محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831485289
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 7ـ بیان ترکیب نیروها و جبهه بندی متحدان سفیانی و جبهه مقابل او 7-1- جبهه متحدان سفیانی 7-1-1- غربیها سفیانی در طول این مدت مورد حمایت یهود و غرب بوده است. ( سفیانی که سرکرده قوم است از کشور روم به حرکت درآمده،در حالی که چون مسیحیان صلیب به گردن دارد.) (20) پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: (فتلک اماره سفیانی، و یخرج قبل ذلک من یدعوا لآل محمد .... و تنزل الروم فلسطین). (21) پس، آن حکومت سفیانی است و پیش از آن کسی قیام میکند که به آل محمد (ص) فرا میخواند .... و روم نیز وارد فلسطین میشود. ورود لشکر غرب به جریان و منطقه، گویای سیاست حمایتی غرب از سفیانی و مقابلة آنها با حضرت میباشد. در واقع در عاقبتشناسی جریان آخرالزمان و نهضتهای درگیر در آن ، جایگاه غرب مشخصاً، حمایت از سفیانی و مقابلة با نهضتهای حامی حضرت میباشد. با این جایگاه برای غرب، راهبردهای سیاست خارجی ایران مشخص میگردد. در واقع غرب هیچگاه از در تعامل و دوستی با نهضت زمینهساز وارد نمیشود، بلکه هدف او سلطه بر منطقه میباشد. (رومیها در دشت عکا فرود میآیند و فلسطین و اردن و بیت المقدس را به تصرف درمیآورند ولی چهل روز از گردنة افیق عبور نمیکنند، تا اینکه پیشوای مسلمانان به سوی آنان میآید و در چمنزار عکا آنها را محاصره میکند، در این (سرزمین) چنان جنگی با آنها میکند که خون، تا بالای سم اسبان را فرامیگیرد، آنگاه خداوند همه آنها را، مگر گروه اندکی که به کوههای لبنان و سپس به کوهی در سرزمین روم میگریزند، شکست میدهد. (22) ) جنگ میان غربیان و مسلمانان در منطقة فلسطین و لبنان، گویای این نکته است که برای این مقابله در این منطقه، باید آمادگی داشت. همانگونه که غربیان با حمایت از اسرائیل آمادگی خود را جهت مقابلة با جریان ظهور ادامه میدهند، ما نیز باید در راستای مقابلة با آنان، از نهضتهای مقاومت منطقه حمایت نموده و برای این تقابل آماده باشیم. ورود لشکر غرب پس از شکست، به کوههای لبنان نیز، گویای مطالب راهبردی برای تجهیز و تسلط بر کوههای لبنان از طرف جریان مقاومت اسلامی میباشد. اندکي پس از مسلط شدن سفياني بر شام، در منطقه قرقيسيا (منطقه مرزي کشورهاي عراق، ترکيه و سوريه و نزديک شهر ديرالزور)، گنج و ثروت قابل توجهي (که ممکن است جواهرات، معادن کاني ارزشمند يا نفت و امثال آن باشد) نمايان ميشود. سپاهيان بيشماري از آسياي ميانه و ترکيه (ترکها)، اروپا (روميان)، عراق، مصر و ...به اين منطقه سرازير ميشوند. جنگ بزرگي در اين منطقه رخ ميدهد و سفياني با کشتن حدود صد يا چهارصد هزار نفر فاتحانه رقباي خويش را از ميدان بيرون ميکند. حضور غربیان در جنگ قرقیسیا نیز جای تأمل دارد. در واقع غربیان بواسطه منافع مادی که در خاورمیانه دارند و اهداف آخرالزمانی و شیطانی خود را دنبال میکنند، در جریان سفیانی همکاری دارند. پس از مدتي کوتاه (حداکثر سه ماه) او بر پنج منطقه دمشق، فلسطين، حمص، حلب و اردن مسلط ميشود. اين پنج منطقه را ميتوان کنايه از کلّ شام دانست. ظاهراً در آن ايام، دولتهاي حاکم بر شام از پايگاه اجتماعي قابل توجهي برخوردار نيستند که در مدتي کوتاه سفياني ميتواند بر تمام اين مناطق سلطه يابد؛ البته از حمايات يهوديان و غربيان از سفياني در دستيابي به اين موفقيت نبايد چشم پوشي کرد. (23) حضرت علی(ع) در حدیثی دیگر فرمود: «گروهی از اولاد رسول خدا(ص) به بلاد روم پناهنده میشوند، سفیانی آنها را از پادشاه روم باز میستاند، پس آنها را در دمشق گردن میزند» (24) همکاری سران روم در تحویل دادن اولاد رسول خدا به سفیانی، نشان از تعامل و یکی بودن اهداف سفیانی با غربیان دارد. جایگاه پناهندگی در قوانین امروز غرب و عملکرد آنان در زمان سفیانی ، در تعارض میباشد. 7-1-2- یهود و صهیونیسم امام علی (ع) میفرمایند: (سیخرج (المهدی) تابوت السکینه من غار انطاکیه .... فیوضع بین یدیه ببیت المقدس فاذا نظر الیه الیهود اسلموا الا قلیلاً منهم.) (25) (مهدی) تابوت سکینه را از غار انطاکیه بیرون خواهد آورد، (تابوت را) در بیت المقدس در مقابل او میگذارند و چون یهودیان بدان بنگرند، همگی اندکی از آنان، مسلمان میشوند. سپاه حضرت در این مقطع در برابر سپاه یهود قرار میگیرد و احتجاج حضرت به تابوت سکینه، نشان میدهد که یهود در جبهه مقابل حضرت قرار دارند و با معجزه حضرت اکثر آنان به حضرت ایمان میآورند. این نشان میدهد که یهود و شعب آن تا قبل از این در مقابل حضرت قرار داشته و با دشمنان ایشان همکاری داشته اند. این نشان دهنده تعاملات یهود و جریان سفیانی میباشد. باز در روایات است که یکی از جنگ های اصلی حضرت با ترکها میباشد که شاید اشاره به صهیونیستهای فعلی باشد، چون عمده یهودیان اشکنازی و صهیونیستی که خود را یهودی معرفی میکنند از تبار قوم خزران میباشند که یکباره یهودی شدند و ریشه قومیتی آنان به ترکهای مهاجر از بیابانهای ماورأ النهر در نزدیکی چین و مغولستان برمیگردد. رسول اکرم (ص) میفرماید: (لا تقوم الساعه حتی یقاتل المسلمون الیهود فیقتلهم المسلمون حتی یختفی الیهود وراء الحجر و الشجر فیقول الحجر و الشجر یا مسلم یا عبدالله هذا یهودیّ خلفی فتعال فاقتله ... .) (26) ساعت بر پا نمیشود مگر آنکه مسلمانان با یهود وارد جنگ شوند. مسلمانان با یهود میجنگند آن قدر که یهودیان پشت سنگها و درختها پنهان میشوند، [در این حال] درختها و سنگها میگویند: ای مسلمانان، ای بنده خدا، این یهودی است که پشت من پنهان شده است، پیش آی و او را به قتل برسان. مصداق این روایت را شاید در آنچه از امدادهای الهی در جنگ 33روزه بیان شد، بتوان مشاهده نمود؛ آنجا که درختان به یاری رزمندگان حزب الله آمدند. امام کاظم (ع) میفرماید: (در تفسیر آیه: افغیر دین الله یبغون و له اسلم من فی السموات و الارض طوعاً و کرهاً و الیه یرجعون.) (27) آیا آنها غیر از آیین خدا را میطلبند؟ و [حال آنکه] همه آن کسانی که در آسمان و زمیناند، از روی اختیار یا اجبار، در برابر او تسلیماند و همه به سوی او بازگردانده میشوند. فرمودند: ( این آیه درباره قائم نازل شده است؛ او هنگامیکه در برابر یهود، صابئین، زنادقه، اهل ردّه و کفار، در شرق و غرب زمین، قیام میکند، اسلام را بر آنها عرضه مینمایند، هر کس از روی اختیار اسلام آورد، او را به نماز و زکات و به هر آنچه به مسلمانان امر شده و خداوند برای آنها واجب قرار داده است، امر میکند و هرکس اسلام نیاورد، گردنش زده میشود تا جایی که در شرق و غرب عالم کسی باقی نمیماند مگر آن که خدا را به وحدانیت بشناسد. ) (28) 7-1-3- بنی کلب در ماه رمضان سي هزار نفر از از قيبله بني کلب که ظاهراً همان دروزيهايي هستند که در لبنان امروز ساکنند با سفياني بيعت ميکنند. اين جمعيت پشتوانة نيروهاي سفياني را براي پيشبرد اهدافش تأمين کرده و او را از يک کودتاچي به حاکمي نيرومند مبدّل ميسازد. پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: ( مردی از درون دمشق خروج میکند که او را سفیانی گویند؛ پیروانش از تیره کلب هستند، آنقدر کشتار میکند، که حتی شکم زنان را میشکافد و کودکان را از دم تیغ میگذراند. (29) ) در این روایت اشاره به حمایت بنی کلب از سفیانی شده است. تیره بنی کلب که به عنوان دائیان سفیانی در روایات از آنها یاد شده است. (30) در حال حاضر به عنوان پیروان فرقه دروزی در سوریه، لبنان ، اردن و فلسطین پراکندهاند. حمایت منطقهای از سفیانی، در این روایات بیان شده است. فعالیتهای فرقة دروز درطول تاریخ شام قابل بررسی میباشد، درحال حاضر نیز یکی از حامیان اصلی سیاستهای اسرائیل و ایالات متحده در منطقه شام، دروزیان فلسطین، لبنان و اردن میباشند. در مقابل مقاومت اسلامی حزبالله لبنان نیز یکی از جریانات مخالف در لبنان برخی از دروزیان میباشند. جنایات جریان سفیانی دراین روایت را، در کشتار مسلمانان اردوگاههای فلسطینی و شیعیان در جنگ داخلی لبنان توسط فلانژها و فرقههای دروزی شاهد بودیم. پیامبر اکرم میفرمایند: ( سفیانی با 360 سوار شورش میکند تا اینکه به دمشق میرسد و در ماه رمضان هم بیست هزار نفر از قبیله بنیکلب با او بیعت میکنند. (31) ) بنیکلب قبیلهای بودند که در عصر معاویه نصرانی بوده و بعدها ظاهراً به یکی از فرق اسلامی گرویدند. معاویه با زنی از این قبیله وصلت کرد که حاصل این ازدواج تولد یزید ـ علیه العنه ـ بود. این طایفه قرنها بعد از ازدواج معاویه با مادر یزید، به فرقة «دُروزی» گرویدند. هستة اصلی این طایفه در مناطق مرزی بین چهار کشور اردن، سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی میباشد. تعداد دروزیهای لبنان و سوریه بیش از بقیه مناطق است. (32) محل تمرکز دروزیان در شام دقیقاً همان منطقهای است که در روایات با «وادی یابس» از آن یاد شده است؛ بیابانی در بین اردن ،سوریه و فلسطین که محل خروج اولیة سفیانی میباشد. تمرکز راهبردی دروزیان را در این منطقه میتوان مشاهده نمود. این همان راهبردی است که ما باید از روایات استخراج نماییم و تمرکز جمعیتی جریان سفیانی را در این منطقه، با افزایش جمعیت خود و گسترش نهضت انتظار در آنجا، بهم بزنیم. شکل گیری فرقه دروزیان از بنی کلب و حمایت جمعی آنان از سفیانی، گویای تدارک طرفداران سفیانی ، قبل از خروج او میباشد. در واقع دروزیان منتظر خروج و فتنه سفیانی هستند. گرایش جمعی دروزیان به سفیانی جای بررس و تأمل دارد. (یخرج السفیانی فی ستین و ثلاثمئه حتی یاتی دمشق. فلا یاتی علیهم شهر رمضان حتی یبایعه من کلب ثلاثون الفاً. فیبعث جیشاً الی العراق فیقتل بالزوار مئه الف،و ینجرون الی الکوفه فینهبونها. (33) ) سفیانی با 360 اسب سوار حرکت کرده وارد دمشق میشود و ماه رمضان فرا نمیرسد جز اینکه سی هزار نفر از قبیلة کلب با او بیعت میکنند. آنگاه سپاه مجهزی را به عراق ارسال میدارد و صد هزار نفر را در بغداد طعمه شمشیر میسازد. سپس دامنة جنگ به سوی کوفه کشیده میشود و شهر کوفه به دست آنها تاراج میشود. سوأل اصلی این است که هسته اولیه یاران سفیانی در چه زمانی سازماندهی و تجهیز شده اند؟ چه کسانی هستند؟ آیا تجمیع و تجهیز این نیروها در عصر حاضر که عصر اطلاعات و ارتباطات است قابل رصد نمیباشد؟ آیا سیستمهای اطلاعاتی غربی در منطقه از شکل گیری آن مطلع نیستند یا از آن حمایت نمیکنند، مانند حمایتی که از القائده و طالبان میکنند؟ نهضت زمینه ساز و سیستمهای اطلاعاتی دولت ممهد در زمان شکلگیری هسته اولیه جریان سفیانی آنرا زیر نظر ندارند؟ در این روایات شکلگیری و مراحل گسترش جریان سفیانی در خاورمیانه بیان گردیده است. همین عملکرد را از نیروهای غربی حامی صهیونیسم، در منطقة خاورمیانه مشاهده میکنیم. خصوصاً نسبت به عملکرد دُروزیان وطرفداران غرب در لبنان و جنگ 33 روزه بر علیه حزبالله لبنان. پی نوشت ها : 20 – مجلسی ، بحارالانوار ، ج 51 ، ص 80 21 – همان ، 52/207/45 ؛ بشاره الاسلام 207 ؛ غیبت طوسی 278 22 – ابن حماد ، الفتن ، ج 2 ، 302 23 – مطهری نیا ، محمود ، گفته ها و ناگفته ها درباره سفیانی ( موعود ، ش97 ) 24 – مهدی پور ، علی اکبر ، شام در گذر تاریخ ( ماهنامه موعود شماره 98 ) 25 – غالیه المواعظ ، 1/77 26 – صحیح مسلم ، 2922/4 ؛ الفتن و مصابیح 2/ باب الملاحم 137 27 – قرآن کریم ، آل عمران ، 83 28 – ابن حماد ، الفتن ، 254/994 29 – مجلسی ، بحارالانوار ، ج 52 ، 186 ؛ ماهنامه موعود ، ش 98 ، ص 18 30 – خوارزمی ، محدثه ، بنی کلب و یاری سفیانی ، ماهنامه موعود ، ص 33 ، ( ش 98 ، 1388 ) 31 – سلیمان ، کامل ، یوم الخلاص ، روزگار رهایی ، ص 671 32 – خوارزمی ، محدثه ، بنی کلب و یاری سفیانی ، ماهنامه موعود ، ص 33 ( ش 98 ، 1388 ) 33 – الحاوی الفتلاوی ، ج 2 ، ص 134 ادامه دارد ...
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 585]
صفحات پیشنهادی
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 7ـ بیان ترکیب نیروها و جبهه بندی متحدان ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 7ـ بیان ترکیب نیروها و جبهه بندی متحدان ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (3)
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (3)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (3) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 4ـ نام و نسب سفیانی سفياني شخصي ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (3)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (3) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 4ـ نام و نسب سفیانی سفياني شخصي ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (5)
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (5)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (5) ... 7-2-4- یمانی در رواياتي از امامان معصوم ما، به وقوع نهضتي اسلامي در آخرالزّمان در ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (5)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (5) ... 7-2-4- یمانی در رواياتي از امامان معصوم ما، به وقوع نهضتي اسلامي در آخرالزّمان در ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (6)
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (6)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (6) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 8 ـ رویاروییها 1ـ رویارویی سفیانی با ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (6)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (6) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 8 ـ رویاروییها 1ـ رویارویی سفیانی با ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1)
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1) ... 4ـ نهضت زمینه ساز ظهور در لبنان و شام، میتواند راهبردهای آخرالزمانی حرکت خود را از ...
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1) ... 4ـ نهضت زمینه ساز ظهور در لبنان و شام، میتواند راهبردهای آخرالزمانی حرکت خود را از ...
دمشق در آخر الزمان
دمشق در آخر الزمان-دمشق در آخرالزمان دمشق یا دمشق الشام یا به اختصار شام، پایتخت ... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4) .
دمشق در آخر الزمان-دمشق در آخرالزمان دمشق یا دمشق الشام یا به اختصار شام، پایتخت ... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (4) .
آخر الزمان شناسي در اسلام
(4).پس از اين مقدمه به بررسي کتابهايي ميپردازيم که با عناوين ياد شده در مجموعه ..... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1) ...
(4).پس از اين مقدمه به بررسي کتابهايي ميپردازيم که با عناوين ياد شده در مجموعه ..... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1)-نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (1) ...
آخرالزمان و ویژگی های آن
آخرالزمان و ویژگی های آن روز نهم ربیع الاول، پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، ... (3)4-در حدیث شریف نبوی می خوانیم:روزهای دنیا منقضی نگردد تا این که مردی از اهل بیت .... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (2) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت ...
آخرالزمان و ویژگی های آن روز نهم ربیع الاول، پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، ... (3)4-در حدیث شریف نبوی می خوانیم:روزهای دنیا منقضی نگردد تا این که مردی از اهل بیت .... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (2) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت ...
آخرالزمان و امام مهدي، عليه السلام
احادیث و روایات: امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها . .... آزادي رهايي بخش (4) و مقوم انديشه و حکمت. .... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (5) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 7-2- جبهه ...
احادیث و روایات: امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها . .... آزادي رهايي بخش (4) و مقوم انديشه و حکمت. .... نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (5) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 7-2- جبهه ...
نام و نسب سفياني
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (3) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 4ـ نام و نسب سفیانی سفياني شخصي زشترو و از نسل بني اميه، ابوسفيان و يزيد .
نگاه ژئوپلیتیک به روایات آخرالزمان (3) نویسنده : حاتم جدیدی منبع : سایت راسخون 4ـ نام و نسب سفیانی سفياني شخصي زشترو و از نسل بني اميه، ابوسفيان و يزيد .
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها