تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835011225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صلح امام حسن(ع) محصول خیانت بود؛ برخی به آن افتخار نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
حجت‌الاسلام قاسمیان صلح امام حسن(ع) محصول خیانت بود؛ برخی به آن افتخار نکنند

حجت‌الاسلام قاسمیان:
صلح امام حسن(ع) محصول خیانت بود؛ برخی به آن افتخار نکنند
در حقیقت صلح این امام محصول خیانت نزدیک ترین یاران و سرلشکرهای امام حسن (ع) بوده و اینگونه نیست که هر بار یک عده ای می گویند مگر امام حسن (ع) صلح نکرده است.



به گزارش جام نیوز، حجت الاسلام قاسمیان در سخنرانی خود در حسینیه قهرودی ها که به مناسبت دهه کرامت انجام شد، گفت: ویژگی اولیه انسان اینگونه است که وقتی گرفتاری ای به او برسد، خدا را با حالت توبه و مکرر می خواند و وقتی که به انسان نعمتی برسد، به طور کلی فراموش می کند که چه وعده هایی به خدا داده بود و این حالت گرفتاری، انسان را به اخلاص می رساند، البته یک نوع اخلاص زوری است.     وی افزود: در قرآن آمده است که وقتی بعد از خشکسالی ها باران شروع می شود، انسان در باران ما مکر می کند و می گوید مثلا بازه های خشکسالی و ترسالی داریم، یعنی انسان در آیات ما چاره‌جویی می کند که بگوید این مسئله توجیح دیگری دارد؛ انسان در گرفتاری‌ها باید ایمان داشته باشد؛ در مقابل قرآن از ایمان و اخلاصی صحبت می کند که زورکی نیست. انسانی که نیمه های شب بیدار می شود و اهل نماز، نماز شب و به فکر قیامت و ... است.     قاسمیان با اشاره به دیداری در محضر رهبر انقلاب گفت: یک بار در محضر رهبر انقلاب اسلامی گفتم که یک توصیه ای بگویید که به جوان ها بگوییم، ایشان گفتند از قول من به جوان ها بگویید یکی از مسائلی که برای نفی راحت طلبی برای جوان مهم است، نماز است و شما جوان ها را به نماز توصیه کنید و بعد فرمودند که جوان باید یک و یا دو ساعت قبل از اذان از خواب بیدار شود پرسیدم منظور شما نماز شب است گفتند بله و بعد فرمودند که به جوان ها بگویید اگر کسی بیدار نشد بگوید من بی عرضه هستم و کلا منکر مسئله نشود و بگوید جوان مگر نماز شب می خواند.     این سخنران مذهبی به توصیه های امام رضا(ع) برای نماز شب اشاره کرد و افزود: امام رضا (ع) هم تاکیداتی بر این مسئله و توصیه به جوانان برای نماز شب دارند؛ حتی روایاتی داریم که گفته اند نماز شب واجب است. یعنی برای یک جوان مذهبی این مسائل لازم است و اگر نماز شب نخواندیم صبح باید قضا آن را به جای آوریم. در روایات داریم که خوابی که انسان بدون عزم بر نماز شب داشته باشد، آن خواب مکروه است؛ هر بنده مومنی را 2 یا 3 بار در طول شب بیدار می کنند و اگر آن فرد خوابید شیطان در گوش فرد بول می کند و شاهد بول کردن شیطان هم کسل و خسته بودن افراد است.       زندگی امانت خداوند در دست انسان است که فقط حق دارد با آن مبارزه کند قاسمیان با بیان اینکه قرآن می گوید ایمان زورکی بهتر است یا ایمانی که انسان را نیمه شب بیدار می کند، گفت: خدا پاداش همه مسائل را در قرآن گفته است ولی پاداش نماز شب را عنوان نکرده چون نماز شب پاداش بسیار بالایی است. حضرت امام (ره)در چهل حدیث وقتی بحث نماز شب را توضیح می دهد، می گویند که حور العینی را نمی دانیم چیست؛ حورالعین زن نیست بلکه چیزی است که می گویند همه اهل عالم از شدت آن نعمت غش می کنند و ملائکه می دانند حورالعین چیست؛ ولی باز ملائکه هم نمی دانند ثواب نماز شب چیست و لذا خلاصه آقای قاضی به علامه طباطبایی اوایل طلبگی اش گفته بود اگر دنیا و اخرت را  می خواهی نماز شب بخوان.  
این کارشناس مذهبی گفت: اگر می خواهیم به یکی از معانی مهم علم در قرآن برسیم این است که فقط علما از خدا می ترسند این چه علمی است که خشیت می آورد و اگر کسی از خدا نترسید عالم نیست و اگر کسی ترس داشت جزو علما است ولو اینکه بر حسب ظاهر درس نخوانده باشد؛  یک نفری می گفت شما هر کاری می خواهید می کنید و بعد به یک ائمه می چسبانید؛ می خواستید بجنگید یاد امام حسین می افتید، بعد می خواستید صلح کنید یاد امام حسن  می افتید و بعد می خواستید بروید زیر بلیط آمریکا یاد امام رضا می افتید، این حرف اگر چه نیش دارد اما گاهی حکایتی از استفاده های بی قاعده های ما از تاریخ اهل بیت است که هر کاری تقریبا می خواهیم بکنیم را تقریبا ما یکی از مواردش را در تاریخ اسلام و ائمه داریم.   وی افزود: اگر بخواهیم صلح کنیم این مسائل است حتی بخواهیم زیر بلیط هم برویم مواردش است ولی نکته اینجاست، ما باید با اصول قرآنی که داریم به عنوان نمونه کتابی از مقام معظم رهبری است به نام «انسان 250 ساله» که کل محتوای کتاب این است که ما ائمه مختلف با سلایق مختلف نداشتیم که عده ای از آنها می خواستند بجنگند و عده ای دیگر می خواستند صلح کنند بلکه همه شان مجموعا یک انسان بودند که این انسان 250 سال عمر کرده است و بنا به شرایط مختلف رفتار مختلف از خود نشان می دهد و اصل قرآنی که اینجا وجود دارد این است که مومن مبارز است هر کاری که بکند در آن قالب مبارزه می کند.   وی با اشاره به آیات سوره توبه در قرآن گفت: خدا در این سوره می گوید خدا جان و مال مومن را به ازای بهشت از آن می خرد و این جان و مال مومن را که خدا از مومن خرید ولی هنوز دست مومن است یعنی جان و مال مومن به رسم امانت نزد وی است و مومن فقط حق دارد با جان و مالش مبارزه کند و حق ندارد کار دیگری بکند و نتیجه اش دو مورد است یعنی یا کشته میشود یا می کشد و این مسئله می شود منطق برد و برد و منطق دیگری برد و برد نیست.     امتیازاتی که عده‌ای پای میز مذاکرات دادند از سوی احمدی‌روشن‌ها، شهریاری‌ها و پایمردی ملت به دست آمده است وی با بیان اینکه اگر عده ای در میز مذاکرات امتیازاتی را دادند به این خاطر بوده که زمانی امتیازاتی در مبارزات به دست آمده است، گفت: امتیازات به دست آمده در مبارزات را می توان در پای میز مذاکرات خرج کرد؛ البته کاری به درست یا غلط آن نداریم. این امتیازات در کارهای احمدی روشن ها و شهریاری ها و پایمردی ملت به دست آمده است.   حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به فرهنگ اهل بیت (ع) تصریح کرد: آن چیزی که از همان اول در فرهنگ اهل بیت (ع) مشخص بود، فرهنگ مبارزه کردن است؛ البته مسیر زمانی کج شد ولی باید این مسیر را به همان حالت اول بازگرداند. در حقیقت ریل گذاری عوض شد و ریل در جریان دیگری قرار گرفت.   وی ادامه داد: زمان امام حسن (ع) به صلحی رسید البته این صلح نیز از جانب ایشان مبارزه است، ولی از سوی ملت خفت به شمار می رفت. به کسانی که درباره صلح امام حسن صحبت می کنند باید گفت که خود امام نیز تفسیرشان این است که صلح امام حسن (ع) محصول نامردی عده ای از سرمداران نظام و برخی مردم جامعه بوده است؛ در حالی که بعضی ها فکر می کنند، صلح امام حسن (ع) تاریخ روشنی است که ما به آن افتخار کنیم؛ درست است که ائمه ما صلح کردند ولی یک عده نامرد باعث این صلح شدند و این نباید خیلی مورد استناد قرار گیرد.   حجت الاسلام قاسمیان در همین زمینه افزود: امام حسن  (ع) بعد از خطبه مفصلش خطاب به مردم  گفت که آیا می جنگید یا با ذلت می خواهید بمانید که همه از هر طرف گفتند می خواهیم با ذلت بمانیم؛ در حقیقت صلح این امام محصول خیانت نزدیک ترین یاران و سرلشکرهای امام حسن  (ع) بوده و اینگونه نیست که هر بار یک عده ای می گویند مگر امام حسن (ع) صلح نکرده است.     عده‌ای تصور می‌کنند عاشورا یکی از نقاط برجسته تاریخ است، در حالی که این واقعه محصول نامردی یک عده بود وی با بیان اینکه عده ای فکر می کنند عاشورا یکی از نقاط برجسته تاریخ ما است در حالی که این واقعه نیز محصول نامردی یک عده بوده است، اظهار داشت: خود مقام معظم رهبری در تحلیل قضیه هانی می گویند اگر شریح قاضی قضیه هانی را دروغ نمی گفت قبیله مزهج قبیله ای نبود که برگردد و در همان کوفه بر ضد عبدالله شورش می کرد و بدین ترتیب اصلا واقعه عاشورا شکل نمی گرفت، در حالی که ما فکر می کنیم حتما باید عاشورا رخ دهد و سر نوه پیامبر را بالای نیزه ببرند تا بگوییم عجب تاریخ برجسته ای.   حجت الاسلام قاسمیان گفت: مقام معظم رهبری می گویند مفهومی به نام قائم آل محمد مربوط به امام دوازدهم نبوده؛ چرا که این مفهوم مربوط به امامی است که بتواند ریل را سرجای خود بگذارد. در کتاب کافی آمده است که در روایات داریم که قرار بوده سال 70 یعنی دوران امام حسین قائم ظهور کند؛ ولی مردم امام حسین (ع) را شهید می کنند و قضیه قائم به سال 140 یعنی دوران امام صادق می رسد و در آن زمان نیز بسترها برای ظهور قائم در حال آماده شدن بود که ولی به دلیل لو رفتن شبکه های زیرزمینی که امام زین العابدین ایجاد کرده بودند، موضوع قائم در آن زمان نیز متنفی شد و مشخص نیست که قائم چه زمانی ظهور کند. امروز عده ای فکر می کنند در مسئله ظهور موثر نیستند، در حالی اشتباه فکر می کنند؛ چرا که مسئله قائم به من و تو بستگی دارد.   وی با بیان اینکه در نقاط اوج به خصوص الان که ایران در اقتدار منطقه ای واقع شده است اگر توپ به یک جریانی کشیده شود، ظهور به عقب می افتد، ادامه داد: نباید کاری کرد که در آینده بگویند که قرار بود که ظهور در سال 1400 و خرده ای اتفاق بیفتد، ولی یک عده جریان هایی را ایجاد کردند که دوباره ظهور به عقب افتاد.       مقام معظم رهبری می‌گویند زبان فارسی زبان مکتب اهل بیت (ع) است حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به امام رضا (ع) افزود: یکسری از شیعیان در قضیه این کم آوردند و نسبت به رفتارهای این امام منتقد شدند؛ البته بسیاری از بحث های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مسائل مالی است و اگر فردی در مسائل مربوط به امام رضا (ع) زیرآبی می رود، قطعا پشت سر آن مسائل مالی وجود دارد.   وی با بیان اینکه اگر کسی امروز می گوید صلح کنید پشت صحنه ماجرا مسائل مالی است، اظهار داشت: حواستان به این مسائل باشد و خدا نیاورد آن روزی را که ملت هم این تصور را داشته باشد که نباید مبارزه کرد. در حقیقت نگرانی اصلا برجام و قطعنامه نیست؛ چرا که مسئله مهم و نگران کننده این است که کسی تصور کند امروز سرآغاز روزی است که بیاییم فاصله ها را برداریم و دیوارهای بی اعتمادی بین خودمان و آمریکا و استکبار را خشت به خشت برداریم و این مسئله خطرناکی است.   حجت الاسلام قاسمیان اظهار داشت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری زبان فارسی زبان مکتب اهل بیت (ع) است با اینکه عربی زبان اهل بیت (ع) است ولی مکتب اهل بیت زبان فارسی دارد و اگر امروز من و شما اهل مبارزه و تشیع هستیم محصول حرکت امام رضا (ع) است؛ در حقیقت امروز مشخص می شود که پذیرش آن اقدام از سوی امام رضا (ع) چه نتایجی را به همراه داشته است.     نسیم  



۰۱/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن