تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798481352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن: هیچ تبعه آمریکایی در کشتی سنگاپوری نبود /ایران برای کمک به یمن با سازمان ملل همکاری کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واشنگتن: هیچ تبعه آمریکایی در کشتی سنگاپوری نبود /ایران برای کمک به یمن با سازمان ملل همکاری کند
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری درباره ادعای امروز رسانه‌های غربی درباره «تیراندازی نیروهای ایرانی به کشتی سنگاپوری» گفت که در این کشتی هیچ تبعه آمریکایی حضور نداشته است.
به گزارش نامه نیوز جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.


شبکه سی‌ان‌ان امروز پنجشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که پنج شناور نظامی ایران در آب‌های خلیج‌فارس، در اطراف یک کشتی تحت پرچم سنگاپور، تیر اخطار شلیک کرده‌اند(جزئیات بیشتر).


جف راتکه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این ادعای شبکه سی‌ان‌ان گفت که ما از گزارشهای خبری درباره این حادثه آگاه هستیم اما باید بگویم که این کشتی آمریکایی نبوده و هیچ تبعه آمریکایی در آن حضور نداشتند.


وی با ادعای آنکه طیق خبرهای منتشر شده این کشتی در ابهای بین‌المللی مورد تیراندازی قرار گرفته تاکید کرد که ایران باید به قوانین مبتنی بر آزادی حمل و نقل در دریاها احترام بگذارد.


خبرنگاری اینطور سوال کرد که با توجه به سابقه اقدامات ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز در مقابل کشتیهای خارجی، آیا کسی نمی‌خواهد به ایران در این باره هشدار دهد؟ آیا برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد؟


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اینطور جواب داد که ما خواهان آزادی عبور و مرور کشتیها در دریاها هستیم و همه کشورها از جمله ایران هم باید این اصل مورد توافق بین‌المللی را مراعات کند.


خبرنگاری درباره حضور کشتی حامل کمکهای انسان دوستانه ایران به یمن و کشتیهای جنگی این کشور سوال کرد که مقام آمریکایی گفت که وی گزارش جدیدی درباره مکان دقیق این کشتیها ندارد و نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کند.


این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت بهتر است که این سوال را وزارت دفاع آمریکا پاسخ دهد چرا که احتمالا آنها اطلاعات دقیقتری درباره موقعیت کشتیهای ایرانی داشته باشند.


جف راتکه افزود که ما به همه طرف‌ها تاکید کرده‌ایم که از انجام اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند تا تنشها تشدید نشود.


وی با بیان آنکه آمریکا معتقد است که همه کشورها از جمله ایران حق ارائه کمکهای انسان دوستانه به یمن هستند اما باید مقررات مربوط به ارائه کمکهای انسانی رعایت شود و این کمکها با هماهنگی با دولت مشروع یمن و سازمان ملل انجام گیرد.


مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که اگر کشور کمک‌کننده‌ای بر اساس این قواعد عمل نکند و با هماهنگی اقدام به رساندن کمکهای خود نکند، تردیدهایی درباره اهداف کشور کمک رسان ایجاد می‌شود.


در این مصاحبه خبرنگاری درباره گزارشهای خبری درباره کشته شدن چندین یمنی در حملات امروز عربستان سعودی پرسید و اینکه این حملات نقض آتش‌بس بوده یا نه؟


وی در پاسخ گفت که درباره این موضوع اظهارنظر نمی‌کنم اما باید بگویم همانطور که عربستان سعودی بر تعهد خود برای آتش‌بس انسان دوستانه وتوقف درگیریها تاکید کرده است. البته شب گذشته عربستان سعودی گزارشهایی از نقض آتش‌بس در مناطق مرزی و حملات خمپاره‌ای از یمن را به سازمان ملل ارائه کرده است.


راتکه تاکید کرد که «ما داریم مشاهده می‌کنیم که آتش‌بس انسان دوستانه در یمن سبب تسهیل شرایط برای ارائه کمکهای بشردوستانه شده است.


خبرنگاری درباره شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین و همچنین طرح پیشنهادی فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل درباره مذاکرات سازش پرسید طرحی که به اعتقاد برخی تحریم و بایکوت تل‌آویو را به همراه خواهد داشت.


مقام آمریکایی گفت: «سیاست دولتهای آمریکایی همواره بر این دو موضوع استوار بوده است. مخالفت با بایکوت و تحریم دولت اسرائیل و مخالفت با اقدامات شهرک سازی اسرائیل فراتر از زمینهای سال 1967 و این سیاست تغییر نکرده است».


در بخش دیگری از این کنفرانس خبری سوالی درباره عدم حضور پادشاه بحرین در نشست کمپ دیوید سوال شد و اینکه «چرا پادشاه بحرین در نشست کمپ دیوید حضور نیافته اما با سفر به بریتانیا درصدد حضور در یک مراسم نمایش اسب شده است؟»


جف راتکه در پاسخی منفعلانه گفت: درباره این سوال شما را به مقامات بحرینی ارجاع می‌دهم تا درباره سفر پادشاه بحرین اظهارنظر کنند. درباره نشست کمپ دیوید که در حال برگزاری است، همانطور که کاخ سفید هم اعلام کرده شاهد حضور نمایندگان مناسب برای این نشست به منظور گفتگو درباره همکاریهای امنیتی هستیم».


خبرنگار با اصرار بر اینکه چرا پادشاه بحرین دعوت برای سفر به آمریکا و نشست کمپ دیوید را رد کرده اما با سفر به بریتانیا در مراسم نمایش اسب حضور می‌یابد؟ آیا محورهای این نشست مهمتر از مراسم نمایش اسب نبوده است؟


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باز هم در پاسخی منفعلانه گفت که «من درباره زمانبندی سفرها و اقدامات پادشاه بحرین نظری ندارم و در این باره شما را به مقامات بحرینی ارجاع می‌دهم. به نظر می‌رسد شما اطلاعات بیشتری از من درباره زمانبندی سفرهای پادشاه بحرین داشته باشید. درباره شنست کمپ دیوید هم این را بگویم که با توجه به حضور نمایندگان مناسب در این نشست، مطمئنا نتایج مثبتی در این جلسه حادث خواهد شد»




منبع: فارس


۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن