تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814720341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آوردن كودكان به مساجد واجب است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
مراسم کلنگ زنی مدرسه علمیه ثامن الحجج توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی آوردن كودكان به مساجد واجب است

آیت الله مکارم شیرازی؛
آوردن كودكان به مساجد واجب است
برخي مي‌گفتند آوردن كودكان به مسجد مكروه است، اما ما گفتيم كه در اين زمان آوردن آنان واجب است، براي اين كه از همين كودكي با اين كانون مقدس آشنا شود.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، در مراسم كلنگ زني مجتمع آموزشي و فرهنگي حضرت ثامن الحجج علیه السلام مشهد مقدس، به ساخت مدرسه علميه، خانه عالم،‌ استاد سرا،‌ كتابخانه، مسجد و... در اين زمين اشاره كرد و گفت: اين گونه كارها و اجراي برنامه‌هاي مختلف مذهبي مي تواند موجب رشد فرهنگي جامعه شود.

 

ايشان در ادامه نقش موثر مسجد در ابتداي اسلام را مورد اشاره قرار داد و با بيان اين كه نخستين فعاليت پيامبر گرامي اسلام صل الله علیه وآله در زمان ورود به مدينه، ساخت مسجد بود، گفت: در اين مركز ديني كارهاي مختلف اجتماعي، قضايي، فرهنگي و سياسي انجام مي شد.

 

اين مرجع تقليد، به شكل ساده مسجد در دروان پيامبر اشاره كرد و ابراز داشت: در دوارني مانند رژيم پهلوي مسجد فقط براي نماز خواندن استفاده مي شد و از آن فعاليت هاي دوران پيامبر صل الله علیه وآله خبري نبود، ولي انقلاب از همين مساجد شروع شد و مساجد بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تاثيرگذار شدند.

 

معظم له با اشاره به حديثي كه بيان مي كند كه هر جا مسجدي ساخته مي شود، قبلا خون شهيدي در آنجا ريخته شده است،‌ گفت: پيام اين حديث آن است كه مساجد با خون شهدا گره خورده و در ادامه راه نيز حفظ و نگهداري آن با خون شهيدان پيوند دارد.

 

آيت الله مكارم شيرازي با تاكيد بر اين كه مسجد بايد براي همه جذاب باشد، گفت: برخي مي گفتند آوردن كودكان به مسجد مكروه است، اما ما گفتيم كه در اين زمان آوردن آنان واجب است، براي اين كه از همين كودكي با اين كانوان مقدس آشنا شود.

 

معظم له در ادامه حوزه علميه را پشتوانه مسجد عنوان كرد و افزودند: حوزه علميه مسجد را نگه مي دارد و در طول تاريخ نيز در كنار مسجد، حوزه علميه ساخته مي شد.

 

ايشان در پايان تصريح كرد: بايد حسينيه ها، مساجد، حوزه هاي علميه و... در حاشيه شهر ايجاد شوند تا مشكلات حل شود.

 
 زمين مجتمع آموزشي و فرهنگي ثامن الحجج  به مساحت 5 هزار مترمربع در ابتداي حاشيه بلوار شهرك شهيد رجائي واقع است كه توسط آيت الله مكارم شيرازي و با حضور امام جمعه مشهد، مدير حوزه علميه خراسان، استاندار خراسان رضوي، شهردار مشهد و برخي از مسئولان و روحانيان اين شهر كلنگ آن زده شد. شبستان    



۱۹/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن