تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798412402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احساس مردم آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احساس مردم آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران
«وقتی در مورد توافق از او پرسیدم پاسخ داد: این موضوع مربوط به نفت است یا مربوط به صدام حسین؟»
کد خبر: ۵۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ - 18 July 2015


پایگاه آمریکایی پولیتیکو (Politico)، در گزارشی تحت عنوان "ایران؟ همان کشوری است که به آن حمله کردیم؟" به بررسی توافق هسته ای از نگاه مردم آمریکا پرداخته و ضمن بیان اینکه مردم آمریکا به خاطر توافق هسته ای از مسئولین تشکر نمی کنند، از آماری سخن به میان می آورد که نشان می دهد مردم آمریکا حتی جای کشور ایران را بر روی نقشه نمی دانند‍!
 
به گزارش جام نیوز، در ابتدای این گزارش آمده است: «توافق هسته ای را که فراموش کن! ... خواسته شخصی من این بود که یک آمریکایی پیدا شود که بتواند ایران را روی نقشه نشان دهد!»
 

احساس مردم آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران



پولیتیکو نوشت: «سوزان رایس، مشاور امنیت ملی در هفته جاری پس از آنکه "جان کری" وزیر امور خارجه [آمریکا] و ارنست مونیز، وزیر انرژی [آمریکا] توافق هسته ای با ایران را که تاریخی ترین توافق بین المللی دوره ریاست جمهوری اوباما است، اعلام کردند، در توییتر خود نوشت: "ملت ما سپاسگزار هستند."»
 
این نشریه آمریکایی با ابراز تعجب از پیام سوزان رایس که تشکر و سپاسگزاری مردم آمریکا از تلاش های دولت، برای دستیابی به توافق را اظهار داشته بود، نوشت: «سپاسگزار؟! مردم ما؟!»
 
مقاله نویس این نشریه در ادامه می نویسد: «سه شنبه شب که جوهر توافقنامه 159 صفحه ای ایران دیگر خشک شده بود، من سه ساعت در میان جمعیت گشتم و با رهگذران، فروشندگان و خریداران، صحبت کردم تا بدانم نظر مردم آمریکا در مورد توافق هسته ای چیست و اصلا به آن اهمیت می دهند یا از آن اطلاع دارند؟
 
مسئله خیلی بدتر از اینها بود. همانطور که تحقیقاتی در زمینه سواد جغرافیایی مردم آمریکا در سال 2006 نشان می دهد، 75 درصد از آمریکایی های بین 18 تا 24 حتی نمی توانند ایران را روی نقشه نشان دهند چه رسد به اینکه به خاطر یک توافق پیچیده دیپلماتیک که هزاران کیلومتر دورتر به امضا رسیده، سپاسگزار باشند.»
 
نگارنده در ادامه به چندین مورد از مصاحبه های خود در این زمینه اشاره کرده و از جمله می نویسد: «در روز 14 جولای که از سوی کارشناسان و دیپلمات ها به عنوان روز به پایان رساندن مذاکرات شناخته می شود، از یک آرایشگر 35 ساله پرسیدم که در مورد این توافق تاریخی که صبح به دست آمده چیزی شنیده ای؟ او چشم تیز کرد و گفت چیزی در این رابطه نشنیده است. وقتی پرسیدم "اصلا چنین توافقی ضروری است؟" او کاملا مطمئن نبود و گفت: "آن ها ما را دوست ندارد، درست است؟ این موضوع مربوط به نفت است یا مربوط به صدام حسین؟"
 
هنگامی که پرسیدم می توانی ایران را در نقشه خاورمیانه ای که اسم کشورها در آن نیست، تشخیص دهی؟ در حالی که میان عربستان و ایران مردد بود، برای کمک به او، عراق را نشان دادم -چرا که آمریکا در سال 2003 به این کشور حمله کرده- تا نقطه یک نقطه مرجع در اختیار او گذاشته باشم. او با مقایسه بین مساحت این سه کشور در نقشه، شک زده شد و گفت: "ما به کوچکترین کشور حمله کردیم؟ لعنت."
 
در همان نزدیکی معلمی 37 ساله را دیدم که پس از خرید از بازار برای استراحت روی یک صندلی نشسته بود. او نیز چیزی از اخبار مربوط به توافق هسته ای که پس از دو سال مذاکرات به نتیجه رسیده بود، نمی دانست و می گفت: "تابستان امسال خیلی سرم شلوغ بوده است." او نیز مانند نفر قبل با نگاه به نقشه، گیچ و سر در گم شد و گفت: "نه! نمی توانم ایران را پیدا کنم."
 
پس از آن با مردی 57 ساله که حسابرس شرکت بیمه بود صحبت کردم. او که خود را جمهوری خواه معرفی می کرد نیز مانند دو نفر قبل چیزی از توافق هسته ای نشنیده بود و در این رابطه گفت: "چیزهای بسیار مهم تری هست که ما نگران آن باشیم. سخت است که نگران همه چیز در صحنه جهانی باشیم."
 
پس از آن، خارج از بازار با مردی 32 ساله برخورد کردم که باقی مانده غذایش در دستش بود. او نیز مانند سه نفر پیش چیزی از این پیروزی بزرگ نشنیده بود و همچنین نمی توانست ایران را روی نقشه نشان دهد. آیا او فکر می کرد که حوادثی که در ایران اتفاق می افتد به زندگی شخصی او در ایالت "ایندیانا" ربطی دارد؟ او با شانه بالا انداختن پاسخ منفی خود به این سئوال را اعلام کرد.
 
در ادامه این گزارش به تعدادی دیگر از این موارد اشاره شده و در نهایت آمده است: «عامه مردم آمریکا مشغول به کارهای روزمره خود از جمله رفتن به خرید، فیلم دیدن، انجام کار، پیگیری مسابقات ورزشی و ... هستند و به نوعی خوشحال اند که ما دیپلمات هایی داریم که مراقب چیزهای دیگر باشند هر چند در جریان کار دیپلمات ها قرار ندارند.
 
نگارنده این نوشتار، در پایان مقاله خود با حالتی کنایه آمیز می نویسد: «باید برای آمریکا امیدوار بود»!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن