تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833397089
ناگفتههایی از آنچه در موج بیداری اسلامی اتفاق افتاد
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتوگو با حجتالاسلام علیرضا ایمانی؛
ناگفتههایی از آنچه در موج بیداری اسلامی اتفاق افتاد
شناسهٔ خبر: 2586364 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
دین و اندیشه > اندیشمندان
عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: چند نگاه نسبت به بیداری اسلامی وجود دارد. حضرت آقا از همان ابتدا اصرار داشتند که آنچه اتفاق میافتد بیداری اسلامی است، اما برخی میگفتند بیداری انسانی است. به گزارش خبرگزاری مهر، «خوشبختانه ملّتهای منطقه بیدار شدهاند؛ بله، بیداری اسلامی را موقتاً سرکوب کردند لکن بیداری، سرکوبشدنی نیست.» این جملاتی است که رهبر انقلاب در دیدار مسولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی درباره بیداری اسلامی بیان فرمودند. حجتالاسلام دکتر علیرضا ایمانی، عضو هیئتعلمی دانشگاه ادیان و مذاهب و کارشناس مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا، یکی از کسانی که در هنگام آغاز موج بیداری اسلامی در برخی از کشورها و از جمله کشور مصر حضور داشته و از نزدیک با خواستها و خاستگاههای مردم مواجه بوده است و به همین دلیل حرفهای ناگفتهی زیادی از آن روزها دارد. با او در اینباره به گفتوگو نشستیم.* در چند سال گذشته، شاهد تحولاتی در منطقهی غرب آسیا و شمال آفریقا بودهایم. جنبشها و رویدادهایی ظهور کردهاند که برخلاف تمایل غرب، منجر به سرنگونی برخی از دیکتاتورهای منطقه شدهاند. شما بهعنوان کارشناس مسائل منطقه و فردی که در چند سال اخیر، در برخی از این کشورها حضور داشتهاید و از نزدیک تحولات آنها را دنبال کردهاید، این حوادث را چگونه ارزیابی میکنید؟آنچه در سالهای اخیر و در بیش از بیست سال گذشته، تحت عنوان بیداری اسلامی اتفاق افتاد، غیرقابل پیشبینی نبود. آنچه دولتمردان دنیا را به تعجب واداشت، این مقطع زمانی خاص بود، وگرنه پیشبینی اتفاقات اخیر، زیاد دشوار نبود. قبل از اینکه این تحولات رخ بدهد، رهبر معظم انقلاب از برخی افراد خبره و کارشناس پرسیده بودند که وضعیت را چگونه میبینید؟ آنها نیز تحقیقاتی را انجام دادند و نتیجه را خدمت آقا آوردند و گفتند که منطقه آبستن حوادثی بسیار بزرگ و گسترده است. چند هفته بعد از این پیشبینی، منطقه به هم ریخت. در ابتدا ماجرای آقای بوزیدی گاریچی تونسی پیش آمد که به دلیل ظلم و ستمی که در تونس به او روا شده بود، خودسوزی کرد و رفتهرفته این جرقه، دامن مصر را هم گرفت و توسعه یافت.اما چند نگاه نسبت به رویداد بیداری اسلامی در منطقه وجود دارد. حضرت آقا از همان ابتدا اصرار داشتند که آنچه اتفاق میافتد بیداری اسلامی است، اما برخی میگفتند بیداری انسانی است و برخی دیگر هم از تعبیر بهار عربی استفاده میکردند و با این امید که این بهار است و هر بهاری، پاییز و زمستانی در پی دارد، تلاش کردند این بهار را به سردی بگرایند و الآن هم مدعی هستند زمستان و یخبندان شده است.اما در رابطه با اینکه چرا حضرت آقا اصرار داشتند بیداری اسلامی است، باید توجه داشت مردم منطقه خواستههایشان اسلامی بود؛ یعنی شعاری که میدادند «اللهاکبر» بود. یادم هست که رهبر انقلاب در یکی از دیدارها، خطاب به حاضران میگفتند آیا در اسلامی بودن این حرکت، این کافی نیست که این حرکت از مساجد شروع میشود و امتداد پیدا میکند؟ در نمازجمعهها شعار «اللهاکبر» سر داده میشود، مردم از مساجد و نمازهای جمعه انقلاب بهپا میکنند، پرچمهای اسرائیل را آتش میزنند و با شعار «اللهاکبر» و به دست گرفتن قرآن، انقلاب میکنند. آیا این معیارها برای اسلامی بودن حرکتشان کافی نیست؟ضمن آنکه رهبری به این نکته نیز توجه داشتند که حتی دغدغههای طرفداران دموکراسی و آزادی هم در اسلام بهتر تأمین میشود تا در هر مکتب و مشی و مرام دیگری. حتی در یکی از جلسات، مثال زدند و فرمودند که امام خمینی به اعتصابات شرکت نفت در ایران در سالهای ۵۵ و ۵۶ جهت دادند و گفتند اینها دنبال اسلام هستند و اسلام است که نیاز کارگر، کشاورز و... را تأمین میکند* نقش مردم در پدیدآوردن این حوادث چگونه بوده است؟به هر حال، هر تحلیلی که دربارهی این جنبشها داشته باشیم، با نگاه به بیانات و مواضع رهبر انقلاب، متوجه میشویم که نگاه حضرت آقا همچون حضرت امام، تکیه بر مردم است. میدانیم که در پنجاه شصت سال اخیر، دو حرکت در کشورهای اسلامی ایجاد شده است. یکی حرکت حزب الدعوه بود که مرحوم شهید محمدباقر صدر میگفت اول روی تشکیلات و وزیر و وکیل کار کنیم تا کمکم حرکتی انجام شود. در این حرکت، مردم در ردیف آخر بودند، اما نگاه امام خمینی رحمهاللهعلیه، که بارها در سخنرانیهایشان میگفتند، بهگونهی دیگری بود. ایشان خطاب به علمای اسلام میفرمودند شما حرکت کنید و جلودار باشید، مردم تکلیف خود را میدانند. شما که حرکت کنید، مردم دنبال راه شما میآیند. محور سخنان ایشان در بسیج کردن تودهی مردم بود و عمدهی کارها بر دوش مردم بود. لذا انقلاب اسلامی در ایران، خیزشی مردم بود. امام هم میفرمود مردم باید در متن مسائل و صحنه باشند.در کشورهای اسلامی و تحولات اخیر نیز این مسئله بهوضوح دیده شد. غیر از مورد سوریه که توضیح خواهم داد در آن، بحث مردم مطرح نبود و تحریکات بیرونی از طرف دشمنان صورت میگرفت. در دیگر کشورها، نقش اصلی و مهم را مردم برعهده داشتند. اگر خاطرتان باشد، آقا قبل از سقوط حسنی مبارک، در خطبهی نمازجمعه که به زبان عربی ایراد فرمودند، با تجلیل و عظمت از مردم یاد کردند. من در عید همان سال، مصر بودم و خطبههای عربی ایشان در موبایلهای مبارزان دستبهدست میشد. میگفتند ما موبهمو مسائل انقلاب و ایران را دنبال میکنیم. همچنین دیدم که نظرات آقا را دنبال میکنند و گویی ذرهبین برداشته بودند و تحولات و دیدگاههای جمهوری اسلامی را مطالعه و دنبال میکردند. در یک جمع مصری داشتم صحبت میکردم، میخواستم دربارهی منافقین بگویم و بهعنوان مقدمه، گفتم ما در ایران سازمانی به نام سازمان مجاهدین خلق داشتیم و... در همان لحظه، حضار شعار دادند «الموت للمنافقین» و متوجه شدم که آنها اطلاعات بالایی از تحولات ایران دارند و به من میگفتند بیا برایت از جنایتهای آنها بگوییم.
* فرمودید که مردم در تحولات منطقه، نقش ویژهای داشتند، این موضوع چقدر شبیه اتفاقاتی است که ما در انقلاب اسلامی ایران تجربه کردیم؟با اینکه برخی تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی بین عربها با ایرانیها وجود دارد، اما در همهی این حرکتها، مانند انقلاب ایران، تظاهرات از مساجد شروع شد و روحانیون نیز در متن مردم بودند و شعار میدانند. آنها هم کشته و مجروح میدانند و زندانی میشدند. در لیبی هم مردم در رأس بودند، اگرچه حرکتشان منحرف شد. در تونس نیز عملاً مردم جلودار بودند، اما خیلی زود سلفیها نفوذ کردند و مسیر انقلاب را به انحراف کشاندند. سرانجام دولت آنها روی کار آمد و راشد الغنوشی هم به گروه مخالف تبریک گفت و آنها کاملاً منزوی شدند. در آغاز حرکت آنها، واقعاً مردم حضور داشتند. در یمن و بحرین نیز همینطور بود.البته اوضاع در سوریه فرق میکند. آنچه در سوریه اتفاق افتاد واقعاً بیداری اسلامی نبود. اتفاقات سوریه شبیه فتنهی ۸۸ در ایران بود و شعارها هم گرتهبرداریشده بودند. مثلاً در روز قدس سال ۸۸، علناً روزهخواری کردند و به آرمانهای انقلاب جسارت نمودند و شعار دادند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران». عین این شعار در این حرکت منافقانه در سوریه، علیه بشار هم وجود داشت که میگفتند «نه حزبالله میخواهیم، نه ایران، دولت خود را آزاد کنیم». در واقع همان شعارها را معادلسازی کردند و جالب اینکه بشار اسد بهسوی مخالفین دست دراز کرد و گفت مردانه پای میز مذاکره بنشینید و حتی اگر نتیجه این شد که رئیسجمهور عوض شود، من کنار میروم، اما بهشرطی که سلاح را کنار بگذارید و پای میز مذاکره بنشینید.هرگز نیامدند، چون بعداً معلوم شد بالای شصت درصد از آنها اصلاً سوری نیستند و از بیرون وارد این کشور شدهاند و در واقع، مزدور و تروریست اجارهای از لیبی، چچن و کشورهای حوزهی خلیج فارس بودند. عربستان، قطر و امارت حامی آنها بودند و سلاحهای نظامی از سوی ترکیه در اختیارشان قرار میگرفت. عملاً معلوم شد این حرکتها اصلاً از سوی مردم نبوده است. مزدوران بیرونی به دنبال جنگ بودند تا اهداف پیمان استکبار جهانی را تأمین کنند.لذا دنیا اذعان کرد اخضر ابراهیمی، که با تیپ و قیافهی خاصی میآمد و میرفت، دنبال این بوده که بهنوعی آنها را مؤتلف کند و سر یک میز بنشاند تا توافق کنند. بعد خودشان عقبنشینی کردند، چون دیدند نمیشود. وقتی دیدند دولت بشار اسد خطاب به سوریها میگوید بیایید بنشینید راجعبه کشورتان تصمیم بگیرید، متوجه شدند راهی برای رسیدن به اهدافشان ندارند، چون تا شصت درصد مخالفین نه سوریالاصل هستند و نه ربطی به سوریه دارند. بنابراین در تحلیلهای سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی ایران هم آمد که ما بههیچعنوان اتفاقات سوریه را بیداری اسلامی نمیدانیم، بلکه آن را یک حرکت مشکوک میبینیم. مقام معظم رهبری هم از آغاز در این زمینه صراحت داشتند.* اگرچه تحلیل فرازوفرودهای اخوانیها در مصر، فرصت و مجال جداگانهای میخواهد، منتها چون بحث ما نقش مردم بود و به انگیزههای دینی و اسلامی در مردم مصر اشاره کردید، میخواهم این سؤال را بپرسم که آیا اتفاقاتی که در مصر در این یکی دو سال اخیر افتاد، به معنای رویگردانی مردم از اسلام است یا مفهوم و تحلیل دیگری دارد؟بستگی دارد از چه زاویهای به این موضوع نگاه کنیم. اگر نگاه مردم مصر را به اسلام از دریچهی دید آقای محمد مرسی و طیف تند و افراطی اخوانیها بررسی کنیم، میتوان گفت بهنوعی بازگشت از دین است. اما مردم مصر فهیمتر از این هستند که فریب بخورند. آنها میدانند که حقیقت ناب اسلامی، چیز دیگری است و حرکت تند اخوانیها، که فریب آمریکاییها را خوردند و کلاه گشادی به سرشان رفت، یک چیز دیگر است. اینها را باید از هم تفکیک کرد. مردم به آقای مرسی، به این دلیل که شعارش اسلامی بود، رأی دادند. آن موقع یادم هست که در رسانههای مصر مینوشتند به ژنرال یعنی احمد شفیق میخواهید رأی بدهید یا شیخ یعنی محمد مرسی. مردم بهعنوان شیخ، به آقای مرسی رأی دادند. آن هم آدمی که حقوقدان است و مسئلهی دینی و شرعی را میفهمد. اما چون اخوانیها حرکت تندی را آغاز کردند، شرایط بهگونهی دیگری رقم خورد.البته این را بگویم که محمد مرسی گزینهی نخست اخوانیها نبود و گزینههای دیگری هم مطرح بود، اما کاندیداتوری هرکدام از آنها به مشکلی برخورد تا اینکه محمد مرسی مطرح شد و با مطرح شدن وی، قند در دل آمریکاییها آب شد، چون دیدند او آدمی است که سالیان سال با آمریکاییها و غربیها بزرگ شده و الآن در آمریکا و شیکاگو استاد دانشگاه است. او سالیان سال تدریس داشت و این مسلمان اخوانی، نگاهش نگاه غربی بود و در مجموع، او به درد آمریکاییها میخورد. علیرغم اینکه شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی داد و از مردم رأی جمع کرد، اما به شعارهای خود وفادار نماند. قرار بود قرارداد کمپ دیوید را لغو کند، اما نکرد. قرار بود روابط با اسرائیل را به حداقل برساند، اما نرساند. مردم مصر اینها را میفهمند. بنابراین اگر برگشتند، از اخوانیها برگشتند.من در موسم حج گذشته که مرسی سرنگون شده بود، با بیست سی نفر از مصریها صحبت میکردم. آنها میگفتند که مرسی چهرهی اسلام را طور دیگری نشان داد. پس مردم مصر از اسلام برنگشتند، بلکه از نگاه مرسی به اسلام برگشتند.ویژگیهای مردم مصر تقریباً منحصربهفرد است. از نظر فکری و مطالعاتی، علیرغم آن فضای خاصی که در مصر حاکم است، همه اهل مطالعه و فکر هستند و تعبیری که حضرت آقا فرمودند، اشاره به همین داشت که من از جوانی، رادیو صوت العرب «من القاهره» را گوش میکردم. ما میدانیم حضرت آقا برخی از کتابهای آنها را به زبان فارسی برگرداندهاند، از جمله کتابهای سید قطب را ترجمه کردهاند. میخواهم بگویم حضرت آقا این را باافتخار فرمودند که کشور مصر، محل پمپاژ فکر به سایر کشورهای عربی بوده است. علتش این است که مصریها حرفها را از غربیها میگیرند، تحلیل و بررسی میکنند، سره و ناسره را تمییز میدهند و بعد با نگاه خودشان ترجمه میکنند و انتشار میدهند.آنچه برای من جالب بود، تقارن فکری ما ایرانیها بهصورت عام با مردم مصر است؛ از نظر علمدوستی، فرهنگپروری و... ویژگی دومشان حب اهلبیت علیهمالسلام است که در مبارزاتشان محسوس بود. مثلاً یکی از مصریها از من پرسید اسم فرزندت چیست؟ گفتم حسین. او اما گفت من اسم فرزندم را گذاشتهام «حسنین» و حسن و حسین علیهماالسلام را با هم جمع کردهام. همچنین مکرر میگفتند بیا برای ما از مصائب اباعبدالله بگو. همانی که ما اسمش را میگذاریم روضه. آنها عشقشان این بود که از زندگی امام حسین علیهالسلام و فرجام زندگی شهدا در کربلا بشنوند. وقتی برایشان دربارهی این مسائل صحبت میکردم، آنها هم مثل ابر بهاری اشک میریختند. برای من عجیب بود که اینطور به اهلبیت علیهمالسلام علاقهمند هستند.غالب مردم مصر شافعی هستند. شافعیها چون قبر خود امام محمدابنادریس شافعی هم در قاهره است، عنایت خاصی دارند نسبت به مذهب و امامشان و فوقالعاده دوستدار اهلبیت علیهمالسلام هستند. مثلاً برخی که اهل مطالعه بودند، من را به روستایی اطراف قاهره بردند و گفتند نگاه کن این آقایی که «نورالابصار» را نوشته، شافعی است، اما زندگی دوازده امام را نوشته و اعتقاد داشته که نور ابصار و چشمها، از امامان است. او آخر عمر داشته نابینا میشده که نذر میکند چشمانش پُرنور شود و بر این اساس، این کتاب را مینویسد. اصلاً قضیهی عشق آنها به اهلبیت علیهمالسلام، محسوس است. ما در ایران اگر برای میلاد امام حسین علیهالسلام یک یا دو روز جشن میگیریم، آنها تمام دههی اول ماه شعبان، به عشق امام حسین علیهالسلام، مراسم جشن دارند. اگر در این ایام بخواهید وارد مقام رأسالحسین یا حرم حضرت زینب سلاماللهعلیها در مصر بشوید، جای پا گذاشتن نیست.منبع : khamenei.ir
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]
صفحات پیشنهادی
بیداری اسلامی به دلیل نداشتن مرجعیت و روحانیت سامان نپذیرفت
آیت الله جوادی آملی بیداری اسلامی به دلیل نداشتن مرجعیت و روحانیت سامان نپذیرفت شناسهٔ خبر 2580968 - جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷ ۳۷ دین و اندیشه > اندیشمندان آیت الله جوادی آملی گفت جریانِ انقلاب اسلامی از حوزه و مرجعیت دینی آغاز شد لذا بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی به ایآیا درباره ظهور «بداء» اتفاق افتاده است؟
پرسمان آیا درباره ظهور بداء اتفاق افتاده است در هر صورت بداء یک معنی معقول و منطقی دارد و چنان نیست که گفته شود به معنی ظهور امر مخفی و مجهول بر خدا است به گزارش سرویس دینی جام نیوز روایتی به وسیله ابیحمزهثمالی از حضرت باقر ع نقل &zwnاخلاق ورزش و مسئله دوپینگ با تأکید بر آموزههای اسلامی
اخلاق ورزش و مسئله دوپینگ با تأکید بر آموزههای اسلامیدوپینگ از دیدگاه اخلاق کاربردی و از منظر اسلام روشی نادرست برای افزایش کارآیی ورزشکاران است دیدگاه اخلاقی اسلام را میتوان با توجه به منابع اسلامی و براساس اصول مشخص تصویر نمود که این مقاله عهدهدار آن است بخش دوم و پایانیبیداری اسلامی سرکوبشدنی نیست
مروری بر بیانات رهبر انقلاب درباره بیداری اسلامی در چهار سال اخیر بیداری اسلامی سرکوبشدنی نیست شناسهٔ خبر 2585976 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۶ سیاست > رهبری و سران قوا از آغاز موج جدید بیداری اسلامی و فراز و نشیب آن بیش از چهار سال زمان میگذرد و پایگاه اطلاعرسانی KHگردهمایی مذاهب اسلامی در هند
با تلاش زن اديب و مسلمان هندی گردهمایی مذاهب اسلامی در هند به همت بنياد خيريه ويزدام هند همايش بينالمللی با حضور انديشمندان و سران مذهبی از شاخههای متفاوت مسلمان با موضوع برقراري صلح و هماهنگی متقابل در سايه تعليمات قرآنی در خرداد آينده برگزار میشود به گزارش سرویس دینی جدر ایرانشهر چه اتفاقی افتاد؟
در ایرانشهر چه اتفاقی افتاد فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به بیان جزئیات غائله ایرانشهر پرداخت و گفت بررسیها تا این لحظه وجود هرگونه تیراندازی را رد کردهاند سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفتوگو با فارس با بیان جزئیات غائله ایرانشهر که در ساعت 18دعوت از سران قوا برای پرهیز از تفرقه / حمایت از بیداری اسلامی
در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید شد دعوت از سران قوا برای پرهیز از تفرقه حمایت از بیداری اسلامی شناسهٔ خبر 2582384 - یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۰ سیاست > سایر مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان هفدهمین همایش سراسری خود در بیانیهای بر حفظ وحدت و دمطالعات اسلامی در دانشگاه کاردیف انگلیس
مطالعات اسلامی در دانشگاه کاردیف انگلیس شناسهٔ خبر 2582239 - دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۴ دین و اندیشه > اسلام در جهان در مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه کاردیف انگلیس مطالعات تاریخ اسلام و آموزش های اسلامی به صورت مجازی نیز برگزار می گردد و از دانشجویان علاقه مند حمایت می شوشورای اسلامی شهر شیراز به اتفاق آرا تصویب کرد پیشنهاد شیراز برای میزبانی اجلاس شهرهای تاریخی جهان
شورای اسلامی شهر شیراز به اتفاق آرا تصویب کردپیشنهاد شیراز برای میزبانی اجلاس شهرهای تاریخی جهاناعضای شورای اسلامی شهر شیراز به اتفاق آرا پیشنهاد نامزدی شهرداری شیراز برای میزبانی اجلاس شانزدهمین کنفرانس شهرداریهای شهرهای تاریخی جهان در سال 2018 را تصویب کردند به گزارش خبرگزارمطالعات اقتصاد اسلامی در دانشگاه دورهام
مطالعات اقتصاد اسلامی در دانشگاه دورهام شناسهٔ خبر 2582265 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۰ دین و اندیشه > اسلام در جهان دانشگاه دورهام درحیطه اقتصاد اسلامی مدیریت بازاریابی و امبیای فعالیت داشته و سعی دارد دانشجویان را با اقتصاد اسلامی آشنا سازد به گزارش خبرگزاری مهربیداری اسلامی سرکوبشدنی نیست
بیداری اسلامی سرکوبشدنی نیست رهبرمعظم انقلاب خوشبختانه ملّتهای منطقه بیدار شدهاند بله بیداری اسلامی را موقّتاً سرکوب کردند لکن بیداری سرکوبشدنی نیست بصیرت سرکوبشدنی نیست باید توجّه داشته باشیم رسالت امّت اسلامی را فراموش نکنیم و نیروی امّت اسلامی را نادیده نگیریموقتی کمونیست ها از سخنرانی امام صدر خوششان آمد/ او نگذاشت که پیکر شریعتی در کشور غیر اسلامی دفن شود
وقتی کمونیست ها از سخنرانی امام صدر خوششان آمد او نگذاشت که پیکر شریعتی در کشور غیر اسلامی دفن شود فرهنگ > دین و اندیشه - امام موسی صدر و کتابخوانی در گفت و گو با سید حسین شرف الدین به گزارش خبرآنلاین سید حسین شرف الدین نویسنده و پژوهشگر و همسر رباب صدر خواهر اما«بیداری اسلامی سرکوبشدنی نیست»
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۲۴ حضرت آیتالله خامنهای در دیدار اخیر مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در روز عید مبعث ضمن اعلام مجدد حمایت نظام اسلامی از مظلومین بر مبنای آموزهی اسلامیِ کُن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا بر ادامهی حرکت بیداری اسلامی تأکید کردند ااجمالی/ لاریجانی: تحجر موجب تفرقه میان امت اسلامی است/غرب بوجود آورنده تروریسم در منطقه/به دنبال ایجاد امپراطو
اجمالی لاریجانی تحجر موجب تفرقه میان امت اسلامی است غرب بوجود آورنده تروریسم در منطقه به دنبال ایجاد امپراطوری در منطقه نیستیمرئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این تحجر موجب تفرقه بین امت اسلامی شده است گفت ملت اسلامی امروز نیازمند اخوت و برادری است به گزارش خبرگزاری فهمایش «بیداری قرآنی در تاریخ معاصر»برگزار میشود
سهشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۵۲ دبیر همایش بیداری قرآنی از برگزاری سومین همایش بیداری قرآنی در تاریخ معاصر با محوریت تفسیر قرآن به قرآن در تفسیر الفرقان اثر آیتالله محمد صادقی تهرانی خبر داد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم مسعود صادقی در جمع خبرقطعنامه تجمع اعتراضآمیز جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار: اتفاقات یمن نسلکشی و عربکشی است/ آلسعود ننگ
قطعنامه تجمع اعتراضآمیز جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار اتفاقات یمن نسلکشی و عربکشی است آلسعود ننگ ابدی را برای خود خریدجامعه اصناف و بازار تهران پس از گردهمایی در مسجد امام خمینی ره و اعتراض به حملات وحشیانه آلسعود به مردم بیدفاع یمن قطعنامهای را صادر کرد به گزارشبررسی ظرفیتهای حکمت متعالیه در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سیاسی
در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود بررسی ظرفیتهای حکمت متعالیه در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سیاسی شناسهٔ خبر 2579818 - چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۲۸ دین و اندیشه > اندیشکده ها نشست علمی ظرفیتهای حکمت متعالیه جهت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سیاسی فردا ب-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها