تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798618516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شگردهای اینترنتی فرقه‌ها برای تبلیغ


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نگاه عمیق تر به فضای مجازی؛
شگردهای اینترنتی فرقه‌ها برای تبلیغ
فعالیت‌های اینترنتی فرقه‌ها از بزرگ‌نمایی گرفته تا راه‌اندازی سایت‌های فریب، همگی در راستای جذب هوادار و تبلیغ فرقه است تا از این فضای اینترنت نیز که روز به روز بر شبکه‌های اجتماعی مجازی آن افزوده می‌شود استفاده کنند.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، امکانات فیس بوک به زبان فارسی به صورت رایگان، افراد وابسته به فرقه ها را ترغیب می‌کند که در این فضای منحصر به ­فرد به تبلیغ فرقه‌هایشان بپردازند.  
 این شبکه اجتماعی که گفته می‌شود بیش از یک میلیارد مشترک دارد، زمینه‌های دوست‌یابی آسان و ارتباط سهل‌الوصول‌تر را برای فعالین در این فضا فراهم می‌کند.
 
به­ طور قطع، جریانات فرقه‌ای یا آنچه که تحت پوشش معنویت‌های جدید پدید آمده‌اند، جولان دادن در این فضا را یکی از روش‌های موثر تبلیغی انتخاب خواهند کرد.
 
رشد چشمگیر فعالیت این فرقه‌ها در فضای اینترنتی و تکرار کلمات جستجو شده در پایگاه داده‌ای گوگل نشانگر آن است که اهمیت فضای اینترنت و متعاقب آن شبکه‌های مجازی، برای دست‌اندرکاران فرقه‌ها مشخص شده است.
 
اگر چه شاید برخی از این فرقه‌ها هنوز به زیرساخت‌های استفاده از این فضا مجهز نباشند و فضاهای دیگری مانند انتشارات مکتوب را در اولویت‌ قرار بدهند، اما کاربران اینترنتی بی‌محابا در جستجوی کلمات مربوط به فرقه‌ها و آشنایی با این تشکیلات هستند.
 
در کنار این جستجوهای قابل توجه، آنچه که باعث تاسف است، دست­یابی به داده­‌های اندک حاصل از جستجوی کلمات مربوط به نقد فرقه‌ها است و از سوی دیگر در آثار مکتوب هم انتشاراتی که به نقد بپردازند، بسیار اندک هستند و نویسندگان معدودی در این زمینه فعالیت داشته‌اند.
 
اقدام "پائولو کوئیلو" یکی از بنیانگذاران عرفان‌های نوپدید برای انتشار آخرین کتاب خود به زبان فارسی قبل از چاپ به زبان اصلی و انتشار آن در میان کاربران، نمونه‌ای از فرصت‌طلبی این جریان‌های معنویت‌گرا برای حضور در میان نسل جوان ایرانی است. کوئیلو در این زمینه با مترجمین باسابقه‌ای مانند آرش حجاری دوستی تنگاتنگی داشت.
 
یا اینکه چرا باید"اشو" بسیاری از کتاب‌های خود را به صورت پی‌دی‌اف در اختیار ایرانی‌ها قرار دهد؟ همچنین آثار مکتوب و برنامه‌های آموزشی نحله نوپدی مانند: عرفان حلقه به راحتی در فضای اینترنتی قابل دسترسی بود. حتی بازدید کنندگان سایت‌های فرقه‌ها در کمترین زمان ممکن می‌توانند کتاب‌ها و فیلم‌های مربوطه را از طریق این فضا تهیه کنند.
 
جریان عرفان حلقه حتی در برهه‌ای به خودش اجازه داد که سایت‌های نقد این جریان را نیز مشابه سازی کند تا کاربرانی که به دنبال نقد فرقه بودند، در نهایت در دالان‌های طراحی شده همسو با فرقه حرکت کنند و بدون نتیجه‌گیری فضا را رها سازند.
 
یکی از اقداماتی که جریان عرفان حلقه در فضای اینترنت انجام داد، راه‌اندازی وبلاگ‌های بی‌شمار بود تا به گونه‌ای در بین فعالان وبلاگی و سایت‌ها وانمود کند که فرقه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است؛ در حالی که این یک شگرد بود و به هر عضو فرقه تکلیف شده بود تا بیشتر از 50 وبلاگ ایجاد کند.
 
طرفداران دالایی‌لاما نیز با تکرار جستجوی واژه مربوط به وی از همین شگرد برای تاخت و تاز در فضای اینترنت و بزرگ‌نمایی استفاده کردند؛ در حالی‌که مشخص بود که دالایی‌لاما در ایران هواخواهی ندارد و فعالان اجیر شده در رسانه‌ها قصد بزرگ‌نمایی وی را داشتند.
 
فرقه‌ها از امکانات دیگر فضای مجازی و اینترنت مانند راه‌اندازی ستون‌های پرسش و پاسخ، اتاق گفت‌وگو و چت، بازی‌های آنلاین و دانلود فیلم‌ها و کلیپ‌های تبلیغاتی نیز چشم‌پوشی نکرده و برای ارتباط هر چه بیشتر و موثرتر با کاربران فضای مجازی، از این ابزارها استفاده می‌کنند./ انجمن رهپویان هدایت




۰۸/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن