تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798274015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها راه کاهش موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو؛ آموزش است/ از ابتدای امسال 9 نفر به این بیماری مبتلا شدند که 3 تن از آنان جان باختند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
تنها راه کاهش موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو؛ آموزش است/ از ابتدای امسال 9 نفر به این بیماری مبتلا شدند که 3 تن از آنان جان باختند
نماینده سازمان دامپزشکی کشور، نماینده وزارت بهداشت و مدیر کل مبارزه با کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی بیماری تب کریمه کنگو پرداختند.

تنها راه کاهش موارد ابتلا انسان در بیماری تب کریمه کنگو بحث آموزش است/ از ابتدای سال جاری 9 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو داشتیم که 3 مورد منجر به فوت شده است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "داریوش جهان پیما" نماینده سازمان دامپزشکی کشور، "محمود نبوی" نماینده وزارت بهداشت و "عباس نخعی" مدیر کل مبارزه با کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امشب(چهارشنبه 3 تیر) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی بیماری تب کریمه کنگو پرداختند.


در ابتدای این برنامه داریوش جهان پیما نماینده سازمان دامپزشکی در تشریح این بیماری گفت: سی سی اچ اف یا همان تب کریمه کنگو بیماری است که از همان دیر باز در کشور وجود داشته است.


وی ادامه داد: این بیماری اولین بار در سال 1944 در کریمه شناخته شد و بعد از آن هم مشابه آن علایم در سال 1969 در کنگو نیز دیده شد لذا علت نام گذاری این بیماری به این اسم همین موضوع است.


نماینده سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: منطقه شروع این بیماری در جنوب شرقی اروپا، آسیای میانه، خاورمیانه، غرب چین، هند و کشورهای آفریقایی است.


جهان پیما اظهار داشت: این یک بیماری ویروسی است که کنه در آن نقش اصلی را در انتقال دارد و دام‌ها نیز در صورت ابتلا به این بیماری هیچ علایمی را از خود نشان نمی‌دهد لذا این موضوع باعث می‌شود که دامدار به وجود این ویروس در دام پی نبرد.


تنها راه پیشگیری و کاهش موارد ابتلا بیماری تب کریمه کنگو در انسان بحث آموزش است


وی با بیان این که از آن جه در این بیماری واکسن و در دارو وجود ندارد بر اساس آن چه که توسط سازمان بهداشت جهانی انسانی و دامی اعلام شده تنها راه پیشگیری و کاهش از موارد ابتلا آموزش است.


جهان پیما اضافه کرد: لذا در این زمینه وزارت بهداشت و هم سازمان دامپزشکی حرکت خود را در این جهت قرار دادند ضمن این که ما در برخورد با دام باید رفتارهای پرخطر را کاهش دهیم به این معنا که دامداران ما باید لباس کارشان با لباس منزلشان متفاوت باشد و لوازم ایمنی را چه در زمان کشتار و چه در حین دام‌پروری مورد توجه قرار دهند.


خاورمیانه از مناطق شایع بیماری تب کریمه کنگو است


در ادامه این گفتگو محمود نبوی نماینده وزارت بهداشت نیز در پاسخ به این سؤال که آیا بیماری تب کریمه کنگو جدی است یا خیر گفت: این بیماری قدمت هزار ساله دارد و منطقه خاورمیانه یکی از مناطق شایع این بیماری است.


وی ادامه داد: در سال 40 یک اپیدمی در آذربایجان مشاهده شد و در سال 79 نیز یک موارد دیگری دیده شد لذا پس از مشاهده این بیماری سیستم مراقبت ،گزارش دهی و آزمایشگاهی ویژه آن راه افتاد.


نماینده وزارت بهداشت یادآور شد: در سال‌های اولیه ما سالی 120 تا 150 مورد بیماری انسانی داشتیم منتهی با اقدامات و مراقبتی که انجام شد این تعداد در سال‌های اخیر به 24 تا 50 مورد رسیده است.


نبوی اظهار داشت: به عنوان مثال ما در سال قبل 39 مورد بیماری تب کریمه کنگو را داشتیم که از این تعداد 6 مورد  منجر به فوت شد.


در سال جاری 9 مورد بیماری انسانی تب کریمه کنگو را داشتیم که 3 مورد آن منجر به فوت شده است


وی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز 9 مورد بیماری داشتیم که 3 مورد آن در استان سیستان و بلوچستان، یک مورد کرمان، یک مورد یزد، یک مورد خراسان رضوی، یک مورد کرمانشاه و دو مورد در مازندران بوده است و از این تعداد 3 مورد تلفات در کرمانشاه، خراسان رضوی و مازندران داشتیم ضمن این که در استان سیستان و بلوچستان تعداد این بیماری در ده سال اخیر بیشتر بوده است.


در ادامه این گفتگو جهان پیما در پاسخ به این سؤال که در خصوص آگاهی دامداران از بیماری آیا آموزش‌های لازم صورت گرفته است یا خیر اظهار داشت:  ما افرادی را به کشتارگاه‌ها اعزام کردیم ضمن این که سم پاشی اختصاصی برای این بیماری هر 6 ماه یک بار به صورت رایگان در موارد روستایی و عشایری انجام می‌دهیم ضمن این که مبارزه و مدیریت خود این بیماری بر عهده خود دامدار است.


وی ادامه داد: از آن طرف هم الزام می‌کنیم که گوشت باید در 24 ساعت در سردخانه کشتارگاه‌ها بماند و این طرحی است که سازمان دامپزشکی خیلی بر آن پافشاری دارد و با وزارت کشور نیز تفاهم نامه ای را امضا کرده‌اند و ضمن این که کشتارگاه های صنعتی باید تعطیل شوند و کشتارگاه های صنعتی  باید توسعه پیدا کنند.


جهان پیما با اشاره به این که خانواده‌هایی که دامی را قربانی می‌کنند باید گوشت آن را 24 ساعت در دمای یخچال نگه داری کنند گفت: با زخم باز نباید با گوشت در تماس بود.


وی با تاکید بر این که با نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط هستیم ادامه داد: باید با مراقبت‌هایی که از طریق آموزش عمومی صورت می‌گیرد موارد مبتلا به بیماری را کم کنیم.


نماینده سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت همکاری خوبی را با یکدیگر دارند گفت: امیدواریم موارد مبتلا به این بیماری روز به روز کمتر شود.


جهان پیما  در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چه توصیه ای به مردم برای رعایت بهداشت دارید گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم که کشتار را به کشتارگاه‌ها انتقال دهند لذا حتی در عید قربان واحد کشیک را مستقر کرده‌ایم و دکتر دامپزشک نیز در محل حضور دارد.


نبوی در ادامه برنامه علایم بیماری که از طریق دام به انسان  منتقل می‌شود را تب عنوان کرد و افزود: این بیماری در فصل گرما شروع می‌شود به طوری که بیمار پس از چند روز شاهد خونریزی می‌شود.


نماینده وزارت بهداشت با اشاره به این که سال گذشته موارد مبتلا به این بیماری 39 مورد بود خاطر نشان کرد: شبکه مراقبت تشدید پیدا کرده است.


وی با اشاره به این که گوشتی که مهر دامپزشکی دارد را مردم می‌توانند با خیال راحت استفاده کنند اضافه کرد:مخزن اصلی این بیماری کنه است زیرا در فصل گرما این حشره بیشتر وجود دارد.


عباس نخعی مدیر کل مبارزه با کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا طی گفتگوی زنده تلفی گفت: واردات دام زنده سنگین را به صورت بسیار محدود از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان داریم.


نخعی با اشاره به این که این دام‌های زنده به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند ادامه داد: دام‌های زنده تحت نظر دامپزشکی قرنطینه می‌شوند و در نهایت مورد کشتار قرار می‌گیرند.


واردات شتر از مهر ماه 93 ممنوع شد


وی با اشاره به این که از مهر ماه سال 93 واردات شتر را ممنوع کردیم گفت: همکاری بسیار تنگاتنگی بین ستاد ، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی وجود دارد.


مدیر کل مبارزه با کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به این که تلفات در استان سیستان و بلوچستان نسبت مشابه سال قبل کمتر شده است افزود: متأسفانه کشتار غیر بهداشتی در سطح استان‌های مرزی و استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.


ضرورت اطلاع رسانی و آموزش برای کنترل بیماری


وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش گفت:  از مناطق مرزی دیگر واردات گوشت و دام نداریم.


نخعی گفت: گوشتی که وارد کشور می‌شود مجوز قانونی را کسب کرده است.


انتهای پیام/










۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن