تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833219005
مهدويت مايه اميد مستضعفان
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
مهدويت مايه اميد مستضعفان نويسنده: سيد جواد حسينى اى دل بشارت مىدهم خوش روزگارى مىرسدبا درد و غم طى مىشود آن شهريارى مىرسد چون كارگردان جهان باشد خداى مهربان اين كشتى طوفان زده هم در كنارى مىرسد انديشه از سرما مكن سر مىشود دوران دى شب را سحر باشد ز پى آخر بهارى مىرسد اى منتظر غمگين مباش قدرى تحمل بيشتر گردى به پا شد از افق گويى سوارى مىرسد در عصرى كه پيشرفتهاى مادى به اوج خود رسيده اما معنويات كمرنگ شده و دين دارى از جوامع رختبسته، و اديان تحريف شده و يا مكاتب ساخته دستبشرى جوابگوى نيازهاى بشر امروزى نيست، بشر سختسرخورده و نا اميد شده است . نااميد از آيندهاى روشن، نااميد از عدالت واقعى و رفاه حقيقى، نااميد از آرامش و امنيت و سلامت عاطفى و . . . در اين آشفته بازار، تنها دينى كه به بشريت، مخصوصا مستضعفان و محرومان جهان اميد و نويد مىدهد و ياس و نااميدى از آينده را گناه نابخشودنى مىداند، اسلام حقيقى يعنى مذهب تشيع است . اين مذهب امامى را چشم به راه است كه جهان را پر از عدل و داد و علم و تكامل و امنيت و سلامت كند و صالحان و پاكان و مستضعفان و پابرهنگان متدين را، حاكمان زمين قرار دهد . اين اميد و انتظار، بشريت را طراوت و زندگى مىبخشد . در اين مقال بر آنيم كه بخشى از نويدهايى كه در مورد دوران پس از ظهور امام زمان عليه السلام داده شده است را بررسى كنيم تا روشناى دل مستضعفان گردد . 1- برقرارى عدالت جهانى عدل از آشكارترين صفات نيك آن امام است . در دعا مىخوانيم: «اللهم وصلّ على ولىّ امر القائم المؤمل والعدل المنتظر (1) ; خداوندا! به ولى امر [خود] كه قيام كننده مورد آرزو و عدل مورد انتظار همه است، درود فرست .» و يا در زيارت، درباره او مىخوانيم: «اول العدل وآخره; اول و آخر عدل است .» و يا «العدل المشتهر (2) ; عدل مشهور است .» به برخى روايات در اين زمينه توجه كنيد: الف) امام صادق عليه السلام فرمود: «يفرق المهدى اصحابه فى جميع البلدان ويامرهم بالعدل والاحسان (3) ; مهدى اصحاب خويش را به تمامى شهرها اعزام مىكند و آنان را به عدالت و احسان فرمان مىدهد .» ب) امام باقر عليه السلام فرمود: «اذا قام قائمنا فانه يقسم بالسوية ويعدل فى خلق الرحمان البر منهم والفاجر (4) ; چون قائم ما قيام كند به طور مساوى تقسيم مىكند، و در ميان خلق خدا - با نيك و بد - به عدالت رفتار مىنمايد .» 2- فقر زدايى عمومى امام باقر عليه السلام فرمود: «اذا ظهر القائم سوى بين الناس حتى لاترى محتاجا الى الزكاة (5) ; چون قائم ظهور كند آنگونه بين مردم به مساوات رفتار نمايد كه نيازمند به زكات ديده نشود .» 3- آبادانى فراگير يكى از آرزوهاى ديرين مستضعفين جهان آبادانى فراگير، عمومى و جهانى است; به گونهاى كه ديگر جهان سوم، و كشورهاى عقب ماندهاى در كار نباشد . اين آرزو در دوران حضرت مهدى عليه السلام تحقق عينى خواهد يافت . امام باقر عليه السلام فرمود: «القائم منا منصور بالرعب مؤيد بالنصر يبلغ سلطانه المشرق والمغرب . . . فلا يبقى على وجه الارض خراب الا عمر (6) ; قائم ما به وسيله هراس [در دشمنان] يارى مىشود و با پيروزى تاييد گردد، حكومت او مشرق و مغرب را فرا مىگيرد، پس در تمامى روى زمين خرابى باقى نمىماند مگر آنكه آباد شود .» 4- نوسازى فكرى و فرهنگى و پيشرف علوم دوران ظهور مهدى عليه السلام، دوران گسترش علم و دانايى، تكامل عقل، تجديد سنت و كتاب و نوسازى فكرى همه جانبه خواهد بود . امام صادق عليه السلام فرمود: «اذا خرج القائم يقوم بامر جديد وكتاب جديد وسنة جديد وقضاء جديد (7) ; هنگامى كه قائم خروج كند، امر جديد، و كتاب جديد و روش جديد و داورى جديدى [با خود ] مىآورد .» امام باقر عليه السلام فرمود: «اذا قام قائمنا وضع الله يده على رؤوس العباد فجمع بها عقولهم وكملتبها احلامهم (8) ; هنگامى كه قائم ما قيام كند خداوند دستش را بر سر بندگان مىگذارد و عقول آنها را با آن جمع كرده و افكارشان با آن تكميل مىشود .» در حديثى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم: «العلم سبعة وعشرون حرفا فجميع ما جائتبه الرسل حرفان فلم يعرف الناس حتى اليوم غير الحرفين فاذا قام قائمنا اخرج الخمسة والعشرين حرفا فبثها فى الناس وضم اليها الحرفين حتى يبثها سبعة وعشرين حرفا (9) ; علم و دانش بيست و هفتحرف (شعبه و شاخه) است . تمام آنچه پيامبران الهى [براى مردم ] آوردند دو حرف بيش نبود و مردم تا كنون جز دو حرف را نشناختهاند، اما هنگامى كه قائم ما قيام كند بيست و پنجحرف (بيست و پنجشاخه يا شعبه) ديگر را آشكار مىسازد و در ميان مردم منتشر مىسازد و دو حرف ديگر را به آن ضميمه مىكند تا بيست و هفتحرف كامل و منتشر گردد .» اين حديث به روشنى جهش فوق العاده علمى عصر انقلاب مهدى عليه السلام را مشخص مىسازد كه تحولى بيش از 12 برابر! نسبتبه علوم و دانش هايى كه در عصر همه پيامبران راستين به بشريت اعطا شده پيش مىآيد و درهاى همه رشتهها و همه شاخههاى علوم مفيد و سازنده به روى انسانها گشوده مىشود و راهى را كه بشر طى هزاران سال پيموده، به ميزان 12 برابر در دوران كوتاهى مىپيمايد . چه جهشى از اين بالاتر و سريعتر (10) ؟ ! شايد بتوان حديث زير را شاهدى بر پيشرفت علم در زمان حضرت مهدى عليه السلام دانست، به صورتى كه انتقال صدا و تصوير در آن زمان همگانى و بسيار ساده است . در حديثى از امام صادق عليه السلام چنين آمده است: «ان قائمنا اذا قام مد الله شيعتنا فى اسماعهم وابصارهم حتى لا يكون بينهم وبين القائم بريد، يكلمهم فيسمعون وينظرون اليه وهو فى مكانه (11) ; هنگامى كه قائم ما قيام كند خداوند آنچنان گوش و چشم شيعيان ما را تقويت مىكند كه ميان آنها و قائم (رهبر و پيشوايشان) نامه رسانى نباشد، با آنها سخن مىگويد و سخنش را مىشنوند و به او مىنگرند در حالى كه او در مكان خويش است [و آنها در نقاط ديگر جهان . ]» 5- احياى قرآن و سنتيك جامعه سالم بيش از پيشرفت علمى و صنعتى و . . . به آگاهى صحيح دينى آميخته با ايمان نياز دارد و جامعه دوران مهدويت چنين جامعهاى خواهد بود . امام على عليه السلام فرمود: «فيريكم كيف عدل السيرة ويحيى ميت الكتاب والسنة (12) ; [مهدى عليه السلام] شيوه عدالت را به شما نشان مىدهد و [احكام] از بين رفته كتاب و سنت را زنده مىسازد .» 6- تعليم همگانى قرآن; آنچنان كه نازل شده است . در اينباره امام باقر عليه السلام فرمودند: «اذا قام القائم ضرب فساطيط لمن يعلم الناس القرآن على ما انزل الله (13) ; چون قائم [آل محمد صلى الله عليه و آله] قيام نمايد، خيمههايى براى افرادى كه قرآن را آنگونه كه خداى نازل فرموده استبه مردم مىآموزند، بر پاى مىدارد .» 7- امنيت همه جانبه از مهمترين نيازهاى اساسى بشر، نياز به امنيت است، آن هم امنيت همه جانبه; امنيتحقوقى، اجتماعى، اقتصادى، روانى، قضائى و . . . . آنچه از حجم زيادى از روايات مهدويتبرمىآيد، نشان مىدهد كه دوران مهدى عليه السلام دوران امنيت همه جانبه، آن هم به معناى واقعى آن است . در روايتى از امام صادق عليه السلام در تفسير آيه شريفه «وعد الله الذين آمنوا منكم وعملوا الصالحات ليستخلفنهم فى الارض كما استخلف الذين من قبلهم وليمكنن لهم دينهم الذى ارتضى لهم وليبدلنهم من بعد خوفهم امنا» (14) ; «خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دادهاند وعده داده كه آنها را حكمران روى زمين خواهد كرد، همان گونه كه به پيشينيان آنها خلافت روى زمين را بخشيد; و دين و آيينى را كه براى آنها پسنديده است، پا برجا و ريشه دار خواهد ساخت و ترسشان به امنيت مبدل خواهد ساخت .» وارد شده است كه امام صادق عليه السلام فرمود: «هو القائم واصحابه (15) ; او [كه ايمان آورده و عمل صالح انجام داده است، ] حضرت مهدى و اصحاب او مىباشد .» در ذيل به چند روايت درباره امنيت در ابعاد مختلف در دوران ظهور اشاره مىشود: الف) امنيت قضايى: امام على عليه السلام فرمود: «لينزعن عنكم قضاة السوء (16) ; او (مهدى) قاضيان زشت [كردار] را بر كنار مىكند .» و امام صادق عليه السلام فرمود: «اذا قام قائم آل محمد عليه السلام حكم بين الناس بحكم داود لا يحتاج الى بينة . يلهمه الله تعالى فيحكم بعلمه ويخبر كل قوم بما استبطنوه (17) ; هنگامى كه قائم آل محمد قيام كند، در بين مردم به حكم داوود عليه السلام حكم خواهد كرد كه نيازى به بينه ندارد . خداوند به او الهام مىكند، پس با علم خود حكم مىكند وهر قومى را از آنچه پوشيده داشتهاند خبر مىدهد .» ب) امنيت راهها: در قسمتى از حديثى كه از امام صادق عليه السلام نقل شده، مىخوانيم: «اذا قام القائم . . . آمنتبه السبل (18) ; هنگامى كه قائم قيام كند . . . جادهها در پرتو وجودش امن وامان مىگردد .» ج) امنيتحقوقى: پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله مىفرمايد: «يبلغ من رد المهدى المظالم حتى لو كان تحت ضرس انسان شىء انتزعه حتى يرده (19) ; كار امام مهدى در بازپس گرفتن حقوق [و ايجاد امنيتحقوقى ] بدانجا رسد كه حتى اگر در بن دندان انسانى چيزى باشد، آن را بر مىگيرد تا به [صاحبش] برگرداند .» د) امنيت روحى و روانى: امام على عليه السلام فرمودند: «وضع يده على رؤوس العباد فلا يبقى مؤمن الا صار قلبه اشد من زبر الحديد واعطاه قوة اربعين رجلا (20) ; [مهدى عليه السلام] دستخود را بر سر بندگان [خداوند] خواهد كشيد، پس هيچ مؤمنى باقى نمىماند جز آنكه قلبش محكمتر از پاره آهن گردد و به او نيروى چهل مرد را عنايت فرمايد .» 8- حكومت مستضعفان مايه اصلى اميد مستضعفان به عصر مهدويت، جابجايى قدرت و تغيير در ساختار آن است . حكومت در دوران مهدى به دست تودههاى محروم و مستضعف صالح جامعه خواهد افتاد . آنان كه پيش از ظهور، بار سنگين فقر و بيچارگى و نامردمى را تحمل كردهاند، در آن دوران به جانشينى و خلافت در زمين خواهند رسيد . قرآن كريم مىفرمايد: «ونريد ان نمن على الذين استضعفوا فى الارض ونجعلهم ائمة ونجعلهم الوارثين» (21) ; «ما اراده كردهايم كه بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روى زمين قرار دهيم .» پي نوشت : 1) محمد تقى موسوى اصفهانى، مكيال المكارم، ج1، ص118 . 2) شيخ عباس قمى، مفاتيح الجنان، زيارت صاحب الامر، ص 1055 . 3) كامل سليمان، يوم الخلاص (بيروت، دارالكتاب اللبنانى، 1402 ه . ق)، ص395 . 4) شيخ صدوق، علل الشرايع (قم مكتبة الداورى - بىتا)، ص161 . 5) محمد باقر مجلسى، بحار الانوار (تهران، دارالكتب الاسلاميه، 1398 ه . ق)، ج52، ص39، روايت 212 . 6) خوئى، منهاج البراعه (قم، بنياد فرهنگى امام المهدى 1405 ه . ق)، ج8، ص353 . 7) كورانى، موسوعة احاديث الامام المهدى (قم، مؤسسة المعارف الاسلامية، 1411)، ج1، ص221 . 8) بحار الانوار (پيشين)، ج12، ص182 . 9) ر . ك: موسوعة احاديث المهدى (پيشين)، ج4، ص53 . 10) ر . ك: آية الله ناصر مكارم شيرازى، مهدى انقلابى بزرگ، (قم مطبوعاتى هدف)، ص293 . 11) منتخب الاثر (پيشين)، ص483 . 12) نهج البلاغه، محمد دشتى، خطبه 138، ص256 . 13) ميرجهانى، نوائب الدهور، (كتابخانه صدر، 1369)، ج3، ص409 . 14) نور/55 . 15) ر . ك: الغيبة (پيشين)، ص240 . 16) بحار الانوار، (پيشين)، ج51، ص120، ح23 . 17) همان، ج52، ص339 . 18) همان، ج52، ص338 . 19) موسوعة احاديث المهدى، (پيشين)، ج1، ص221 . 20) كمال الدين، (پيشين)، ص653 . 21) قصص/5 . منبع: گنجینه معرفت
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 618]
صفحات پیشنهادی
مهدويت مايه اميد مستضعفان
مهدويت مايه اميد مستضعفان نويسنده: سيد جواد حسينى اى دل بشارت مىدهم خوش روزگارى مىرسدبا درد و غم طى مىشود آن شهريارى مىرسد چون كارگردان جهان باشد خداى مهربان ...
مهدويت مايه اميد مستضعفان نويسنده: سيد جواد حسينى اى دل بشارت مىدهم خوش روزگارى مىرسدبا درد و غم طى مىشود آن شهريارى مىرسد چون كارگردان جهان باشد خداى مهربان ...
مهدويت در غرب اسلامي
مهدويت در غرب اسلامي نویسنده : دكتر محمدرضا پاک[*] انديشه مهدويت از مفاهيم مؤثر ... علي(علیه السّلام) و امام حسين(علیه السّلام) نرفت، چون مايه اميد او مهدي صاحب مغرب بود. ..... كه خداوند بر مستضعفان زمين منت نهاده و او را براي نصرت دين محمدي به آنها داده است.
مهدويت در غرب اسلامي نویسنده : دكتر محمدرضا پاک[*] انديشه مهدويت از مفاهيم مؤثر ... علي(علیه السّلام) و امام حسين(علیه السّلام) نرفت، چون مايه اميد او مهدي صاحب مغرب بود. ..... كه خداوند بر مستضعفان زمين منت نهاده و او را براي نصرت دين محمدي به آنها داده است.
انتظار یعنی اقدام امیدوارانه؛ نه ادعای کاسبکارانه، و نه تاویل ...
وبلاگ > اسماعیلی، محسن - 1- مهدویت؛ امید مشترک بشر: «. ... که وعده آمدن او را میدهد؛ آمدنی که منّت بر مستضعفان است و آنان را رهبران و قدرتمندان زمین میکند. ... (اعراف،128) 2- مهدویت و انواع خیانت ها: پس «مهدویت» امید مشترک بشریت و مایه خوش بینی او به ...
وبلاگ > اسماعیلی، محسن - 1- مهدویت؛ امید مشترک بشر: «. ... که وعده آمدن او را میدهد؛ آمدنی که منّت بر مستضعفان است و آنان را رهبران و قدرتمندان زمین میکند. ... (اعراف،128) 2- مهدویت و انواع خیانت ها: پس «مهدویت» امید مشترک بشریت و مایه خوش بینی او به ...
اگزیستانسیالیسم و اندیشه مهدویت (2)
آزادی و گزینش در اندیشه مهدویت پیشبینی و پیشگویی آینده بشر از دیر باز در کانون .... امید و اگزیستانسیالیسم اصل امید و ناامیدی از مسائل اساسی مطرح در فلسفههای ... پیروزی صالحان و مستضعفان به شمار میآید: وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي ... السّلام) همیشه مایه افتخار معصومان: باشند و این کار در دوران غیبت امام واجب است.
آزادی و گزینش در اندیشه مهدویت پیشبینی و پیشگویی آینده بشر از دیر باز در کانون .... امید و اگزیستانسیالیسم اصل امید و ناامیدی از مسائل اساسی مطرح در فلسفههای ... پیروزی صالحان و مستضعفان به شمار میآید: وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي ... السّلام) همیشه مایه افتخار معصومان: باشند و این کار در دوران غیبت امام واجب است.
مهدويت و امام مهدى (ع) در نگاه شهيد صدر
اميد است كه بتوانم گوشهاى از اين ويژگىها و نكات مهم را روشن گردانم و سهمى در وادى .... معتقد است نتايج و افقهاى دور اين حركت اصلاحى جهانى ـ كه بر دوش مستضعفان جهان قرار داده .... چنين ايمانى، تنها مايه دلدارى و شكيبايى نبوده، بلكه منبعى سرشار از الهام ...
اميد است كه بتوانم گوشهاى از اين ويژگىها و نكات مهم را روشن گردانم و سهمى در وادى .... معتقد است نتايج و افقهاى دور اين حركت اصلاحى جهانى ـ كه بر دوش مستضعفان جهان قرار داده .... چنين ايمانى، تنها مايه دلدارى و شكيبايى نبوده، بلكه منبعى سرشار از الهام ...
ابعاد عرفاني و سياسي مهدويت در انديشه امام خميني(رحمت الله علیه)
ابعاد عرفاني و سياسي مهدويت در انديشه امام خميني(رحمت الله علیه)-ابعاد عرفاني و ... عدالت جهاني و ريشهكني ظلم و به حاكميت رساندن مستضعفين در روي جهان ميباشد، كه اين ... و در نتيجه متصرف در آنهاست، پس به طور خلاصه انسان كامل معني و مايه شرافت عالم .... و تشكيل دولت فراگير او ميداند و ميگويد:«اميد است كه اين انقلاب جرقه و بارقهاي ...
ابعاد عرفاني و سياسي مهدويت در انديشه امام خميني(رحمت الله علیه)-ابعاد عرفاني و ... عدالت جهاني و ريشهكني ظلم و به حاكميت رساندن مستضعفين در روي جهان ميباشد، كه اين ... و در نتيجه متصرف در آنهاست، پس به طور خلاصه انسان كامل معني و مايه شرافت عالم .... و تشكيل دولت فراگير او ميداند و ميگويد:«اميد است كه اين انقلاب جرقه و بارقهاي ...
پيوند سنتهاي الهي با مهدويت (4)
پيوند سنتهاي الهي با مهدويت (4)-پيوند سنتهاي الهي با مهدويت (4) نویسنده : نفيسه سادات فاضليان 7. تعلق آينده به ... اين سنت، اميد را در دل اهل تقوا زنده نگه ميدارد.
پيوند سنتهاي الهي با مهدويت (4)-پيوند سنتهاي الهي با مهدويت (4) نویسنده : نفيسه سادات فاضليان 7. تعلق آينده به ... اين سنت، اميد را در دل اهل تقوا زنده نگه ميدارد.
استراتژي تبليغ مهدويت
19 آگوست 2008 – مهدويت با پشتوانه عميق مبتني بر مباني ديني و علمي مي تواند ... تحرك بخش، اميد دهنده و پيوسته تعهدآور براي همه منتظران جاري در زمان. .... آن حضرت به عنوان منجي عالم بشريت، تمام مستضعفان و بشريت را به توحيد و عدالت و صلح دعوت خواهند فرمود. ... است اما بر مباني معرفت شناختي انسان ها پايه دارد و از آن مايه مي گيرد.
19 آگوست 2008 – مهدويت با پشتوانه عميق مبتني بر مباني ديني و علمي مي تواند ... تحرك بخش، اميد دهنده و پيوسته تعهدآور براي همه منتظران جاري در زمان. .... آن حضرت به عنوان منجي عالم بشريت، تمام مستضعفان و بشريت را به توحيد و عدالت و صلح دعوت خواهند فرمود. ... است اما بر مباني معرفت شناختي انسان ها پايه دارد و از آن مايه مي گيرد.
آسیب شناسی فرهنگ انتظار و مهدیباوری
آنچه که در این تحقیق ابتدا ارائه میگردد، مفهوم آسیبشناسی در مهدویت، پیشینه و. ... این قاعده(رابطه فیض بودن) جبران شده و مرهم دلها و وسیله رفع دلهره و مایه آرامش خواهد شد. .... و مستضعفان بر استکبار و ظلم است؛ زیرا، امید، که همّت بخشیدن و نیروی مقاومت ...
آنچه که در این تحقیق ابتدا ارائه میگردد، مفهوم آسیبشناسی در مهدویت، پیشینه و. ... این قاعده(رابطه فیض بودن) جبران شده و مرهم دلها و وسیله رفع دلهره و مایه آرامش خواهد شد. .... و مستضعفان بر استکبار و ظلم است؛ زیرا، امید، که همّت بخشیدن و نیروی مقاومت ...
نويسنده: حبيب زماني محجوب تأثير نگرش معنوي بر پيروزي ...
پيروزي و مقاومت موفقيتآميز اين نهضت شيعي، از يكسو مايه اعجاب دوستداران و طرفداران .... اعتقاد به مهدويت و ظهور موعود عدالتگستر از نابترين و مترقيترين نظريات سياسي ـ ديني است. ..... به طوري كه موفق شد روح اميد را در جانهاي مستضعفان بدمد.
پيروزي و مقاومت موفقيتآميز اين نهضت شيعي، از يكسو مايه اعجاب دوستداران و طرفداران .... اعتقاد به مهدويت و ظهور موعود عدالتگستر از نابترين و مترقيترين نظريات سياسي ـ ديني است. ..... به طوري كه موفق شد روح اميد را در جانهاي مستضعفان بدمد.
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها