تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837813650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز بروز صفات باطني


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
روز بروز صفات باطني
روز بروز صفات باطني نويسنده: سيد محمد باقر طباطبايي يکي از ويژگي هايي که قرآن کريم براي قيامت بر شمرده، اين است که در آن روز صفات و نيت هاي باطني مردم وکفر و ايمان افراد روشن مي شود، و فرداکه سر از خاک برآريم، احوال همگان مشخص خواهد شد.چه دردناک است، شخصي، يک عمر، در نظر مردم آبرومند جلوه کرده باشد، ولي در رستاخيز به شکل ديگري ظاهر شود. اي واي از اين رسوايي! اگر از مصاديق حديث زير باشد: هنگامي که رسول معظم اسلام(ص) در منزل ابوايوب انصاري به سر مي برد، معاذ بن جبل - که نزديک خانه ي ايشان زندگي مي کرد - به پيامبر اکرم(ص) گفت: اي رسول خدا، من در گفتار خدا نظر و انديشه کردم، آنجا که مي فرمايد: (يَومَ يُنفَخُ فِي الصُّورِ فتأتونَ أَفوَاجاً؛ روزي که در صور دميده شود، پس گروه گروه به صحنه ي محشر مي آييد...). (سوره ي نبأ، آيه ي 19) پيامبر اکرم(ص) فرمود: اي معاذ، پرسش از چيز بزرگي کردي و اشک از ديدگانش فرو ريخت. آن گاه فرمود: روز قيامت ده گروه از مسلمين امت من، وارد محشر مي شوند؛ در حاليکه اين گونه از ديگران تميز داده مي شوند: بعضي از آنها به شکل ميمون، بعضي ديگر به صورت خوک هستند، بعضي ديگروارونه (پاها بالا و سر به پائين) با صورت بر زمين کشيده مي شوند، و عده اي کور و گروهي ديگرکر و لال هستند، بعضي ديگر زبان هاي خود را مي جوند و چرکي از دهان آنها جاري است که همگان را مي آزارد، تعدادي از آنها هم، در حالي که دست و پايشان بريده است، وارد مي شوند، بعضي ديگر بر شاخه هايي از دار آتشين آويزانند، گروهي، از مردار بدبوترند و سرانجام، گروه ديگري، بر تن لباسهاي قيرين دارند که به پوست آنها چسبيده است. آنها که به صورت بوزينه گانند، سخن چينان هستند، و خوک شکل ها همان حرام خواران مي باشند، و واژگونه ها [و آنان که وارونه بر زمين کشيده مي شوند]، رباخواران و کوران قاضي هاي ظالم، کر و گنگ ها خودخواهاني که به اعمال خود مغرورند (گويي از همه جا بي خبرند، نه حقيقتي را گوش مي کنند و نه غير خود را مي بينند)، و آنان که زبان خود را مي جوند، عالمان بي عمل و قاضي هايي هستند که قضاوت آنان نادرست و گفتار وکردارشان با هم ناسازگار بوده است. دست و پا بريدگان، همسايه آزارها، آويختگان به شاخه هاي آتش، هماناني که بي گناهان را به سلطان مي سپردند، و بدبوتر از مردارها، شهوتران هائي که به خوشي هاي دنيا دلخوش نمودند و از پرداخت حق الهي در اموال خود پرهيز کردند و گروه آخرين که لباس هاي قيرين به تن دارند، فخر فروشان متکبر مي باشند.(1)زنهار از اين بيابانوين راه بي نهايتپي نوشت ها1. تفسير مجمع البيان، ج 1، ص423.منبع: کتاب بشارت 63/خ
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن