تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 بهمن 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

بانک کتاب

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

ایونا

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

چاپ جزوه ارزان قیمت

کشتی تفریحی کیش

تور نوروز خارجی

خرید اسکرابر صنعتی

طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وب‌سایت

کاشت ابرو با خواب طبیعی

هدایای تبلیغاتی

زومکشت

فرش آشپزخانه

خرید عسل

قرص بلک اسلیم پلاس

کاشت تخصصی ابرو در مشهد

صندوق سهامی

تزریق ژل

خرید زعفران مرغوب

تحصیل آنلاین آمریکا

سوالات آیین نامه

سمپاشی سوسک فاضلاب

مبل کلاسیک

بهترین دکتر پروتز سینه در تهران

صندلی گیمینگ

کفش ایمنی و کار

دفترچه تبلیغاتی

خرید سی پی

قالیشویی کرج

سررسید 1404

تقویم رومیزی 1404

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1860573492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آثار انتظار فرج


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
آثار انتظار فرج
آثار انتظار فرج اميد به آينده، ثمره‏ى انتظار صحيح و سازنده اين انتظار به معناى آن است كه وجود ظلم و ستم در عالم چشمه‏ى اميد را از دل‏هاى منتظران نمى‏زدايد و خاموش نمى‏كند. اگر اين نقطه‏ى اميد در زندگى جمعيتى نباشد، چاره‏اى ندارد جز اينكه به آينده‏ى بشريت بدبين باشد ... . اما آن ملتى كه به آينده اميد دارد، مى‏داند كه روزگار تمام شدنى است و دورانى خواهد رسيد كه قدرت قاهره‏ى حق ، همه‏ى قله‏هاى فساد و ظلم را از بين خواهد برد و چشم‏انداز زندگى بشر را با نور عدالت منور خواهد كرد، معناى انتظار دوران امام زمان اين است . (1)انتظار فرج، مايه‏ى حركت جامعه‏ى اسلامى دل‏هاى شيعه با آن مركز ملكوتى و الهى در حال ارتباط و پيوند است. محبت آن وجود مقدس در دل‏هاى شيعيان موج مى‏زند ؛ با او سخن مى‏گويند؛ از او مى‏خواهند؛ به او اظهار ارادت و توسل مى‏كنند. اين‏ها چيز كمى نيست! اين اميدى كه در دل يك انسان به وجود مى‏آيد، به بركت ايمان و اعتقاد و يقين به وجود منجى و به حضور منجى، خيلى داراى ارزش و قيمت است. يقينا مايه‏ى حركت‏هاى بزرگ در جوامع اسلامى و در جوامع شيعى است و مايه‏ى اصلى حركت عظيم انقلاب اسلامى ، همين عقيده و همين انتظار فرج است. (2)اميد برگرفته از انتظار فرج، سامان‏بخش جامعه‏ى اسلامى شيعه ياد گرفته است كه با فضيلت‏ترين اعمال، انتظار فرج است. معناى اين جمله آن است كه در هر شرايطى - ولو سخت‏ترين شرايط - شيعه حق ندارد مأيوس و نااميد شود. منتظر است ؛ منتظر فرج است ؛ منتظر گشايش و باز شدن افق است. نفس اين انتظار، به او نيرو مى‏دهد و او را قدرتمند مى‏كند، به او نشاط مى‏دهد. نيرو و نشاط و اميد هم ، هر جا باشد، زندگى به طرف سامان پيش مى‏رود، به طرف اصلاح حركت مى‏كند. اين، يك ابزار عمده در دست شيعه است كه از متن اعتقادات تشيع سرچشمه مى‏گيرد. اين ، چيز بسيار باارزشى است. (3)لزوم وجود روح انتظار در زندگى ما امروز براى انتظار، بايد باب به‏خصوصى در زندگى خود باز كنيم. حقيقتا ملت ما بايد روح انتظار را به تمام معنا در خود زنده كند. « ما منتظريم» يعنى اين اميد را داريم كه با تلاش و مجاهدت و پيگيرى ، اين دنيايى كه به وسيله‏ى دشمنان خدا و شياطين، از ظلمات جور و طغيان و ضعيف‏كشى و نكبت حاكميت ستمگران و قلدران و زورگويان پر شده است، در سايه‏ى تلاش و فعاليت بى‏وقفه‏ى ما، يك روز به جهانى تبديل خواهد شد كه در آن، انسانيت و ارزش‏هاى انسانى محترم است و ستمگر و زورگو و ظالم و قلدر و متجاوز به حقوق انسان‏ها، فرصت و جايى براى اقدام و انجام خواسته و هوى و هوس خود پيدا نخواهد كرد. اين روشنايى، در ديدگاه ما نسبت به آينده وجود دارد. (4)مقاومت ، ثمره‏ى روحى انتظار فرج با ملتى كه روحيه‏ى انتظار فرج دارد، هيچ قدرتى ياراى مقابله ندارد.(5)امام زمان (عج ) كسانى را لازم دارد كه در مقابل پديده‏هاى تلخ و دشوار مردد و متزلزل نشوند و عقب ننشينند تا بتواند با اين‏ها وارد كار عظيمى بشود كه قرار است دنيا را متحول كند. حالا شما ببينيد تحول ايران چقدر دشوارى داشته . ما هفت سال است انقلاب كرده‏ايم، تهاجم‏هاى جهانى و توطئه‏هاى استكبار و مسايل داخلى چقدر در مقابل ما ايجاد [مشكل كرده است. حال تصور كنيد ] مشكلات زمان حضرت ولى‏عصر (عج) چقدر خواهد بود و ايشان بايد در مقابل همه‏ى اين مشكلات بايستد. يك سيستم قوى نياز دارد كه افراد آن غيرمتزلزل باشند، بصيرت نافذ و راسخ داشته باشند كه هيچ مشكلى آنان را مردد نكند و امام عزيز ما اين گونه بود. امام زمان (عج) افرادى را لازم دارند آگاه ، بصير ، خبير ، متوكل به خداى متعال ، توجه كننده به جزئيات و آن گاه فداكار، كاردان در كار اداره‏ى جامعه و رزمجو با دشمن. شما هستيد كه بايد خودتان را بسازيد تا ان‏شاءالله آن عده‏ى نصاب لازم در اختيار اراده‏ى خالصى قرار بگيرد. (6)ابعاد و آثار روحى و جسمى انتظار معناى صحيح انتظار داراى ابعادى است كه توجه به اين ابعاد، براى كسى كه مى‏داند در فرهنگ اسلام و شيعه، چه قدر به انتظار اهميت داده شده، بسيار جالب است. يك بعد، اين است كه انتظار به معناى قانع نشدن به وضع موجود است. » انتظار داريم « يعنى هر چه در خير و عمل خوب انجام داديم و به وجود آمده ، كم و غيركافى است و منتظريم تا ظرفيت نيكى عالم پر بشود. يك بعد ديگر از ابعاد انتظار ، دل‏گرمى مؤمنين نسبت به آينده است. انتظار مؤمن، يعنى اين كه تفكر الهى - اين انديشه‏ى روشنى كه وحى بر مردم عرضه كرده است - يك روز سراسر زندگى بشر را فراخواهد گرفت. يك بعد انتظار اين است كه منتظر با شوق و اميد حركت بكند. انتظار يعنى اميد. (7)انتظار امام يعنى انتظار عالمى روشن از نور عدالت انتظار، يكى از پربركت‏ترين حالات انسان است؛ آن هم در انتظار دنيايى روشن از نور عدل و داد. « يملا الله به الارض قسطا و عدلا» . خداى متعال به دست او، سرزمين بشرى و همه‏ى روى زمين را از عدالت و دادگسترى پر خواهد كرد. انتظار چنين روزى را بايد داشت. نبايد اجازه داد كه تصرف شيطان‏ها و ظلم و عدوان طواغيت عالم، شعله‏ى اميد را در دل خاموش كند. (8)اميد به آينده، حقيقت روح انتظار يكى از ابعاد انتظار، اعتماد و اميدوارى به آينده و مأيوس نبودن است. همين روح انتظار است كه به انسان تعليم مى‏دهد تا در راه خير و صلاح مبارزه كند. اگر انتظار و اميد نباشد، مبارزه معنى ندارد و اگر اطمينان به آينده هم نباشد، انتظار معنى ندارد. انتظار واقعى با اطمينان و اعتماد ملازم است. كسى كه شما مى‏دانيد خواهد آمد، انتظارش را مى‏كشيد و انتظار كسى كه به آمدنش اعتماد و اطمينان نداريد، انتظارى حقيقى نيست. اعتماد، لازمه‏ى انتظار است و اين هر دو، ملازم با اميد است و امروز اين اميد، امرى لازم براى همه‏ى ملت‏ها و مردم دنيا مى‏باشد. (9)احياى روح انتظار در سايه‏ى انتظار امام عصر (عج) قضيه‏ى انتظار حضرت بقيت الله ( ارواحنا فداه ) ، روح انتظار را در جوامع زنده مى‏كند و در دل‏ها حالت انتظار به وجود مى‏آورد. حالت انتظار ، حالت بسيار مبارك و خوبى است. (10)روح انتظار، اميد به آينده‏ى والاتر معناى انتظار اين است كه ايشان به وضعى كه حالا در آن قرار دارد، قانع نيست، لذا حالت منتظره دارد. وقتى شما منتظر عزيزى هستيد و مشتاقانه انتظار مى‏كشيد، معنايش اين است كه به وضعى كه حالا داريد، قانع نيستيد و شايد از اين وضع راضى هم نباشيد. اصلا مى‏خواهيد به چيزى دسترسى پيدا كنيد كه برتر و بالاتر از هر چيز ديگر است. اين ، حالتى است كه بشر بايد داشته باشد.(11)انتظار سازنده، از بين برنده‏ى رخوت و سستى جوامع هم - اگر درست توجه كنيم - با حالت انتظار، از ركودى كه قدرت‏ها و دشمن‏ها بر آن تحميل مى‏كنند، خارج مى‏شوند. اگر در كشورهايى كه امروز تحت سيطره‏ى استكبار جهانى و عوامل صهيونيسم هستند، حالت انتظار به وجود آيد، به تغيير وضعى كه بر آن‏ها تحميل شده است، قادر خواهند بود. متأسفانه در اغلب اين كشورها ، حالت انتظار نيست، كأنه وضع موجود خود را وضعى ابدى پنداشته‏اند و خيال مى‏كنند قابل تغيير نيست. اين ، همان چيزى است كه دشمن‏ها و استكبار از همه چيز بيشتر ، آن را مى‏خواهند. (12)پي نوشت : 1- در اجتماع بزرگ مردم قم در سالروز حضرت مهدى )عج( ، 70/11/302- در ديدار ميهمانان كنفرانس جهانى اهل‏بيت (ع) در روز نيمه شعبان 72/11/8 3- در ديدار ميهمانان كنفرانس جهانى اهل‏بيت (ع) در روز نيمه شعبان 72/11/84- سخنرانى در ديدار با اقشار مختلف مردم و ميهمانان داخلى و خارجى شركت كننده در سمينار » تبيين حكم تاريخى حضرت امام خمينى (ره) « در سالروز ميلاد امام عصر (عج)، 69/12/11 5- رييس جمهور در اجتماع مردم شهيد پرور قم، جمهورى اسلامى 63/2/276- ديدار با روحانيون شركت كننده در عمليات والفجر 8، رسالت 65/2/6 7- سخنرانى در ديدار با اقشار مختلف مردم و ميهمانان داخلى و خارجى شركت كننده در سمينار » تبيين حكم تاريخى حضرت امام خمينى )ره( « در سالروز ميلاد امام عصر (عج) ، 69/12/118- خجسته سالروز ولادت امام زمان )عج( ، 68/12/229- خجسته سالروز ولادت امام زمان )عج( ، 68/12/2210- بيانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نيمه شعبان، 75/10/611- بيانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نيمه شعبان، 75/10/612- بيانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نيمه شعبان ، 75/10/6/س
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 371]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن