تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیه «لم یلد و لم یولد» خط بطلان بر مساله تثلیث است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 آیت الله سبحانی آیه «لم یلد و لم یولد» خط بطلان بر مساله تثلیث است

حضرت آیت الله سبحانی:
آیه «لم یلد و لم یولد» خط بطلان بر مساله تثلیث است
قرآن از نظر زیبایی لفظ و عمق معنا و شیوایی سخن در درجه ای است که تاکنون بشر نتوانسته است به این زیبایی سخن بگوید.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز،حضرت آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به سوره توحید گفت: آیه «لم یلد و لم یولد» نقد مسیحیت است؛ این آیه خط بطلان بر مساله تثلیث می کشد. این مرجع تقلید در برنامه چشمه معرفت با موضوع قرآن معجزه جاویدان که از شبکه دوم سیما پخش می شود اظهار داشت: غالبا اعجاز قرآن را در فصاحت و بلاغت خلاصه می کنند البته این خودش مقام عظیمی دارد که قرآن از نظر زیبایی لفظ و عمق معنا و شیوایی سخن در درجه ای است که تاکنون بشر نتوانسته است به این زیبایی سخن بگوید.

او تصریح کرد: شاید در روزهای نزول قرآن بلکه اعجاز قرآن همین مساله فصاحت و بلاغت از نظر علما مساله ابتکاری بود که تاکنون این ابتکار به قوت خود محفوظ مانده است اما بعدها باید به جهات دیگر اعجاز قرآن توجه کرد.

آیت الله سبحانی عنوان داشت: روزی که پیامبراکرم(ص) از طرف خدا مامور هدایت مردم شد، وصنیت همه جهان را فرا گرفته بود اما مشرکان عرب 360 بت در اطراف کعبه داشتند؛ یهود هم گرچه خود را موحد می شمارد اما غالبا علاقمند به تشبیه و ترسیم هستند و خداوند را در قالب جسم به مردم معرفی می کنند و لذا تورات کنونی هم گواهی می دهد که آنها خدا را جسم می دانند.

او ادامه داد: مسیحیت نیز به نوعی تثلیث و تشبیه و وصنیت قائل است بنابراین محور پیامبر اکرم است و در این شرایط آمد و ندای توحید سر داد. اگرهم توسل به انبیا و اولیا می کنیم باید موثر واقعی را خداوند بدانیم.

این مرجع تقلید با اشاره به سوره توحید گفت: آیه «لم یلد و لم یولد» نقد مسیحیت است؛ این آیه خط بطلان بر مساله تثلیث می کشد و لذا باید توجه کنیم که عقاید ما در سوره توحید است.

او با بیان اینکه همه جهان در اختیار خداست و خداوند نیازی به پسر ندارد، افزود: اعجاز قرآن از همین راه باید ثابت کرد؛ پیامبر امّی درس نخوانده توحید را در جامعه بت پرست آن زمان بیان کرد؛ علاوه بر این قرآن کریم در عالم طبیعت سخنی دارد که برای ما مایه اعجاز است و آن اینکه ستارگان در آسمان، معلّق است در حالیکه آن زمان تحت تاثیر هیات بطلمیوس بودند.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های دین اسلام پرداخت و ابراز داشت: اصولا اسلام آیینی است که عقیده اش آسان و تکلیف عقیده اش بسیط است که این مقابل تثلیث است؛ هنوز مساله تثلیث برای احدی حل نشده است. اما اسلام عقیده بسیار آسان است ولی دیگر مکاتب پیچیدگی هایی دارد حتی عقاید مشرکان هم پیچیدگی هایی دارد.

او تصریح کرد: از سوی دیگر تکلیف هم آسان است؛ خداوند می فرماید حرجی بر دین شما نیست؛ الآن ماه رمضان است و از سویی هوا گرم است کسانی که توانایی ندارند می توانند مساله را حل کنند. لذا اسلام هم از نظر عقیده و هم از نظر تکلیف دین آسانی است.

استاد حوزه علمیه قم بر بهره گیری مسلمانان از قرآن کریم و تحقیق پیرامون سوره توحید تاکید کرد و گفت: مسلمانان می توانند بگویند شعار ما این است که عقیده ما بسیط و روشن و تکالیف ما آسان است.

شفقنا



۱۸/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن