تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834614465
عدالت مهدوي از منظر آفتاب
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
عدالت مهدوي از منظر آفتاب نويسنده: محمد صادق کفيل عدالت مهدوي در انديشه مقام معظم رهبري ميلاد عدل، عيد عدالت خواهانجشن ميلاد حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف)براي عموم شيعيان، بلكه همه عدالتخواهان عالم يك عيد بزرگ است.1اميد مظلومانهمه كساني كه از ظلمي رنج بردهاند، چه آنهايي كه به خود آنان ظلم شده است و رنج بردهاند و چه كساني كه به ستمكشي ديگران نگاه كردهاند و رنج بردهاند، با ياد ولادت اين منجي عظيم تاريخ و بشر در دلشان اميدي به وجود ميآيد.2عدالت، آرزوي انسان آنچه مسلم است، همه پيغمبران و اوليا براي اين آمدند كه پرچم توحيد را در عالم گسترش بدهند؛ پرچم توحيد را به اهتزاز درآورند و روح توحيد را در زندگي انسانها زنده كنند. بدون عدالت، بدون استقرار عدل و انصاف، توحيد معنايي ندارد. يكي از نشانهها يا اركان توحيد، نبودن ظلم و نبودن بيعدالتي است؛ لذا شما ميبينيد كه پيام استقرار عدالت، پيام پيغمبران است. تلاش براي عدالت، كار بزرگ پيغمبران است. انسانهاي والا در طول تاريخ، در اين راه تلاش كردهاند و بشريت را روز به روز به سمت فهميدن اين حقيقت كه عدالت سرآمد همه خواستههاي انساني است، نزديك كردهاند.3كدام انسان آزادهاي است كه از گسترش عدالت، از برافراشته شدن پرچم دادگري و رفع ظلم در سراسر جهان، خرسند نشود و آن را آرزو نكند؟4مهديِ عدالت گستر، اعتقاد تمام مسلمانانهمه فرق اسلامي معتقدند كه مهدي (عج) از نسل طيب و طاهر پيغمبر، عالم را مملو از عدل و داد و براي اقامه دين خدا و حق الهي قيام خواهد كرد.5 مسئله مهدي موعود، متفقٌ اليه ميان همه مسلمانان است و شيعه و سني به وجود منجي و مصلحي با آن خصوصيات معترفاند كه خواهد آمد و سراسر گيتي را از عدل و داد پر خواهد كرد.6اين عقيده كه همه مسلمانها هم به آن معتقدند، مخصوص شيعه نيست. البته در خصوصيات و جزئياتش، بعضي فِرَق حرفهاي ديگري دارند؛ اما اصل اين كه چنين دوراني پيش خواهد آمد و يك نفر از خاندان پيامبر (ص) چنين حركت عظيم الهي را انجام خواهد داد و (يملأ الله به الارض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا(7 بين مسلمانها متواتر است. همه اين را قبول دارند. اين عقيده از آن عقايد بسيار كارگشا است.8فطرت، در آرزوي عدالتاگر فطرت انساني تحت فشار قدرتهاي استكباري، مسخ و لگدمال نشود، دلها به طور فطري و طبيعي منتظر چنان آيندهاي (محيطي آكنده از عدل واقعي) است و بدون ترديد، آن قدرت متكي بر عدل مطلق الهي، پرچم خواهد برافراشت.9 مظهر عدل الهيمهدي موعود، مظهر رحمت و قدرت حق و مظهر عدل الهي است و كساني كه بتوانند با اين كانون شعاع رحمت و تفضلات الهي، ارتباط روحي و معنوي برقرار كنند در تقرب به خداوند، توفيق بيشتري مييابند.10 عدالت، شعار مهدويت شما برادران و خواهران توجه داريد كه برجستهترين شعار مهدويت عبارت است از ((عدالت)). مثلاً در دعاي ندبه وقتي شروع به بيان و شمارش صفات آن بزرگوار ميكنيم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهرش، اولين جملهاي كه ذكر ميكنيم اين است: ((اين المعد لقطع دابرالظلمة، اين المنتظر لاقامة الامت والعوج، اين المرتجي لازالة الجور والعدوان))؛ يعني دل بشريت ميتپد تا آن نجاتبخش بيايد و ستم را ريشه كن كند، بناي ظلم را كه در تاريخ بشر از زمانهاي گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدت وجود دارد، ويران كند و ستمگران را سر جاي خود بنشاند. اين اولين درخواست منتظران مهدي موعود از ظهور آن بزرگوار است. يا در زيارت آل ياسين وقتي خصوصيات آن بزرگوار را ذكر ميكنيد، يكي از برجستهترين آن خصوصيات اين است كه: ((الذي يملاء الارض عدلا و قسطا كما ملئت ظلما و جورا)). انتظار اين است كه او همه عالم ـ نه يك نقطه ـ را سرشار از عدالت كند و قسط را در همه جا مستقر كند. در رواياتي هم كه درباره آن بزرگوار است همين معنا وجود دارد.11 انتظار ظهور، انتظار عدالتانتظار ظهور امام زمان (عج)، به معناي انتظار براي پر شدن جهان از عدل و داد و عدالت براي همه انسانها و انتظار رفع ظلم از صحنه زندگي بشر و انتظار فرارسيدن دنيايي برتر از لحاظ معنوي و مادي است.12انتظار ظهور، اشتياق انسانهاي صالح براي گسترش عدالت است.13 انتظار منتظران مهدي موعود در درجه اول، انتظار استقرار عدالت است. درد بزرگ بشريت، امروز همين مسئله فقدان عدالت است. هميشه دستگاههاي ظلم و جور در سطح دنيا به شكلهاي مختلف بر مردم جفا كردهاند. بشريت را زير فشار قرار دادهاند و انسانها را از حقوق طبيعي خود محروم كردهاند؛ اما امروز اين معنا از هميشة تاريخ بيشتر است. و رفع اين را انسان از ظهور مهدي موعود ميطلبد و انتظار ميبرد. مسئله، مسئلة طلب عدالت است.14 امروز با انقلاب اسلامي ما كه در خط ايجاد عدالت در سطح جهان است، انقلاب حضرت مهدي(عج) يك گام بزرگ به هدف خود نزديك شد. نه فقط به وجود آمدن حكومت اسلامي، آن عاقبت موعود را به عقب نمياندازد؛ بلكه آن را تسريع هم ميكند و اين است معناي انتظار.15 آمادگي براي ايجاد عدالت درس ديگري كه اعتقاد به مهدويت و جشنهاي نيمه شعبان بايد به ما تعليم بدهد، اين است: عدالتي كه ما در انتظار آن هستيم، عدالت حضرت مهدي (عج) كه مربوط به سطح جهان است، با موعظه و نصيحت به دست نميآيد. يعني مهدي موعود ملتها نميآيد ستمگران عالم را نصيحت كند كه ظلم و زيادهطلبي و سلطهگري و استثمار نكنيد. با زبان نصيحت، عدالت در هيچ نقطه عالم مستقر نميشود. استقرار عدالت، چه در سطح جهاني ـ آنطور كه وارث انبيا انجام خواهد داد ـ و چه در همه بخشهاي دنيا، احتياج به اين دارد كه مردمان عادل و انسانهاي صالح و عدالت طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگويان حرف بزنند. با كساني كه سرمست قدرت ظالمانه هستند نميشود با زبان نصيحت حرف زد؛ با آنها بايد با زبان اقتدار صحبت كرد. آغاز دعوت پيغمبران الهي با زبان نصيحت است؛ اما بعد از آن كه توانستند طرفداران خود را گرد بياورند و تجهيز كنند، آنگاه با دشمنان توحيد و دشمنان بشريت، با زبان قدرت حرف زدند. شما ببينيد در همين آيه كريمه قرآن ـ كه راجع به قسط صحبت ميكند و ميگويد خداي متعال همه پيغمبران را فرستاد (ليقوم الناس بالقسط) براي اين كه قسط و عدالت را در جامعه مستقر كنند ـ بلافاصله ميفرمايد: ?وانزلنا الحديد فيه بأس شديد و منافع للناس?16 يعني پيغمبران علاوه بر اين كه با زبان دعوت سخن ميگويند، با بازوان و سرپنجگان قدرتي كه مجهز به سلاح هستند، با زورگويان و قدرت طلبان فاسد معارضه و مبارزه ميكنند.17ما نبايد فكر كنيم كه چون امام زمان خواهد آمد و دنيا را پر از عدل و داد خواهد كرد، امروز وظيفهاي نداريم. نه، به عكس، ما امروز وظيفه داريم در آن جهت حركت كنيم تا براي ظهور آن بزرگوار آماده شويم.18امروز اگر ما ميبينيم در هر نقطه دنيا ظلم و بيعدالتي و تبعيض و زورگويي وجود دارد، اينها همان چيزهايي است كه امام زمان براي مبارزه با آنها ميآيد. اگر ما سرباز امام زمانيم، بايد خود را براي مبارزه با اينها آماده كنيم.19امام زمان تنها، دنيا را پر از عدل و داد نميكند، امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تكيه به آنهاست كه بناي عدل الهي را در سرتاسر عالم استقرار ميبخشد و يك حكومت صد در صد مردمي تشكيل ميدهد.20چه علتي داشت كه بسياري از انبياي بزرگ اولوالعزم آمدند و نتوانستند دنيا را از بديها، پاك و پيراسته كنند؟ چرا؟ چون زمينهها آماده نبود. چرا اميرالمؤمنين علي بن ابيطالب(ع) در زمان خودش ـ با آن قدرت الهي، با آن علم متصل به معدن الهي، با آن نيروي اراده، با آن زيباييها و درخشندگيهايي كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت، با آن توصيههاي پيامبر اكرم(ص) درباره او ـ در همين مدت كوتاه، نتوانست ريشه بدي را بخشكاند؟ ـ خود آن بزرگوار را از سر راه برداشتند: ((قتل في محراب عبادته لشدة عدله؛ تاوان عدالت اميرالمؤمنين(ع)، جان اميرالمؤمنين(ع) بود كه از دست رفت!)) ـ چرا؟ چون زمينه، زمينه نامساعد بود. زمينه را نامساعد كرده بودند. زمينه را زمينه دنياطلبي كرده بودند. آن كساني كه در مقابل اميرالمؤمنين(ع) صفآرايي كرده بودند ـ در اواخر حكومت اين بزرگوار يا در اواسط ـ كساني بودند كه زمينههاي ديني آنها، زمينههاي مستحكم و ماده غليظ متناسب ديني نبود. عدم آمادگي، اين طور فاجعه را به بار ميآورد. آن وقت اگر امام زمان (عج) در يك دنياي بدون آمادگي تشريف بياورند، همان خواهد شد. بايد آمادگي باشد.21 وظيفه مسؤولانبرادران و خواهران عزيز! نياز عمده امروز كشور ما عدالت است. امروز ما به عدالت احتياج داريم. مردم از تبعيض رنج ميبرند. مسؤولان كشور ـ كه بحمدالله مسؤولان ارشد كشور مؤمن و پاكيزهاند ـ اگر ميخواهند آنچه را كه نياز حقيقي مردم است اعمال كنند، بايد به عدالت بينديشند. اگر فكر و انگيزة عدالت در دلها زنده باشد، آنگاه فرصتِ كار و توفيق براي باز كردن گرهها يكي يكي به وجود خواهد آمد؛ بيكاري و مسائل اقتصادي و مشكلات گوناگوني كه در زمينههاي فرهنگي وجود دارد حل ميشود و مسئله رشد علم در دستگاههاي علمي و در دانشگاهها ممكن خواهد شد.22چشمانداز آينده بشرحركت جوامع اسلامي و حركت همه جوامع بشري به سوي خير و صلاح است؛ به سوي حكومت حق و عدالت است؛ به سوي نابودي خواستههاي استبدادي است؛ به سوي روي كار آمدن مستضعفان است كه در شكل عادلترينش در دوران ظهور ولي عصر(عج) تأمين ميشود.23دنياي سرشار از عدالت، پاكي، راستي، معرفت و محبت، دنياي دوران امام زمان (عج) است كه زندگي بشر هم از آنجا به بعد است. زندگي حقيقي انسان در اين عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان (عج) است كه خدا ميداند بشر در آنجا به چه عظمتهايي نايل خواهد شد!24 دوراني خواهد رسيد كه قدرت قاهره حق، همه قلههاي فساد و ظلم را از بين خواهد برد و چشمانداز زندگي بشر را با نور عدالت منور خواهد كرد.25 ظهور حضرت بقية الله امام زمان(عج) و ايجاد محيطي آكنده از عدل واقعي ـ عدل كامل الهي و اسلامي ـ بالاترين شرايط زندگي مادي و معنوي انسان است.26 در حقيقت، آن جامعهاي كه در دوران ظهور حضرت ولي عصر (عج) به وجود خواهد آمد، همان جامعهاي است كه همه پيغمبران الهي براي تهيه مقدمات آن از جانب الهي مبعوث شدند؛ يعني ايجاد يك جامعهاي كه بشريت در آن جامعه بتواند به رشد و كمال متناسب خود برسد. اگر اين آيه قرآن كه در باره بعثت پيامبران ميفرمايد: اليقوم الناس بالقسط يعني پيغمبران مبعوث شدند تا قسط و عدل در جامعه بشري استوار بشود، اشاره به هدف بعثت ميكند، پس حكومت مهدي(عج) و جامعه مهدوي، همان جامعهاي است كه اين هدف را به طور كامل تأمين ميكند.27 حكومت الهي حضرت بقية الله ـ ارواحنا فداه ـ حكومتي است كه در آن مقررات حاكم بر مردم، خواست آمريكا و ديگر قدرتهاي زورگوي شرق و غرب نيست؛ بلكه حكومت عدالت، مواسات و مساوات، حكومت معنويت و فضيلت است و امروز هر كسي كه براي عدالت، در راه دين و خدمت به محرومان حركت ميكند، بايد خوشحال و اميدوار باشد؛ زيرا آينده متعلق به او است. 28پي نوشت : 1. سخنراني نيمة شعبان، 30/7/81.2. جمهوري اسلامي، 19/10/74.3. جمهوري اسلامي، 4/9/78 .4. جشن بزرگ منتظران ظهور، 3/9/78.5. جمهوري اسلامي، 15/9/77.6. خطبه نماز جمعه، 29/3/60 .7. كمال الدّين، ص 287، ح 7 ؛ بحار، ج51، ص11، ح 14.8. سخنراني، 25/9/76.9. كيهان، 8/10/75 .10. روزنامه رسالت، 16/10/74.11. سخنراني نيمه شعبان، 30/7/81 .12. كيهان، 8/10/74 .13. كيهان هوايي، 12/10/75 .14. سخنراني نيمة شعبان، 30/7/81 .15. سخنراني، 19/3/60 .16. حديد، 25.17 . سخنراني نيمة شعبان،30/7/81 .18 . همان.19 . همان.20 . همان.21. رسالت، 26/9/76 .22 . همان.23. نيمه شعبان مشهد، 7/3/62 .24. خطبه نماز جمعه، 26/1/79 .25. سخنراني قم، 30/11/70 .26. كيهان، 8/10/75 .27. 22/3/60 .28. كيهان، 28/10/73 .منبع: انتظار ، شماره 14
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]
صفحات پیشنهادی
عدالت مهدوي از منظر آفتاب
عدالت مهدوي از منظر آفتاب-عدالت مهدوي از منظر آفتاب نويسنده: محمد صادق کفيل عدالت ... عدالت مهدوي از منظر آفتاب نويسنده: محمد صادق کفيل عدالت مهدوي در انديشه مقام معظم ...
عدالت مهدوي از منظر آفتاب-عدالت مهدوي از منظر آفتاب نويسنده: محمد صادق کفيل عدالت ... عدالت مهدوي از منظر آفتاب نويسنده: محمد صادق کفيل عدالت مهدوي در انديشه مقام معظم ...
مقالات روز بیست و سوم بهمن ماه
نگاهي به تاريخ عدالت اجتماعي از ديدگاه اسلام بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام 1 ... از افراد عدالت مهدوي از منظر آفتاب رجعت در اصطلاح و لغت عدالت مهدوي در انديشه امام .
نگاهي به تاريخ عدالت اجتماعي از ديدگاه اسلام بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام 1 ... از افراد عدالت مهدوي از منظر آفتاب رجعت در اصطلاح و لغت عدالت مهدوي در انديشه امام .
فرهنگ لغت: عدالت
مقالات روز بیست و سوم بهمن ماه- دين پژوهي فرهنگ و انديشه اثبات امامت و انسان کامل ... از افراد عدالت مهدوي از منظر آفتاب رجعت در اصطلاح و لغت عدالت مهدوي در انديشه امام .
مقالات روز بیست و سوم بهمن ماه- دين پژوهي فرهنگ و انديشه اثبات امامت و انسان کامل ... از افراد عدالت مهدوي از منظر آفتاب رجعت در اصطلاح و لغت عدالت مهدوي در انديشه امام .
بررسي احاديث عدالت مهدوي
بررسي احاديث عدالت مهدوي نويسنده:نجم الدين طبسي اشاره:در اين بحث، ابتدا به اهميت عدل و ... عدالت مهدوي همين باشد و در اينجا به روايتي از اهل سنت اشاره گرديد كه از نظر آنان صحيح ..... عريش سايباني است كه براي محافظت از سرما و گرما و آفتاب ميسازند.
بررسي احاديث عدالت مهدوي نويسنده:نجم الدين طبسي اشاره:در اين بحث، ابتدا به اهميت عدل و ... عدالت مهدوي همين باشد و در اينجا به روايتي از اهل سنت اشاره گرديد كه از نظر آنان صحيح ..... عريش سايباني است كه براي محافظت از سرما و گرما و آفتاب ميسازند.
عدالت مهدوي در منجيگرايي اسلامي
عدالت مهدوي در منجيگرايي اسلامي نويسنده: دکتر عبدالعزيز عبدالحسين ... آن را از نقطه نظر خاص مسيحيت ملاحظه مي کنيم؛ زيرا در تاريخ صدر مسيحيت بود که نمونه نهضت .... [6] آيين رجعت از مسلمات قرآني و از ضروريات مذهب شيعه است و شهرت آن چون آفتاب ...
عدالت مهدوي در منجيگرايي اسلامي نويسنده: دکتر عبدالعزيز عبدالحسين ... آن را از نقطه نظر خاص مسيحيت ملاحظه مي کنيم؛ زيرا در تاريخ صدر مسيحيت بود که نمونه نهضت .... [6] آيين رجعت از مسلمات قرآني و از ضروريات مذهب شيعه است و شهرت آن چون آفتاب ...
نگاهي به ويژگيهاي جامعه مهدوي
نگاهي به ويژگيهاي جامعه مهدوي نويسنده:امیرعلی حسنلو منبع:روزنامه جام جم انسانها هميشه در ... وجود داشته و به آساني به آن برسند، عدالت و برابري نيز خواسته آرماني ديگر انسان است. ... هرگاه نيازهاي انسان فراتر رود، به غايت مورد نظر نزديك خواهد شد. ... ابونصر فارابي از «مدينه فاضله» سخن مي گويد، توماس از «شهر آفتاب» مي گويد، «مور» به ...
نگاهي به ويژگيهاي جامعه مهدوي نويسنده:امیرعلی حسنلو منبع:روزنامه جام جم انسانها هميشه در ... وجود داشته و به آساني به آن برسند، عدالت و برابري نيز خواسته آرماني ديگر انسان است. ... هرگاه نيازهاي انسان فراتر رود، به غايت مورد نظر نزديك خواهد شد. ... ابونصر فارابي از «مدينه فاضله» سخن مي گويد، توماس از «شهر آفتاب» مي گويد، «مور» به ...
چهره عدل مهدوي در ادعيه و زيارت امام مهدي(علیه السلام)
چهره عدل مهدوي در ادعيه و زيارت امام مهدي(علیه السلام)-چهره عدل مهدوي در ادعيه و زيارت امام ... فرهنگ عدالت مداري و ستم ستيزي در ادعية اهل بيت: و همسويي قرآن صاعد با قرآن نازل 1. ... به شخص امام مهدي(ع) و جايگاه و موقعيت الهي او و نقش و اهداف مورد نظر اسلام براي وجود .... تعجيل فرج جامعه انساني و طلوع آفتاب عدالتِ مهدوي بر جامعة بشري را خواهان است.
چهره عدل مهدوي در ادعيه و زيارت امام مهدي(علیه السلام)-چهره عدل مهدوي در ادعيه و زيارت امام ... فرهنگ عدالت مداري و ستم ستيزي در ادعية اهل بيت: و همسويي قرآن صاعد با قرآن نازل 1. ... به شخص امام مهدي(ع) و جايگاه و موقعيت الهي او و نقش و اهداف مورد نظر اسلام براي وجود .... تعجيل فرج جامعه انساني و طلوع آفتاب عدالتِ مهدوي بر جامعة بشري را خواهان است.
از عاشوراي حسيني تا نهضت مهدوي
در تحليلي مي توان اين اهداف را درآگاهي و روشنگري، آزادي و عدالت خلاصه كرد. به نظر مي رسد كه در تمام انقلاب ها و نهضت هاي بشري اين امور كه فطري انسان هستند مورد نظر و .... وقتي با خود خلوت كردند حقيقت را چون آفتاب ظهر روشن ديدند و راه را از چاه شناختند.
در تحليلي مي توان اين اهداف را درآگاهي و روشنگري، آزادي و عدالت خلاصه كرد. به نظر مي رسد كه در تمام انقلاب ها و نهضت هاي بشري اين امور كه فطري انسان هستند مورد نظر و .... وقتي با خود خلوت كردند حقيقت را چون آفتاب ظهر روشن ديدند و راه را از چاه شناختند.
ماکروگرافی حشرات
(برای پرهیز از سایه های تند آفتاب) 2- اگر می توانید از فلاش خارجی استفاده نمایید، تفاوت فاحشی در عکس هایتان ایجاد خواهد شد. این کار به .... عدالت مهدوي از منظر آفتاب ...
(برای پرهیز از سایه های تند آفتاب) 2- اگر می توانید از فلاش خارجی استفاده نمایید، تفاوت فاحشی در عکس هایتان ایجاد خواهد شد. این کار به .... عدالت مهدوي از منظر آفتاب ...
سيره مهدوي و دولت منتظر (2)
روايات ضعيف از نظر سند را به طريق تعاضد مضموني و جمع شواهد صدق مي توان ..... 10-نک :علي اکبر مهدي پور،«بررسي چند حديث شبهه ناک درباره عدالت آفتاب عالم ...
روايات ضعيف از نظر سند را به طريق تعاضد مضموني و جمع شواهد صدق مي توان ..... 10-نک :علي اکبر مهدي پور،«بررسي چند حديث شبهه ناک درباره عدالت آفتاب عالم ...
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها