تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826939455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لذیذترینِ لذت های بهشتی چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


استاد انصاریان؛
لذیذترینِ لذت های بهشتی چیست؟
لذیذترینِ لذت ها در بهشت، نگاه به ابی عبدالله (ع) است.





به گزارش سرویس دینی جام نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم و استاد برجسته حوزه  در حسینیه همدانیهای تهران گفت: خداوند دنیا را مانند تجارتخانه ای برای انسان ها قرار داده و دو روش برای زندگی در این تجارتخانه مقرر کرده است: بهشت و رضوان.



لذت رضوان به مراتب لذت بخش تر از بهشت است

 

وی با بیان اینکه بهشت ویژه لذت های جسم و رضوان برای لذت های روحی است، خاطرنشان کرد: کیفیت این دو لذت قابل مقایسه با یکدیگر نیست زیرا رضوان از کانال خداوند می گذرد.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه کلمه بشر در آیات مختلف قرآن درباره مرحله خلقت جسمی به کار رفته است "انی خالق بشرا من طین"، اظهار داشت: تعابیر قرآن در این ارتباط زیاد است: خاک، لجن، گل، نطفه و ...؛ این تعابیر مختلف با یکدیگر در تضاد نیستند زیرا قرآن تضادی ندارد.

 

وی اضافه کرد: برخی افراد که با قرآن و علوم طبیعی آشنا نیستند تصور می کنند این تعابیر مختلف درباره انسان به معنای تضاد قرآن است در حالی که چنین نیست؛ همچنان که حضرت نوح به قومش می گوید: خداوند شما را طور به طور و مرحله به مرحله آفریده است.

 

وجودِ انسان دلیلی بر وجودِ خالق است

سخنران این مجلس ادامه داد: خلقت انسان دلیلی درباره وجود خالق است و اگر فردی پرسید چه دلیلی بر وجود خالق داری بلافاصله بگویید: خودم.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه کلمه بشر در قرآن مربوط به مرحله خلقت جسم انسان است اما کلمه روح ربطی به این مرحله ندارد، تصریح کرد: روح مربوط به هویت و حقیقت اصلی ماست: «نفخت فیه من روحی».

 

عالمی که حیات را تصادفی می داند بسیار نفهم است

وی افزود: تمام دانشمندان جهان می گویند حیات سری است که علم آن فاش نشده و هیچ چیز آن از طریق علم قابل کشف نیست از این رو برخی دانشمندان که بسیار عالم و همزمان بسیار نفهم نیز هستند، می گویند حیات، تصادف است.

 

خطیب این مجلس با تاکید بر اینکه لذت روح ابدا با لذت جسم قابل مقایسه نیست زیرا لذت روح، الهی، ملکوتی و غیر عادی است، خاطرنشان کرد: این لذت از کانال امور مادی نمی گذرد بلکه خود خداوند آن را تعبیه کرده است.

 

لذیذترینِ لذت ها در بهشت نگاه به ابی عبدالله (ع) است

وی ادامه داد: فردی از امام صادق (ع) پرسید: لذت بخش ترینِ لذت ها در بهشت چیست؟ حضرت می فرماید: لذیذترین انسان ها نگاه به صورت ابی عبدالله (ع) است.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه این لذت قابل بیان نیست زیرا از جنس کیفیت است، اظهار داشت: ما با مشاهده یک مسجد زیبا می توانیم درباره کمیت و متراژ آن نظر دهیم اما درباره کیفیتِ زیبایی های آن مثلا معرق کاری یا کاشی کاری نمی توانیم اظهارنظری دقیق بیان کنیم زیرا کیفیت از مقوله بیان نیست.

 

دنیا را نباید سرزنش کرد

وی اضافه کرد: من طبق بررسی هایی که انجام داده ام تا متوجه شوم دنیا از جنس دَنَیَ یا دَنَوَ است دریافتم که بهترین معنا برای دنیا،  "دَنَوَ" می باشد: یعنی جایی که به انسان ها نزدیک تر به آخرت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دنیایی را که به انسان ها نزدیک تر به آخرت است نباید سرزنش کرد، گفت: حضرت امیر (ع) به فردی که دنیا را سرزنش می کرد، گفت: چرا دنیایی را سرزنش می کنی که تجارت خانه اولیای الهی است   شبستان



۰۵/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 513]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن