تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798559094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد جنبش عدم تعهد از همکاری کشورهای هسته‌ای عضو معاهده ان‌پی‌تی با رژیم صهیونیستی/ تأکید بر کمک آژانس به اعضا در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
انتقاد جنبش عدم تعهد از همکاری کشورهای هسته‌ای عضو معاهده ان‌پی‌تی با رژیم صهیونیستی/ تأکید بر کمک آژانس به اعضا در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای
نجفی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، ضمن انتقاد از همکاری برخی کشورهای هسته‌ای با کشورهایی که عضو معاهده نیستند، گفت: آنها باید فوراً همه همکاری‌های هسته‌ای خود را با غیر اعضا و مخصوصاً رژیم صهیونیستی متوقف کنند.

خبرگزاری فارس: انتقاد جنبش عدم تعهد از همکاری کشورهای هسته‌ای عضو معاهده ان‌پی‌تی با رژیم صهیونیستی/ تأکید بر کمک آژانس به اعضا در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای



به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جنبش عدم تعهد همکاری کشورهای هسته‌ای عضو معاهده ان‌پی‌تی با رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد.
رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین در کمیته سوم کنفرانس بازنگری معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در مقر سازمان ملل در نیویورک و به نمایندگی از 120 کشور عضو عدم تعهد بیانیه‌ای را قرائت کرد که در آن موضوع استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی و حق مسلم همه کشورها برای استفاده صلح‌آمیز به صورت غیر تبعیض آمیز مورد تاکید قرار گرفت.
در این بیانیه با یادآوری ماده 4 معاهده NPT و اساسنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر این موضوع تاکید شده که همه کشورهای عضو معاهده از این حق برخوردارند که به صورت کامل و حداکثری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز برخوردار شوند و از کشورهای عضو معاهده و به ویژه دول هسته‌ای در خواست شده که با حسن نیت تعهدات خود را در ارتباط با ماده 4 معاهده برای کمک به کشورهای غیر هسته‌ای به اجرا درآورده و از ایجاد مانع و یا پیش شرط برای ارائه کمک به اعضا خودداری کنند. در این ارتباط عدم تعهد تاکید کرده است که رژیم‌های کنترل صادرات باید محدودیت‌های غیر‌قانونی خود را در انتقال تجهیزات، مواد و فناوری‌های هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز در اسرع وقت بردارند.
جنبش عدم تعهد بر نقش ویژه آژانس در زمینه کمک به کشورها در زمینه استفاده از علوم و فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز تاکید کرده و مشارکت دانش هسته‌ای بین کشورها در زمینه صلح‌آمیز را وظیفه آژانس دانسته است.
عدم تعهد در بیانیه خود که توسط سفیر کشورمان در آژانس قرائت شد، همچنین بر این موضوع تاکید کرده که کشورها در فعالیت‌های صلح‌آمیز ممکن است راه‌های مختلفی را در پیش بگیرند تا منابع انرژی خود را با استفاده از انرژی اتمی تکمیل کنند. بنابر این تعیین ملزومات ملی انرژی، حق حاکمه هر کشور عضو است و کشورها در این زمینه از این حق برخوردارند که سیاست‌های چرخه سوخت کامل هسته‌ای خود را پیگیری کنند.
در این بیانیه ضمن انتقاد از همکاری برخی کشورهای هسته‌ای با کشورهایی که عضو معاهده نیستند، بر این موضوع تاکید شده که آنها باید فوراً همه همکاری‌های هسته‌ای خود را با غیر اعضا و مخصوصاً رژیم صهیونیستی متوقف کنند. در این زمینه عدم تعهد از آژانس در خواست کرده که شرط هرگونه همکاری با کشورها باید پیوستن به سیستم پادمان جامع آژانس و عضویت در معاهده باشد.
در بیانیه عدم تعهد از اعمال برخی محدودیت‌های با اغراض سیاسی علیه کشورهای عضو معاهده به شدت انتقاد شده و آن را در راستای اعمال فشار علیه کشورهای در حال توسعه به ویژه در زمینه بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز ارزیابی کرده است؛ موضوعی که کاملاً خلاف متن ماده 4 و 3 معاهده و قرارداد پادمان کشورهای عضو است و باید فوراً برداشته شوند.
در پایان این بیانیه، عدم تعهد با ارائه 19 پیشنهاد ویژه در زمینه تسهیل حق کشورهای عضو معاهده در توسعه، تحقیق، تولید و بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز، خواهان درج این پیشنهادات در گزارش نهایی کنفرانس بازنگری معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای شد.  نهمین کنفرانس بازنگری به مدت یک ماه در اردیبهشت ماه سال جاری در نیویورک در حال برگزاری است.
انتهای پیام/

94/02/16 - 09:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن