تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835806321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شباهت امام عصر(ع) به ذوالقرنین


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


معارف؛
شباهت امام عصر(ع) به ذوالقرنین
"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز،"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏ شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى ‏نویسد:

"چون ما نمی ‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، می ‏باشد."

 

شباهت به ذوالقرنین

ذوالقرنین پیغمبر نبود ولی مردم را به سوی خدا دعوت کرد و به تقوی و خداترسی می خواند. قائم نیز پیغمبر نیست زیرا که بعد از پیامبر ما حضرت محمد مصطفی (ص) دیگر پیامبری نیست ولی آن حضرت نیز به سوی خدای تعالی و تقوی و پرهیزگاری دعوت می کند. ذوالقرنین بر مردم حجت بود. قائم نیز بر همه اهل عالم حجت است.

ذوالقرنین خداوند او را به آسمان دنیا بالا برد و از زمین برای او پرده برداری شد همه جای زمین – از کوهساران و دشت ها و دره ها- و از مشرق تا مغرب همه را مشاهده کرد و خداوند به او از هر چیزی علمی عنایت فرمود که با آن حق و باطل را بشناسد و در دو شاخ او قطعه ابری قرار داد که در آن تاریکی ها رعد و برق بود تا تایید شود سپس به زمین فرستاده شد و به او وحی شد که در دو ناحیه غرب و شرق زمین سیر کن؛ این را علامه مجلس در جلد پنجم بحار ضمن حدیثی طولانی از امام علی (ع) آورده است.

قائم، خداوند تعالی او را به بالاتر از آسمان اول برد سپس به زمین بازگردانده شد. ذوالقرنین از قومش غیبتی طولانی داشت. قائم نیز غیبتش طولانی است و در حدیث از امام عسکری آمده که احمد بن اسحاق گفت: چه سنتی از خضر و ذوالقرنین در او جاری است؟ فرمود: طول غیبت.

ذوالقرنین بنابر آنچه در قرآن کریم آمده به خاور و باختر زمین رسید. قائم نیز همانطور خواهد بود. ذوالقرنین مابین مشرق و مغرب را گرفت و تصرف کرد. قائم نیز مشرق و مغرب را به تصرف در خواهد آورد.

ذوالقرنین پیامبر نبود ولی به او وحی می شد. قائم نیز پیامبر نیست ولی به او وحی می شود. ذوالقرنین بر ابر سوار شد. قائم نیز بر ابر می نشیند. دلیل بر آن روایتی است که به سند بصائر و اختصاص از امام صادق نقل شده است که فرمود:

خداوند به ذوالقرنین اختیار داد که از دو ابر رام و سخت یکی را انتخاب کند او رام را برگزید و آن ابری است که برق و رعدی در آن نیست و اگر سخت را اختیار می کرد برایش میسر نبود زیرا که خداوند آن را برای قائم ذخیره فرموده است.



۰۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن