسانه ها تحویل دهم.وی ادامه داد: یکی از ویژگی های درگاه اینترنتی «اکمال» این است که توده مردم باهر سوادی می توانند مطالب آن را بخوانند و بهره ببرند. این درگاه اینترنتی برای رفع مهجوریت واقعه غدیر و کتاب «الغدیر» راه اندازی شده است. ان شاالله در آینده نزدیک هم این فیش برداری ها موجود به زبان های عربی، اردو، انگلیسی و فرانسوی ترجمه می شود. رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی هایشان تاکید کردند که کتاب «الغدیر» مایه وحدت مسلمین است، علاوه برایشان شهید مطهری هم در مقاله ای که حول غدیر نوشتند به موضوع وحدت در این کتاب اشاره کردند. ما به این وحدت در شرایط ایران امروز احتیاج داریم و امیدواریم بهره کافی را از آن ببریم.
نشست خبری رونمایی از سایت های ابلاغ و اکمال در خبرگزاری مهر
مدیر کانون خورشید در ادامه به معرفی درگاه اینترنتی «ابلاغ» پرداخت و گفت: «ابلاغ» درگاه اینترنتی است که در آن محصولات رسانه ای از کارهای پژوهشی که درباره «الغدیر» علامه امینی تولید می شود و در اختیار کاربران قرار می گیرد. تولید فیلم و کلیپ های کوتاه با موضوع غدیر از جمله این محصولات است. این درگاه اینترنتی با حمایت سازمان فضای سراج و بانیان خیر راه اندازی شد تا همه مردم با هرسلیقه و سنی با آن بیشتر ارتباط برقرار کنند.شکوری در پایان همه حاضرین را به نماز جماعت غدیر در روز جمعه (دهم مهرماه) که مصادف با عیدغدیر خم است کرد و گفت: علمای بزرگی چون آیات عظام، صافی، سیستانی، علوی گرگان و بهجت برای اقامه نماز جماعت غدیر فتوا دادند، به همین منظور کانون خورشید مراسم اقامه نماز جماعت به همراه جشن عید غدیر را روز جمعه در مسجد جامع غدیر خم برپا می کند که از همه حاضرین در جمع و عموم مردم دعوت می کنم در این مراسم حاضر شوند. همچنین مراسم ایاب و ذهاب به نماز جمعه هم درا ین محل مهیاست.دومین سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مشهود عینلو، معاون پژوهشی کانون خورشید بود که در خصوص روند پژوهش در درگاه اینترنتی «اکمال» توضیحاتی را ارائه دادند. عینلو گفت: جایگاه و ارزش غدیرخم برهیچکس پوشیده نیست ولی متاسفانه دشمنان اهل بیت در صدد تحریف و به فراموشی سپردن این واقعه هستند، این درحالیست که بزرگترین همایش در صدر اسلام اجتماع غدیر خم بوده است. گاهی برخی می پرسند که محرم و عزای آن برای چیست؟ شاید بتوان پاسخ این سوال را اینگونه داد که عزای محرم به خاطر فراموش کردن واقعه غدیر است و اگر این واقعه و هدف و پیام آن روز فراموش نمی شد هیچگاه عزای محرم را نداشتیم.
نشست خبری رونمایی از سایت های ابلاغ و اکمال در خبرگزاری مهر
وی افزود: در خصوص درگاه اینترنتی «اکمال» هم لازم است بگویم که اصلی ترین دلیل راه اندازی این درگاه اینترنتی دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص این واقعه است. در این درگاه حدود ۱۱ هزار فیش در هفت محور غدیر خم، آیات و روایات امامت و ولایت، سیره پیغمبر، خلفا، پاسخ به شبهات، ادب و هنر و اعلام و واژگان تهیه و تنظیم شده است. همچنین در این درگاه اینترنتی حدود ۲۳ هزار کلیدواژه تعریف شده است. ممکن است برخی بگویند این اقدام ما با برخی از نرم افزارهای تولید شده موازی کاری دارد ولی این‌گونه نیست چون تابه حال هیچ نرم افزاری به این کاملی نبوده است.عینلو ادامه داد: علامه امینی برای تالیف کتاب «الغدیر» حدود ۱۰ هزار جلد کتاب خواندند و به سرزمین‌ای اسلامی مختلفی سفر کردند، همچنین ایشان بخش هایی از ۱۶ کتابی که به تشیع افترا زدند را نقل و به شبهات آن پاسخ دادند. می‌توان کل کتاب «الغدیر» را به ۲۵۳ موضوع تقسیم بندی کرد، به عبارتی می‌توان ۲۵۳ کتاب درباره غدیر نوشت.
نشست خبری رونمایی از سایت های ابلاغ و اکمال در خبرگزاری مهر
آخرین سخنران مراسم، میثم ناصری، معاون رسانه ای کانون خورشید بود که توضیح مختصری در خصوص «ابلاغ» داد و گفت: هدف اصلی تاسیس کانون خورشید تولید محصولات رسانه ای برای توده مردم بود، به همین دلیل هم پس از انجام پژوهش درخصوص واقعه غدیر انجام کار رسانه ای در این حوزه را آغاز کردیم. در درگاه اینترنتی «ابلاغ» محصولات صوتی- تصویری، جزوات آموزشی و بخش مربوط به ایده های کاربران قرار دارد که امیدواریم مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرد.در پایان این مراسم از درگاه اینترنتی «اکمال» با آدرس Ekmal. Ir و درگاه اینترنتی «ابلاغ» با آدرس  Eblagh.com  رونمایی شد. همچنین درخت واره‌ی موضوعی کتاب الغدیر شامل هفت محور اصلی نامبرده، تائیدیه فرزند علامه امینی در خصوص درگاه اینترنتی «اکمال» و سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص واقعه غدیر با حضور حاج آقا لولاچیان از موسسان بنیاد بین المللی الغدیر و منصور امینی رئیس سازمان فضای مجازی سراج و سایر حاضران رونمایی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن