تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا حضرت ایوب (ع) به بیمارى نفرت انگیز مبتلا شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


پرسمان؛
آیا حضرت ایوب (ع) به بیمارى نفرت انگیز مبتلا شد؟
چهره پاک حضرت ایوب (ع ) مظهر صبر و شکیبائى است.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، یکی از سوالات مطرح در خصوص حضرت ایوب اینکه آیا حضرت ایوب (ع) به بیمارى نفرت انگیز مبتلا شد؟


جواب:

چهره پاک این پیامبر بزرگ که مظهر صبر و شکیبائى است، تا آن پایه که صبر ایوب در میان همه ضرب المثل است، در قرآن مجید سوره (ص) آمده است خداوند در آغاز و پایان داستان آن حضرت، بهترین تجلیل را از او به عمل مى آورد.

ولى متأسفانه سرگذشت این پیامبر بزرگ نیز از دستبرد جاهلان و یا دشمنان دانا مصون نمانده، و خرافاتى بر آن بسته اند که ساحت قدس او از آن پاک و منزه است، از جمله اینکه ایوب به هنگام بیمارى بدنش کرم برداشت، و آنقدر متعفن و بدبو شد که اهل قریه او را از آبادى بیرون کردند!

بدون شک چنین روایتى مجعول است هر چند در لابلاى کتب حدیث ذکر شده باشد، زیرا رسالت پیامبران ایجاب مى کند که مردم در هر زمان بتوانند با میل و رغبت با آنها تماس گیرند، و آنچه موجب تنفر و بیزارى مردم و فاصله گرفتن افراد از آنها مى شود، خواه بیماریهاى تنفر آمیز باشد، و یا عیوب جسمانى، و یا خشونت اخلاقى، در آنها نخواهد بود، چرا که با فلسفه رسالت آنها تضاد دارد.

قرآن مجید در مورد پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) مى گوید: «فبما رحمة من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک:» «در پرتو رحمت الهى براى آنها نرم و مهربان شدى که اگر خشن و سنگدل بودى، از گرد تو پراکنده مى شدند» (آل عمران ـ 159).

این آیه دلیل بر آن است که پیامبر نباید چنان باشد که از اطرافش پراکنده شوند.(1)



1 ـ تفسیر نمونه، ج19، ص303



۲۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن